Open keuken vs Dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dushi, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik laat mn kleine gewoon rondkruipen,maar heb eingelijk helemaal geen last van hem want vaak gaat hij lekker voor het raam zitten
    en kijken wie er allemaal voorbij komt :D
     
  2. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Uuhh, schrikdraad? Ëén keer en daarna nooit weer :confused: ;)
     
  3. mamavj2008

    mamavj2008 Bekend lid

    24 aug 2008
    553
    1
    18
    Wij hebben ook een open keuken. Ik ga de gevaarlijke en breekbare spullen naar de hoge kastjes verplaatsen en dan (proberen :p ) te leren om niet in de kastjes te zitten. En tijdens het koken of idd in de kinderstoel voor de tv of in de box. Ik wil wel proberen om de box zo lang mogelijk te gebruiken, is ook wel makkelijk met stofzuigen enzo.
     
  4. inge1983

    inge1983 Bekend lid

    27 jul 2006
    675
    0
    0
    Wij hebben ook een open keuken met een doorgang van zo'n 3 meter.
    We hebben er geen hekje staan en op de kastjes zitten geen haakjes of zo.
    Wij hebben Nils aangeleerd dat hij overal uit moet blijven, het is zelfs zo dat als we zelf per ongeluk een kastje open laten staan dat hij het dicht komt maken en zegt dan jujjuj! Hahaha.
     
  5. vosje2000

    vosje2000 Fanatiek lid

    28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Wij gaan dit probleem ook krijgen in ons nieuwe huis.
    Weet nog niet hoe ik het dan ga oplossen.

    Mijn moeder deed vroeger "de onzichtbare deur dicht".
    Ze stond in de keuken en zei "meiden, de deur gaat dicht!" en dan deed ze heel overdreven of ze een loeizware deur dicht deed.
    Voor ons gevoel konden we dan ook echt niet de keuken in lopen, want de deur zat dicht :)
     
  6. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Als je ondanks de maat toch hekjes kunt kopen zou ik toch zeker die 100-150 euro uittrekken. Alles voor de veiligheid van je kindje moet je maar denken, en dat klimmen doen ze 9 van de 10x echt niet als je in de keuken erbij staat hoor ;) dan is in het begin een paar keer waarschuwen vaak echt wel genoeg.
     
  7. Laika

    Laika Fanatiek lid

    23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Bij ons is het geeneens een optie om hekken te kopen. Dus hier moet hij gewoon leren dat als er in de keuken gekookt wordt, dat hij er niet in mag. We hebben ook geen traphek en hij weet ook wel dat hij de trap niet alleen op mag. Het is een kwestie van geduld hebben, maar dan hoef je je ook geen zorgen te maken als je 'per ongeluk' een hek open hebt laten staan.
     
  8. arielle

    arielle Actief lid

    27 jun 2006
    355
    0
    0
    hier ook geen mogelijkheid tot hekjes. Mijn zoon speelt ook in de keuken als ik aan het koken ben, oven ook laag.
    We hebben hem een gebaar geleerd voor heet, en dat gebruik ik in de keuken dus heel vaak. Hij ook om me te vertellen dat hij wel weet dat de pannen heet zijn en de stoom met het afgieten. Het gaat een beetje spelenderwijs maar nu leert ie dus wel wat als ik bezig ben.
    Wat nu als je kindje strakjes wel in de keuken komt als ie wat groter is en dan dat niet heeft geleerd? Dan zijn het allemaal nieuwe dingen voor hem die hij alsnog wil gaan ontdekken. (denk ik dan hè.....
     

Deel Deze Pagina