Opnieuw voorstellen

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Dansprinsesje, 20 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik zal mij ook even terug voorstellen. Ik ben Emilie , ik ben bijna 30 jaar en woon in Ekeren. Ik werk als laborante bij BASF Antwerpen.
    Ik ben in 2014 en 2015 al eens actief geweest hier.


    Een kinderwens heb ik al heel mijn leven, maar een actieve kinderwens sinds januari 2014.

    Toen was ik nog samen met mijn ex.

    Na 10 maand vruchteloos oefenen toch eens voor het eerst naar gynaecoloog geweest. Hij stelde voor om toch eens een staaltje binnen te doen van men ex zijn zaad omdat hij als kind geopereerd was aan een niet ingedaalde teelbal. Mijn ergste nachtmerrie werd werkelijkheid. De diagnose klonkt: zeer zeldzame onbeweeglijke spermatozoïden .

    Mijn wereld storte in.

    We werden doorverwezen naar het UZA voor verdere onderzoeken. Daar werd het resultaat alleen maar bevestigd.

    En bleek dat ik PCOS heb en uit de HSG kwam toen dat mijn linkereileider dicht zat.

    We konden wel vrij meteen starten met het ICSI proces. Uit punctie 1 zijn uiteindelijk 4 terugplaatsingen gekomen maar alle 4 mislukt.

    We gingen overschakelen naar Uz brussel. Maar vlak ervoor werd ik ernstig ziek.

    Een hele zware depressie. 8 maanden opgenomen geweest en uiteindelijk doormiddel van medicatie en ECT’s erdoor gekomen. Mijn relatie was hier niet tegen bestand en men ex en ik zijn toen ik het ziekst was uit elkaar gegaan.


    In januari 2017 leerde ik Ruben een collega (niet rechtstreeks ) beter kennen en werden we een koppel. Hij zij altijd dat hij nog 2 jaar wilden wachten met kinderen.

    Maar toen ik in december 2017 al volledig medicatie vrij gekomen was. Fluisterde hij op een fijne avond in mijn oor dat hij toch al een kindje met mij wilde maken. Ik in de 7de hemel.

    Voor ik met de pil stopte toch een afspraak gemaakt met dr Zemtsova mijn (fertiliteit)gynaecologe.

    Zij stelde voor om meteen Ruben zen zaad te testen en bij mij een HyFoSy te doen om te kijken of men linkereileider wel degelijk dicht zit.

    Ruben heeft al een zoontje uit eerdere relatie dus ik maakte mij zowiezo niet zoveel zorgen. En was ook niet nodig want hij heeft wel 450milj zaadcellen per euh batch , ik kon men oren niet geloven. En uit mijn onderzoek bleek dat men eileider toch niet dicht zat. Ik kreeg tranen van geluk.

    Door de miserie dat ik al meegemaakt heb , krijgen we toch al meteen cyclusmonitoring .

    Op 9/2 had ik een prachtig ei van 20mm en mocht ik pregnyl spuiten. We hebben het voor tijdens en na het weekend heel gezellig gemaakt. Nu is het afwachten ...


    To be continued...
     
  2. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Welkom terug!

    Wat een verhaal, maar gelukkig hebben jullie nu goed nieuws gekregen...!

    Ik hoop op het allerbeste voor jullie en hopelijk zitten jullie snel op een roze wolk :)
     
  3. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    welkom en heel veel succes met zwanger worden.
    hoop dat het snel raak is.
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Welkom!
    En zie dat het al raak mag zijn.
    Duim voor een mooie plakker
     
  5. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik zie dat het raak is.
    gefeliciteerd :D:D
     
  6. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Dankjewel Xxx
     
  7. Melle0

    Melle0 Lid

    26 nov 2015
    16
    4
    3
    NULL
    NULL
    Wat super knap dat je weer gelukkig bent en je je diepte punten heb overwonnen!

    Gefeliciteerd!! :)
     
    Dansprinsesje vindt dit leuk.
  8. NormaJeane

    28 jan 2016
    85
    4
    8
    @Dansprinsesje wat gaaf om te zien dat je zwanger bent, voel jeje goed? Lieve groet!!
     
    Dansprinsesje vindt dit leuk.
  9. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Op alle kwaaltjes na wel, we hebben het ervoor over. Dat het maar snel november is xxxa
     
    NormaJeane vindt dit leuk.
  10. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Mijn ander topic is gesloten en wou nog enkele dingen aanvullen ;)

    Ik zal mij ook even terug voorstellen. Ik ben Emilie , ik ben bijna 30 jaar en woon in Ekeren. Ik werk als laborante bij BASF Antwerpen.
    Ik ben in 2014 en 2015 al eens actief geweest hier.


