Onzekerheid

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Anouk, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    afgelopen donderdag een positieve test in handen gehad, CB Zwanger 1-2.

    Al een paar dagen kramp in m'n buik en sinds gisteren ook gevoelige borsten.
    Telkens ben ik bang dat het niet goed gaat als ik even geen buikpijn heb of m'n borsten even niet te voelen..
    Loop elke zoveel tijd naar de wc om te kijken of ik niet ongesteld ben geworden...

    Kennen jullie deze onzekerheid?
    En wat hebben jullie eraan gedaan om de eerste weken door te komen?
     
  2. LolaJames

    LolaJames Bekend lid

    5 nov 2014
    694
    181
    43
    Hoi Anouk,

    Ja dat herken ik zeker! Ik heb het af en toe nog en ik heb al een goede echo met kloppend hartje gehad. Blijft toch onzeker die eerste weken.

    Niet teveel mee bezig proberen te zijn!!
     
    Anouk vindt dit leuk.
  3. JJ1991

    JJ1991 Actief lid

    5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Proberen te vertrouwen op de test die zegt dat je zwanger bent ;) De klachten die je noemt zijn echt heel normaal tijdens een zwangerschap. En inderdaad tot je een echo hebt gehad blijft het afwachten, maar daar kun je dan nu ook niets aan doen. Proberen afleiding te zoeken ;)
     
    Anouk vindt dit leuk.
  4. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Dankjewel voor je reactie!
    Probeer er idd ook vanuit te gaan dat alles goed gaat en anders heb ik er toch geen invloed op! Meer dan mijn best kan ik niet doen.

    Het is de eerste keer misschien daarom zo onzeker?
     
  5. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Oh wat fijn! Wanneer heb je de echo gehad?
    M'n zus heeft in december een kindje gekregen en zei ook al relax en elke keer komt er wel weer iets anders wat spannend is.
     
  6. JJ1991

    JJ1991 Actief lid

    5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk inderdaad omdat het de eerste keer is en alles nieuw is. Overigens kan ik je vertellen dat die onzekerheid er bij iedereen wel in meerdere of mindere mate is, ook bij volgende zwangerschappen. Zo verloor ik de eerste paar weken bij de jongste zo nu en dan wat bruin/rood bloed. Dat heeft wel aangehouden tot een week of 14. Later in de zwangerschap ook nog wat. Iedere zwangerschap is anders, dus niemand kan jou natuurlijk garanderen dat wat bij hun een teken van iets was, dat dat bij jou ook is. Maar zoals ik al zei zijn je kwaaltjes normaal voor een zwangerschap. Als je toch blijft twijfelen (en dat geldt zeker ook voor verder in de zwangerschap), volg dan je gevoel en bespreek het met/bel je verloskundige. Wellicht kun je dan een extra keer langskomen voor een echo oid. ;) Je kunt natuurlijk zelf ook al naar een pretecho bureau gaan als dat je meer rust geeft :). Gefeliciteerd nogmaals :) en ook een beetje genieten en het gewoon op je af laten komen!
     
    Anouk vindt dit leuk.
  7. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Daar heb je helemaal gelijk in. Wat bij een ander goed of fout gaat wil niet zeggen dat het bij iedereen hetzelfde is.
    Ik ben van plan om in de loop van de week de huisarts en ziekenhuis te bellen om het te vertellen en dan hoop ik dat ze snel een afspraak met me willen maken voor een echo!

    Inderdaad loslaten en genieten van dit wondertje!!
     
  8. JJ1991

    JJ1991 Actief lid

    5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Hoezo de huisarts en het ziekenhuis? Je kunt gewoon zelf een verloskundige bij je in de buurt benaderen.
     
    Anouk vindt dit leuk.
  9. LolaJames

    LolaJames Bekend lid

    5 nov 2014
    694
    181
    43
    Vorige week. En inderdaad elke keer is er wel weer wat ander spannends! Zelfs terwijl het mijn 2e kindje is! Nu de 12 weken echo. Dan de 20 weken echo. En zo is er steeds weer wat anders :)

    Proberen los te laten en ook te genieten!

