Onzekerheid.

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Flee, 17 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flee

    Flee Lid

    1 jul 2018
    55
    5
    8
    Vrouw
    Hallo. Ik heb hier al eerder iets geplaatst omdat ik niet goed wist wat te denken/doen.
    Ik ben op 30/7 naar de huisarts gegaan, ze nam mijn bloed owv klachten die ik had en daaruit bleek dat hcg negatief was en dat ze op obv de andere hormonen kon vaststellen dat ik in het begin van mijn cyclus zat. Dit vond ik heeeeel vreemd aangezien ik de pil neem en in de 3de week van mijn strip zat (die ik altijd goed slik). Op 14/8 moest ik weer bloed laten trekken en daarom vroeg ik wat meer uitleg over wat ze bedoelde. Ze zei dat er toen misschien een eisprong kon zijn, waarop ik zei dat ik dacht dat je die niet had als je de pil nam en ze zei dat dit klopt, want dat de kans op zwangerschap anders veel groter zou zijn, wat mij dus nog meer in de war bracht. Ze wou voor de zekerheid weer testen op hcg.
    Achteraf begon ik na te denken en besefte ik dat op zaterdag 4/8 (ben niet zeker, kan ook vroeger of later geweest zijn dan zaterdag) wel een soort doorzichtige slijmprop ben verloren en ook wat steken had in mijn rechteronderbuik. Ik heb seks gehad met mijn vriend vrijdag 3/8 waarbij hij in mij klaarkwam en ook op maandag 6/8 waarbij hij niet in mij klaarkwam. Gisteren belde ik voor de resultaten en bleek dat hcg nog steeds negatief is, maar ze was heel gehaast en ik had de kans niet om vragen te stellen. Stel dat ik toch een eisprong gehad zou hebben 1 van die dagen en dat er een bevruchting was, had de huisarts dat dan al kunnen zien op 14/8? Of moet ik binnenkort nog een urinetest doen? Ik merk nog steeds aan mijn borsten dat ze pijn doen aan de zijkant, de aderen zijn heel duidelijk en ik DENK dat ik meer kliertjes van Montgomery zie, ik heb ook wat pijn in mijn onderbuik.
    Ik had ook wat gelezen over voelen aan de baarmoedermond en dat heb ik dan ook al een paar dagen gedaan. Ik schrok dat ik die al kan voelen wanneer ik nog maar een halve vinger inbreng en het heeft de vorm van lippen. Kan dit wijzen op zwangerschap of iets anders?

    Sorry voor de lange tekst, maar ik kan spijtig genoeg nergens anders terecht met mijn vragen. Alvast bedankt!
     
  2. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Als je op 30/7 in je derde week zat heb je inmiddels gemenstrueerd? Dat in combinatie met 0 hcg zou toch voldoende duidelijkheid moeten geven. Waar ben je naar op zoek? Je lijkt zwanger te willen worden??
     
  3. Flee

    Flee Lid

    1 jul 2018
    55
    5
    8
    Vrouw
    Mijn "menstruatie" was enkel bruin oud bloed. En nee dat wil ik absoluut niet, ik wil zeker zijn dat het NIET zo is, anders zou ik mijn pil toch niet zo correct innemen?
     
  4. Droppie Drie

    Droppie Drie Fanatiek lid

    1 aug 2013
    1.735
    10
    38
    Je klinkt heel erg gefocust op je lijf waardoor je naar symptomen gaat zoeken, bijna als een hypochonder. Als je zekerheid wilt, vind je die bij de huisarts of dmv een urinetest, maar zeker niet online. De huisarts heeft al aangegeven dat er geen hcg is. Dan ben je dus niet zwanger. Wat wil je nog meer?
     
  5. Flee

    Flee Lid

    1 jul 2018
    55
    5
    8
    Vrouw
    Ik was compleet gerustgesteld na de eerste bloedafname, de huisarts wou deze na 2 weken nog eens herhalen, omdat mijn prolactine te hoog stond en ik daardoor niet menstrueerde.
    Zo gezegd, zo gedaan. Maar dan begon ze over eisprong en dat ze toch nóg eens op hcg wou testen en dan begon mijn onzekerheid nogmaals. Maar zou ze het dus al in mijn bloed kunnen gezien hebben als ik van die zogezegde eisprong zwanger zou zijn?
     
  6. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Als je tussendoor al wel ongesteld bent geweest, in je stopweek, dan is de kans 99% dat je niet zwanger bent ;) 30/7 zat je namelijk in de 3e week van je strip dus dan zit je nu ergens aan het begin van je nieuwe strip toch?
     
  7. Flee

    Flee Lid

    1 jul 2018
    55
    5
    8
    Vrouw
    Ik weet niet of ik dat echt ongesteld kan noemen, ik heb geen druppel rood bloed gezien... het was ook al veel sneller gedaan..
     
