Op zien tegen ritme verschuiving

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door Pippins, 27 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pippins

    Pippins Actief lid

    6 mrt 2016
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

    Mijn meisje van 10 weken slaapt nu vaak van 19.30-07.30u. Met 3 a 4 onderbrekingen van borstvoeding en krampjes etc. Als ik ga werken begin ik weer om 08.00u dus zullen we toch echt veel eerder op moeten.... daarbij heb ik al een zoontje dus we hebben vast nog extra tijd nodig in de ochtend....
    overdag slaapt ze niet heel veel dus ik ben bang dat ze dan ineens veel slaap te kort komt. Ze slaapt tegen de ochtend meestal alleen op ons (krampjes) dus zelf eruit en haar laten liggen heb ik nog niet zo'n vertrouwen in. Misschien loopt het allemaal wel los hoor maar ik ben dus benieuwd hoe dat bij anderen ging!
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Goh. Als je weer gaat werken verandert er zo veel. Niet alleen het moment waarop jullie moeten opstaan... Misschien slaapt ze wel beter in de opvang. Misschien zijn de krampjes tegen dan voorbij. Misschien wordt ze plots veel vroeger wakker...

    De beste tip is je er niet druk in maken. Je kan het niet voorspellen, en je kan het niet veranderen. Dus go with the flow, vrees ik.
     
  3. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb daar ook wel tegenop gezien, vind het nog steeds 'sneu' als ik mijn kinderen wakker moet maken omdat ik moet werken maar het is wat het is (of je moet stoppen met werken).
     
  4. Pippins

    Pippins Actief lid

    6 mrt 2016
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties dames!
    Maarrr ik ben eigenlijk vooral benieuwd naar ervaringen en niet naar tips. Ik snap heel goed dat ik er weinig aan kan doen, maar dat maakt het gevoel niet minder vervelend. En nee, ik ga niet stoppen met werken hahaha. Daar vind ik mijn werk veel te leuk voor!
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ervaring? Mijn zoon is effectief al vijfhonderd keer van schema veranderd, of zo voelt het toch. En mijn dochter sliep destijds nauwelijks thuis, maar was een modelslaper bij de onthaalmoeder.

    Mijn zoon wordt op verschillende tijdstippen wakker. Dus de ene keer slaapt hij nog naast me als ik opsta en uit bed kruip om me aan te kleden. De andere dag zitten we tegen dat opsta-moment al een uur beneden te spelen... Ik volg zijn ritme zo veel mogelijk. Maar vanmorgen moest ik hem wakker maken omdat ik echt moest vertrekken, dan is dat ook maar zo. Hij lijkt er niet echt onder te lijden.
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hier hadden we ook een fijn ritme toen ik weer aan het werk ging, maar mijn ervaring is dat de keren dat hij vroeg uit bed moest hij zich prima aanpaste. Had dan wel een wat ander schema/ ritme, maar dat liep op de dag vaak wel weer in met een extra slaapje of een wat langer slaapje en kwam dan 's avonds wel weer goed uit.
    Zo sliep hij hier bv. van 21.00-5.00 en dan na een fles weer tot 9.00 ongeveer.
    Als ik moest werken moest hij om 6.30 bij de opvang zijn. Als hij dan rond 5.00 kwam (soms eerder al) dan gaf ik een klein flesje en kreeg hij om 7.00 bij oma of de gastouder gewoon een grote fles. Kwam hij wat later dan 5.00, echt pas tegen 6.00 dan gaf ik zelf alvast zijn 1e fles.
    Bij de gastouder of oma ging hij dan gelijk weer naar bed en sliep dan nog weer de uurtjes verder net als normaal.
     
  7. Eline88

    Eline88 Niet meer actief

    Mijn ervaring is dat er vanzelf een ritme in komt. Mijn baby slaapt niet geweldig op de opvang en dat merk ik thuis wel ja. Als hij 2 dagen daar is geweest slaapt hij de derde dag thuis extra veel. Gelukkig is hij wel altijd heel vrolijk dus echt veel last zal hij er niet van hebben denk ik dan maar.
     
  8. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Hier kwam er juist méér een ritme toen ik ging werken ;).
    Zoontje was toen bijna 8 mnd en toegegeven, in het begin was het niet makkelijk. Maar na een paar weken waren we veel meer gewend, man, zoontje en ik (man moest opeens elke ochtend zoontje aankleden etc) en het gaf mij juist structuur!
    Daarvóór was alles naar behoefte en dat wel een ongeveer ritme gehad maar nooit heel strak. Nu nog niet, maar het kdv geeft wel meer ritme vind ik.
    Misschien had ík het wel nodig :D ;).
     
  9. SweetPrincess

    SweetPrincess Bekend lid

    17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Hier maakte ik haar in de ochtend altijd wakker en gaven we de fles en deden we haar weer terug in bed zodat ze kon slapen als mn schoonmoeder kwam. Verder met de opvang ging ze daar ook weer naar bed in de ochtend en dan rond 9.00 begon de dag zegmaar.

    Het liep eigenlijk vanzelf wel goed want ze hebben toch zoveel slaap nodig dat ze dan bv een extra slaapje krijgen.

    De grootste overstap was voornamelijk voor mij dat ik niet meer verder kon slapen haha.
    We kwamen trouwens wel al van tevoren in dat ritme mn man moest naar zn werk en dan werd ik ook wakker, deden we kleine fles geven en dan weer in bed en kon ik ook nog wat verder slapen.
     

Deel Deze Pagina