Opa met dreumes in bad?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Kristientje, 15 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Tjah, mijn dochter gaat ook gewoon met mijn moeder in bad. Ikzelf heb er geen probleem mee maar als jouw intuïtie iets anders zegt moet je daar naar luisteren.
    Wel een lastig gesprek om aan te gaan denk ik overigens. Kan me vanuit opa en oma ook voorstellen dat ze zich flink beledigd zouden voelen....
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Nee, daar ben ik het helemaal mee eens. Zo zou mijn vader wel met mijn kinderen mogen douchen (niet dat hij dat zou doen, preuts als hij is). Schoonvader absoluut niet en dat is toch net zoveel familie, maar met de beschuldigingen in het verleden mbt kindermisbruik is dat uiteraard een no go (sowieso alleen daar zijn).
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hier dezelfde situatie met schoonvader en ik pak het net als jij aan. Hier zijn er wel beschuldigingen geweest in het verleden, maar dat is nooit bewezen. Maar voor mijn gevoel is het (zeker voor dochtertje) niet pluis dus nooit alleen met hem. Ik weet nog hoe hij naar mij keek en wat voor gevoel hij mij gaf toen ik net bij mijn man (toen vriend) thuis kwam.
     
  4. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Mijn vader/moeder/schoonmoeder zou ik geen probleem vinden, hoewel ik weet dat zij het nooit zouden doen.

    Mijn schoonvader heb ik iets meer moeite mee. Die vertrouw ik wel redelijk maar kan heel onvoorspelbaar zijn in dingen die hij zegt... ik geloof absoluut dat hij mijn kind fysiek nooit wat aan zou doen maar mentaal... ik weet het niet.
     
  5. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Met mijn moeder zou ik totaal geen problemen hebben. Als ze gaan zwemmen zien min dochters oma ook bloot.

    Mijn vader zou dit niet doen maar die is totaal anders daarin, net als mijn broer. Ik heb zelf op kleuterleeftijd weleens gedoucht met mijn oom maar dat zie ik mijn broer dus niet doen.
     
  6. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Tja ik vind het ongepast. Gelukkig denken onze families daar hetzelfde over. Als het voor opa heel normaal is, kan ik me wel indenken dat hij er niet bij stil heeft gestaan om dit vooraf bespreekbaar te maken.
     
    smarlicia vindt dit leuk.
  7. Betsy

    Betsy Niet meer actief

    Wil je uitleggen waarom?
     
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.214
    113
    Degene die vroeger een "open badkamer" hadden, wat was jullie gevoel dan als je ongesteld was? Bij mij was het een bloedbad en had echt niet gewilt dat de rest thuis dat zag (weten was al erg genoeg)


    OT: ik zou er ook een naar gevoel van krijgen. Ook omdat ik het niet ken van vroeger. Vertrouw ik mijn ouders? Ja! Maar als ik nu ineens zou horen dat ze met 1 van mijn kinderen in bad zijn geweest zou dat wel fout voelen denk ik, puur doordat dat bij ons niet gebeurde en bloot tamelijk taboe was. Mijn kinderen in bad zetten: ja. Er zelf bij in: nee.

    (So nauwelijks contact mee, dat zegt genoeg denk ik on hoe ik erover denk in zo'n situatie met hun)
     
  9. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Wij liepen ook bij elkaar in en uit in de badkamer. Ik heb een broer en een zus. Als je gewend bent om binnen te lopen om je tanden te poetsen als er iemand onder de douche staat, ben je daar ook enkel op dat te doen. Ik ga niet uitgebreid staan kijken naar het douche water. Mijn vader liep ook altijd gewoon in zijn blote kont over de gang van de badkamer naar de slaapkamer.
    Zoals je zelf al zegt, als je het niet gewend bent dan heb je een bepaalde schaamte. Die kennen we bij mij thuis niet.

    Toen ik net was bevallen waren mijn ouders een paar uur daarna in het ziekenhuis. Ik lag in bed met alleen een hemdje en mijn giga kraamverband, met een gaasbroekje erover. Ik stap dan gewoon uit bed en loop (strompel) naar de wc toe. Het maakt mij dan niets uit als mijn ouders mij zo zien.

    Ik wil mijn kinderen ook graag zo vrij opvoeden. Ik douche regelmatig samen met mijn zoon en mijn man ook.
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Het gaat erom wat jullie vinden. En als jij het niet oke vind dan is het niet oke.

    Persoonlijk zou ik het ook niet willen. Mijn man en ik doen dat, een ander niet. Hij had ook gewoon buiten het bad kunnen blijven zitten. Ik zou daar zelf dan ook iets van zeggen dat ik dat niet weer wil.
     
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Het gaat bij mij niet om niet vertrouwen. Dus als ik dat zou moeten zeggen is het zeer zeker niet omdat ik denk dat ze vieze dingen met mn kind zouden doen.

    Ik vind niet dat mijn kind ieder naakt lijf maar hoeft te accepteren. Hij ziet nu die van mij wel eens, maar zodra hij daar wat meer op zou letten zou ik dat niet meer doen. Ik vind dat naaktheid niet iets is wat iedereen hoeft te zien. Ik wil mn vader of schoonvader ook niet naakt zien, niet omdat ik denk dat hij me iets aan doet, maar omdat ik dat liever niet zie.
     
  12. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Ik vind het verbazingwekkend hoeveel mensen hier ok mee zijn. Het heeft voor mij niks met vertrouwen te maken. Ik vertrouw mijn schoonouders prima. Zij zijn een hele goede opa en oma voor onze kinderen. Maar ik vind dit een vorm van intimiteit wat te ver gaat.
     
  13. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Het ding is net dat dit voor volwassenen iets intiems lijkt, maar dat kinderen tot een zekere leeftijd daar helemaal geen graten in zien. Bloot is compleet normaal voor de meeste kleuters.
     
  14. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ik verbaas me erover hoeveel mensen bloot als iets engs zien.
     
  15. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik zie het nut/ de noodzaak niet om samen met kleinkind in bad/douche te gaan
    Kan toch na elkaar?
    Dus ik zou er ook niet happy mee zijn
    Het bespreken is dan weer een heel ander verhaal .
     
  16. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Oh ja ik vind bloot ook compleet normaal hoor, daar gaat het mij niet om. Kusjes geven is ook normaal. Maar dat betekent niet dat, bijvoorbeeld, een vreemde mijn kind een kus mag geven. Een vreemde mag met mijn kind een gesprek voeren, of een handje geven. (Schoon)ouders mogen mijn kind natuurlijk wel een kus geven en knuffelen, maar niet samen in bad. Dat gaat voor mij een grens over.
     

Deel Deze Pagina