  8. Flee

    Flee Lid

    1 jul 2018
    55
    5
    8
    Vrouw
    Maar ik moet me dus geen zorgen meer maken en niet meer testen?
     
  9. chantalvl

    chantalvl Fanatiek lid

    23 mrt 2017
    2.698
    1.692
    113
    Vrouw
    Ik vind het een beetje een warrig verhaal.
    Als je huisarts zegt dat er geen HCG is, dan is het toch duidelijk, of mis ik iets?
     
  10. Flee

    Flee Lid

    1 jul 2018
    55
    5
    8
    Vrouw
    Ik snap gewoon niet waarom ze opeens begon over een eisprong als je die niet eens hebt als je de pil neemt. Ik twijfel ook of zij wel zo aan de hand van de hormonen in mijn bloef kon zeggen in welk deel van mijn cyclus ik zit, aangezien in de pil ook oestrogeen en dergelijke zitten... maar in mijn geval niets aan de hand dus neem ik aan?
     
  11. Flee

    Flee Lid

    1 jul 2018
    55
    5
    8
    Vrouw
    Kan er echt niemand op mijn vragen antwoorden? :(
    Ik ben nog maar 20 jaar, ik moet nog minstens 3 jaar aan de universiteit studeren en mijn vriend is ook maar 21...
    Mag ik er met 100% van uitgaan dat ik niet zwanger ben? Ondanks de pijn aan mijn borsten, de steken in mijn onderbuik en de aders rond mijn tepelhof en aan mijn lies die heel duidelijk zijn?
     
  12. Leraje

    Leraje Fanatiek lid

    19 apr 2013
    4.961
    2.790
    113
    Al die kwaaltjes kunnen ook komen van je normale hormonen die van de wap zijn. Als je huisarts in een bloedtest geen hcg heeft gevonden, kun je niet zwanger zijn...
     
  13. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Wat wil je precies horen? Je bent niet zwanger.
    Snap ook niet waarom je je baarmoedermond zo nodig wilt aanraken, maar dat terzijde. Mocht je zwanger zijn, ben je pril zwanger. Of je dan al zo snel je baarmoedermond voelt op zo’n korte afstand? Betwijfel ik zeer. Ik ben 3 keer bevallen, bij alle 3 inwendig onderzoek naar baarmoedermond (zal details besparen) en 3 keer leek het net of er een hele hand in moest om bij de baarmoedermond te komen.

    Ik denk dat je onbewust zwanger wilt worden en je signalen verkeerd inschat. O en over verkeerde timing: een zwangerschap laat zich helaas niet altijd goed plannen.
     
  14. Flee

    Flee Lid

    1 jul 2018
    55
    5
    8
    Vrouw
    Ik wil echt niet zwanger worden hoor. Ik woon nog thuis, studeer pas binnen 3 jaar af als fysiotherapeut, dus ik wil BEWUST zeker zijn dat ik NIET zwanger ben.

    Maar bedankt voor jullie reacties. Ik moet het dus gewoon loslaten en niet meer testen, vinden jullie?
     
  15. Rosa5

    Rosa5 VIP lid

    21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Als het je gerustgesteld kan je nog een urinetest doen. Stel dat je in theorie zwanger was geworden van die 3/8 dan zou je nu positief moeten testen. De kans dat je zwanger zou zijn acht ik echt nihil maar dan je kan het misschien beter loslaten als die test ook negatief is.
     
  16. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik geloof wel dat ts niet zwanger wil worden hoor. Ze is gewoon op zoek naar informatie en bang dat ze wel ineens zwanger is. Ik zou nog een test doen voor je eigen gemoetsrust.
     
    Loulou12 en Laara vinden dit leuk.
  17. Flee

    Flee Lid

    1 jul 2018
    55
    5
    8
    Vrouw
    Ik ben blij dat toch iemand mij gelooft! Ik ben inderdaad gewoon op zoek naar advies en informatie.

    Ik had nog een test liggen van kruidvat 2voor€5 en deze heb ik deze ochtend gedaan. Ik moest om 6u heeeeel dringend plassen dus moest ik de test al zo vroeg doen. De test was gelukkig negatief :) Mijn urine was wel totaal niet zo donker als gewoonlijk 's ochtends, terwijl ik toch zo'n 6 uur lang niet geplast of gedronken heb. Maar ochtendurine is ochtendurine zeker?
     
    MamaZijnIsDeBom vindt dit leuk.
  18. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je die test echt wel mag geloven hoor! Niks aan de hand! :) En gefeliciteerd dus :D
     
    Flee vindt dit leuk.
  19. Flee

    Flee Lid

    1 jul 2018
    55
    5
    8
    Vrouw
    Bedankt voor de hulp!
     
  20. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Graag gedaan!
     

Deel Deze Pagina