    En je kunt gewoon een verloskundige bellen ipv huisarts. Of sta je onder medische begeleiding?
     
    Anouk vindt dit leuk.
  10. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Ik ben pas geleden bij de gynaecoloog geweest kn het ziekenhuis. Vandaar dat ik dacht haar te bellen om daar verder onder behandeling te blijven.

    En heb gehoord dat ik de huisarts moet bellen om het dossier bij te werken? Of doet de gynaecoloog/verloskundige dat al voor mij?
     
  11. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Wanneer zou ik kunnen bellen? Ben bang dat ik ze al te vroeg bel haha. Onzekerheid......
     
  12. LolaJames

    LolaJames Bekend lid

    5 nov 2014
    694
    181
    43
    Je kunt als er verder niets mis is qua zwangerschap gewoon een verloskundige in de buurt bellen en een afspraak maken voor rond de 8 weken. Is ook wat gezelliger dan het ziekenhuis. Zonder medische reden zal je niet bij de gyneacoloog onder controle komen.

    Huisarts is inderdaad altijd goed om te informeren!
     
    JJ1991 vindt dit leuk.
  13. JJ1991

    JJ1991 Actief lid

    5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL
    Waarvoor was je onder behandeling bij de gynaecoloog? Als je in de MMM zit, dan zul je daar waarschijnlijk onder behandeling komen te staan, maar anders kun je gewoon zodra je positief getest hebt een verloskundige bellen. Deze stelt je een paar vragen (wanneer je positief getest hebt en wanneer je voor het laatst ongesteld was) en op basis daarvan plannen ze het eerste gesprek in (intake) en maken ze een echo om te kijken of de zwangerschap intact is.
     
    Anouk vindt dit leuk.
  14. JJ1991

    JJ1991 Actief lid

    5 feb 2012
    370
    37
    28
    NULL
    NULL

    Huisarts informeren kan geen kwaad, maar ik heb het toen niet gedaan. Die ziet vanzelf wel een dossier voorbij komen ;) bloeduitslagen ed kreeg ik ook gewoon via de verloskundige zelf.
     
    Anouk vindt dit leuk.
  15. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Ik ben geweest ivm pcos. Afgesproken het 3 maanden aan te kijken en te proberen en als ik dan niet zwanger zou zijn zouden ze gaan kijken hoe ze ons verder zouden kunnen helpen.

    Verder nog geen behandelingen gehad, alleen gesprek en inwendige echo om de eierstokken te bekijken.
     
  16. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Vanochtend de gynaecoloog gebeld en zij zeiden dat ze geen aanleiding zien om in het ziekenhuis onder behandeling te blijven en ik direct contact op kon nemen met de verloskundige.

    Zo gezegd zo gedaan, en de eerste echo staat gepland op vrijdag 25 augustus.
    Spannend!!
     
    LolaJames vindt dit leuk.
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Spannend!
    De eerste weken zijn zo spannend, probeer voor jezelf een beetje afleiding te zoeken.
     
    Anouk vindt dit leuk.
  18. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Ja echt zo aan jezelf twijfelen en onzeker! Maar de assistente zei ook al laat het los je hebt het zelf niet in de hand.
    Ik ben in ieder geval blij dat dit forum er is!
     
  19. Squarepants

    Squarepants Bekend lid

    24 jul 2017
    719
    294
    63
    Vrouw
    Jaaa, ik herken het zeker! Heb vorige week positief getest, maar durf nog niet helemaal blij te zijn. Helemaal omdat ik vanmorgen opeens niet meer misselijk was en de vorige ochtenden wel :eek:

    Ben ook elke keer blij in de wc dat er geen bloed is :)
     
    Anouk vindt dit leuk.
  20. Anouk

    Anouk Fanatiek lid

    17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Oh erg he! Herken ik me precies in.

    Had vanavond moeders voor moeders aan de telefoon en toen ze zei "gefeliciteerd en wat dijn dat je mee wil doen!" dacht ik wel ja het is echt zo!
     
    Squarepants vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina