Opmerkingen van kennissen van kennissen...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovelylonnes, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja, ook al ken je mensen niet zo goed, toch kunnen ze de grootste onzin uitkramen!

    Was zondag op de doop van mn neefje, kijkt er een vrouw die ik al 1 keer eerder heb gezien in mijn kinderwagen.
    Justin sliep dus ik haalde zn tutje uit zn mond zodat ze hem beter kon zien. Begint ze meteen te klagen dat tutjes geen gezocht zijn en dat ik daar maar snel mee moet stoppen! :( Ja daar ben ik het mee eens, maar als je een hele nacht met je vinger in zn mondje zit ga je tich naar alternatieven zoeken!?

    En toen de ergste vraag; "Voed je hem zelf of geef je hem de fles" (en vooral haar gezicht bij het woord "fles") Waarop ik antwoorde dat ik hem ZELF voed met de FLES. Je had haar gezicht moeten zien, trok helemaal vies weg! :confused: (ben dan ook nog zo overdondert en dom dat ik me nog ga verdedigen ook, dat ik het geprobeerd heb etc..)
    Vervolgens zeg ik dat het zo leuk is dat Justin en zn neefje maar 3 weekjes schelen, kunnen ze dalijk lekker met elkaar spelen, zegt ze heel bot "dat dat helemaal geen garantie is dat ze elkaar leuk vinden"
    Zucht... gelukkig kon ik het gesprek toen snel afkappen...

    Hoewel ik me er zo min mogelijk van aan probeer te trekken, kon ik haar op dat moment wel wurgen! Hoe durft ze zich met onze opvoeding te bemoeien, maar daar is de omgeving altijd erg goed in... Gelukkig doen we lekker waar wij ons goed bij voelen, wie daar dan ook maar iets van zegt!
     
  2. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Nou ja zeg..wat een rare opmerkingen :( Waar bemoeit ze zich toch mee, zoals je zegt.. moeten jullie lekker zelf weten!
     
  3. linda81

    linda81 Fanatiek lid

    7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    sommige mensen............. :cry:
     
  4. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Och ja, sommige mensen...
    Ik had het ook, ik had tegen een kennisje gezegd dat mijn dochtertje (toen 2 maanden oud) 's nachts ook nog voeding kreeg. Toen ze haar op een foto zag, zei ze gelijk 'dat kind heeft helemaal 's nachts geen voeding nodig, die is al dik zat! Kon die trut ook wel slaan, vooral omdat mijn dochtertje eerder wat onder in de groeilijn ligt, dan er boven en bovendien waar bemoei je je mee. Ik negeer dat soort opmerkingen maar, want volgens mij vinden sommige mensen het alleen maar leuk als ze merken dat ze je op de kast kunnen jagen met hun zeikopmerkingen. Vaak zijn ze jaloers.
     
  5. MaryWoods

    MaryWoods Fanatiek lid

    2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    sommige mensen echt.... zucht.

    Maar niet alleen kennissen hoor, ook 'vrienden'... Ons kind is 8 weken te vroeg geboren en was dus de eerste paar maanden echt klein en ook niet echt 'chubby' zeg maar (geen bolle wangen enzo). Zegt een vriendin van me een paar weken geleden: "ja, hij begint nu tenminste echt op een baby te lijken". Wat had ik daarvoor dan?, een popje ofzo? GRRRR! Voelde me gewoon beledigd, want ik vind uiteraard dat ik het mooiste kind van de wereld heb! ;)
     
  6. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ah, die laatste vind ik inderdaad wel erg raak! Dat de kleine toen pas op een baby ging lijken...grrrr
    Dat je bij jezelf denkt: heerlijk, nou is het een knuffelbaby..vind ik heel wat anders.
    Zou ze het zo bedoeld hebben? Misschien toch eens een balletje opgooien (voor haar voor de volgende keer, misschien).

    Hier valt het allemaal wel mee.
    Als ik een opmerking krijg, dan veeg ik die meestal van tafel met een flauwe grap of negeer hem (als hij me te ver gaat ;)).
     
  7. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Schop voor dr **t, maarja, dat doe je ook niet bij een een doop :rolleyes: ;)

    Maar niks van aantrekken, ene oor in, andere oor uit! Makkelijker gezegd dan gedaan... Ik weet het.
    Ze loopt blijkbaar met een flinke veer in dr ass rond, en niemand die hem eruit trekt.
     
  8. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Meid toch, ik had me in jouw situatie ook flink op lopen naaien... En het rare is dat je op dat moment zo overdonderd bent dat je jezelf idd gaat lopen verdedigen/de zaak gaat uitleggen. Laat die muts lekker kletsen, sommige mensen hebben gewoon 'sand in their vaseline' ;)
     
  9. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    :rolleyes: Verschrikkelijk gewoon :rolleyes: Waar bemoeien ze zich mee?
     
  10. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Grappig... of triest eigenlijk....

    Ben je zwanger, krijg je een hoop opmerkingen die nergens op slaan..... (en vaak nog stom en lomp zijn ook)... is de kleine er, gaat het gewoon door.....

    Niet alleen kennisen, etc... maar ook onbekenden mensen, die denken JOUW kind beter te kennen......!
    :evil:
     
  11. MamavEsmee

    MamavEsmee Niet meer actief

    Wij hebben een meisje wat na de warme hap jengelig/moe is maar zich daar niet aan kan overgeven. Soms gaan we dan nog even met haar wandelen en fietsen. Dan praat ik over hooguit 20.00-20.30 s'avonds.

    Staat er ineens een buurvrouw verder op voor de ramen, wijzend op haar horloge en nee schuddend :confused: . Waar bemoeid ze zich mee! :evil:

    Als dit haar rustig maakt waarna ze na de fles lekker kan slapen, wie is zij om te bepalen of wij dat wel of niet doen!

    Zit zij vanaf 18.00 met een jengelend en huilend kind. Nee, sommige mensen. :rolleyes:
     
  12. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    @ MamavEsmee, das echt triest, haha. Al wil je om drie uur 's nachts erbij buiten gaan lopen als jij denkt dat dat helpt heeft niemand zich er toch mee te bemoeien!

    Tja sommige mensen hebben inderdaad het idee dat zij omdat ze ook een kind hebben of ouder zijn dan jij (of soms niet eens) het recht hebben om jou effe te vertellen hoe het zit. Heb ook vaak dat ik me dan wil verdedigen, terwijl ik achteraf pas heel veel bijdehante dingen bedenk die ik eigenlijk had moeten zeggen :D

    Ze zijn gewoon niet wijzer moet je maar denken. Als je in hun oor kijkt kijk je door het andere oor zo weer naar buiten!
     
  13. Lovelylonnes

    Lovelylonnes Fanatiek lid

    3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Ja achteraf moesten mn man en ik er erg om lachen! Gelukkig heb ik de eer aan mezelf gehouden verder, het is mijn kind en hij doet het kei goed zo ook al heeft hij dan een tut en drinkt ie uit de fles. Zou niet weten waarom dat slecht is.

    En MamavEsmee, zou idd niet weten waarom je niet met je kindje zou moeten gaat wandelen savonds. Je gaat toch ook wel eens op visite en dan gaat je kindje toch ook mee? En dan word het wel eens 11 uur? So what!

    Haha.. gelukkig kunnen we er om lachen toch? Het cb is nog veel erger, dus...
     
  14. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mijn schoonzus zei ongeveer 3 maanden geleden een keer 'het begint nu eindelijk een mooi kereltje te worden hè?!'
    was hij daarvoor lelijk dan? :(

    en dan ben ik een hele lelijke mama hoor, maar iedereen roept om het hardst dat wij zo'n charmant en knap kereltje hebben en ik hoor niet anders dan dat zij zo'n ontzettend le.......... LIEF kind hebben ;) liefste kindje van de wereld, maar le...... LIEF! :)
     
  15. sannnniee

    sannnniee Fanatiek lid

    17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    sommige mensen kan je wel wat doen he.
    vreselijk !
    lekker doen wat je altijd doet.
     
  16. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Zo te lezen is mij het eerste jaar al heel wat bespaard gebleven :D

    Met de botte bijl terughakken zeg ik!
    Hahahaa.... toch schijn je een soort radar te hebben, bij mij verwachten ze narigheid denk ik.... :)
     
  17. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Aargh sommige mensen...

    Onze dochter heeft een ooievaarsbeet (zo'n rood vlkeje op haar voorhoofd en in haar nek. Vorige keer zei ook iemand: "Oh gelukkig begint die vieze rode uitslag een beetje weg te trekken. Is toch wel fijn he, een mooier gezicht". Wat? Ik vond haar ook prachtig MET vlekje. En hoe ze er nou bij komt dat ie "vies" is weet ik ook niet. Het is gewoon een lichtrood vlekje. Er stroomt geen pus uit ofzo!... Maar ja...dan hou je de eer maar aan jezelf en lach je maar een beetje he....
     
  18. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mensen kunnen gewoon ontzettend dom zijn!

    en argh dat ze over flesvoeding gaan spreken hou op schei uit

    ik heb ook de borst gegeven maar had meer pijn met borstvoeden als met bevallen!
    en toen ik ben gestopt heb ik bij elke keer dat ik het woord borstvoeden zag zitten janken! ik had geen keuze meer! en dan kunnen mensen zo rot opmerkingen maken, de borst is toch echt beter hoor!

    pfff hou op schei uit!
    maar ach gelukkig ben ik zonder hormonen toch wat relaxter... alhoewel ik erover nadenk.......... :evil:
     
  19. Ietje

    Ietje Actief lid

    15 jul 2008
    157
    0
    0
    Jeetje mina zeg!

    Ik heb het ook gehad, zit bij de dokter en om haar een beetje stil te houden geef ik ook een speentje. Komt er echt een wildvreemde mij een preek geven dat ik dat niet moet doen! Hallo maak IK dat niet uit?

    Ben ik aan het shoppen bij de puzzels, wordt er gezegd: Daar is ze nog veel te jong voor hoor. Net of ik dat niet weet. Al koop ik alvast een scooter.

    Waar bemoeien ze zich mee :rolleyes:
     
  20. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Heerlijk he, die bemoeials....... :confused:

    Ik heb zo'n schoonzus die ook altijd zo heeeeeeerlijk bemoeit. Toen ik m'n eerste twee kids kreeg, liet ik me erdoor overdonderen, maar nu, ouder en wijzer geworden, gelukkig niet meer.
    Laatst zat ze nog weer te zeuren dat Jesse een speentje heeft als hij in slaap valt. Zegt ze tegen hem: gooi dat vieze ding maar gauw uit de kinderwagen, dan istie weg. Pak maar lekker je duim!
    Op dat moment heb ik me maar stil gehouden. Haar kinderen hadden allemaal zo'n doekje die niet mocht uitgewassen worden. Dat lijkt me toch een stuk viezer dan de speen, die ik regelmatig even uitkook.
    Maar ach... ik laat haar maar mooi kletsen. En dat weet ze ook heel goed want ze zegt bijna nooit meer iets over hem. :p
     

Deel Deze Pagina