Oplossing douche

Discussie in 'Maak je huis kindveilig' gestart door DragonBaby, 20 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DragonBaby

    DragonBaby Bekend lid

    8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Wij hebben een douche met één hendel om hem aan te zetten en de temperatuur van het water mee te bepalen.
    Nou zou mijn zoontje er nu al aan kunnen zitten, en zit ik te denken als hij die hendel nou iets induwt of draait, kan het water gloeiend heet (of ijskoud) worden.
    Bestaat daar iets voor om dat te voorkomen? Of moet je er dan echt continue bij blijven om te zorgen dat hij er niet aan kan zitten?
    Ik kom op internet zelf niet heel veel verder, ik krijg alleen steeds dat er aangeraden wordt om een thermosstaatkraan te gebruiken maar dat is hier geen optie. Dus vandaar dat ik even zit te kijken naar andere oplossingen.
     
  2. Danoek

    Danoek Bekend lid

    30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik denk dat als je niet de mogelijkheid hebt om er een andere kraan op te zetten, dat je er dan bij moet blijven. Volgens mij bestaan er ook wel kranen met 1 hendel waar een veiligheid in zit, maar dan moet je alsnog een andere kraan kopen.
     
  3. mavi derya

    mavi derya Fanatiek lid

    4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Waarom is een thermostaatkraan geen optie? Ik denk dat dat het enige is..
     
  4. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi DragonBaby,

    Heb je al eens gezocht naar een 'badkraanbumper'? Dat is een opblaasbaar product, dat over de kraan wordt geschoven en op vrijwel iedere normale badkraan past. De kraan is gewoon te gebruiken. Niet bij alle badkraanbeschermers worden de knoppen van de kraan volledig afgeschermd, zodat een kind nog wel bij de hete kraan kan komen. Het blijft dus oppassen.

    Er staat nog wat meer info over op onze website.

    Hieronder een voorbeeld hoe zo'n badkraanbeschermer eruit kan zien. Ze zijn er volgens mij in meerdere vormen en maten.

    Veel succes!
    groet, Angela
    VeiligheidNL
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ben ook wel benieuwd waarom een thermostaatkraan geen optie is? Anders zou ik inderdaad de kraan afdekken of iets, lastig zeg!
     
  6. DragonBaby

    DragonBaby Bekend lid

    8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Sorry ik lees nu pas dat er berichten zijn.

    Nouja we willen liever zoeken naar andere opties, omdat we niet van plan zijn hier nog lang te wonen in dit huis, ik weet ook niet of dat zomaar mag in een huurwoning, maar dit kunnen wij ook niet zelf vervangen, dus dat zou het voor ons dan niet meer waard zijn om dat te laten vervangen.
    Dan maar eventueel er toch bij blijven zitten.
    Wij gaan even kijken of die bumper dan wat is voor hier.
    Heel erg bedankt voor het meedenken :)
     
  7. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben het in onze huurwoning gewoon vervangen en daarna de oude kraan weer teruggehangen, zodat de thermostaatkraan mee kon naar de nieuwe woning. Het was echt heel simpel om te zetten en ook niemand die merkt dat je het überhaupt omgeruild hebt: veiligheid voor alles wat ons betrof.
     
  8. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.613
    113
    Vrouw
    Je kan het gewoon vervangen, Als je het maar weer terug zet als je dat huis uit gaat..

    En wbt het niet Zelf kunnen vervangen... Dat heb je echt in 5 minuten gedaan..
     
  9. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi DragonBaby,

    Nog even ter aanvulling: houd er wel rekening mee dat een thermostaatkraan zelf wel heet kan worden. Ook dit kun je bij een thermostaatkraan voorkomen door het gebruik van een badkraanbeschermer. Maar je hebt ook typen thermostaatkranen met een 'cool-touch'. De buitenkant van de kraan wordt dan nooit warmer dan de ingestelde watertemperatuur. Een kind kan dan dus de kraan vastpakken zonder vervelende gevolgen.

    Groet, Laura
    VeiligheidNL
     

Deel Deze Pagina