    Een kinderwens heb ik al heel mijn leven, maar een actieve kinderwens sinds januari 2014.

    Toen was ik nog samen met mijn ex.

    Na 10 maand vruchteloos oefenen toch eens voor het eerst naar gynaecoloog geweest. Hij stelde voor om toch eens een staaltje binnen te doen van men ex zijn zaad omdat hij als kind geopereerd was aan een niet ingedaalde teelbal. Mijn ergste nachtmerrie werd werkelijkheid. De diagnose klonkt: zeer zeldzame onbeweeglijke spermatozoïden .

    Mijn wereld storte in.

    We werden doorverwezen naar het UZA voor verdere onderzoeken. Daar werd het resultaat alleen maar bevestigd.

    En bleek dat ik PCOS heb en uit de HSG kwam toen dat mijn linker-eileider dicht zat.

    We konden wel vrij meteen starten met het ICSI proces. Uit punctie 1 zijn uiteindelijk 4 terugplaatsingen gekomen maar alle 4 mislukt.

    We gingen overschakelen naar Uz brussel. Maar vlak ervoor werd ik ernstig ziek.

    Een hele zware depressie. 8 maanden opgenomen geweest en uiteindelijk doormiddel van medicatie en ECT’s erdoor gekomen. Mijn relatie was hier niet tegen bestand en men ex en ik zijn toen ik het ziekst was uit elkaar gegaan.


    In januari 2017 leerde ik Ruben een collega (niet rechtstreeks ) beter kennen en werden we een koppel. Hij zei altijd dat hij nog 2 jaar wilden wachten met kinderen.

    Maar toen ik in december 2017 al volledig medicatie vrij gekomen was. Fluisterde hij op een fijne avond in mijn oor dat hij toch al een kindje met mij wilde maken. Ik in de 7de hemel.

    Voor ik met de pil stopte toch een afspraak gemaakt met dr Zemtsova mijn (fertiliteit)gynaecologe.

    Zij stelde voor om meteen Ruben zen zaad te testen en bij mij een HyFoSy te doen om te kijken of men linkereileider wel degelijk dicht zit.

    Ruben heeft al een zoontje uit eerdere relatie dus ik maakte mij zowiezo niet zoveel zorgen. En was ook niet nodig want hij heeft wel 450milj zaadcellen per euh batch , ik kon men oren niet geloven. En uit mijn onderzoek bleek dat men eileider toch niet dicht zat. Ik kreeg tranen van geluk.

    Door de miserie dat ik al meegemaakt heb , krijgen we toch al meteen cyclusmonitoring .

    Op 9/2 had ik een prachtig ei van 20mm en mocht ik pregnyl spuiten. We hebben het voor tijdens en na het weekend heel gezellig gemaakt.
    Op 21/02 had ik een positieve test. We konden onze ogen niet geloven.
    Ik was wel al misselijk dus had al een klein voorgevoel.

    Alle echo's waren perfect. Op 28/03 voor het eerst het hartje gehoord, alles was helemaal perfect. (8 weken en 2 dagen toen)

    Op 9/4 gingen we terug voor de 10 weken echo. Men man al met de camera in de aanslag om de hartslag te kunnen filmen. Bij de start van de echo begon hij meteen te filmen.
    Ik zag niet meteen iets flikkeren de gynaecoloog begon te zoeken. Op een gegeven moment zag ik precies iets flikkeren maar de gynaecoloog zei : wacht nog even. Toen stokte mijn adem al.
    De gynaecoloog begon in de zoemen en te meten en toen zag ik het meteen: termijn maar 8 weken en 4 dagen , terwijl ik normaal minstens 10 weken moest zijn. Het zat helemaal fout, ik voelde de grond onder men voeten wegzakken.
    De gynaecoloog stelde een curretage voor , maar daar moest ik niet van weten.
    We kregen 1 dag bedenktijd.

    10/4 s'avonds terug naar gynaecoloog en zei dat ik toch de cytotec wou proberen. zo gezegd, zo gedaan.
    om 20u de eerste 4 tabletten ingebracht , om 23u de volgende 4 en op 11/4 om 15u is Lilly/Louie "geboren".
    Al bij al algelukkig nog heel vlot gegaan.

    Mijn HCG is ook heel snel en vlot gedaald en 2 weken na verlies van vruchtje zat er alweer een eitje klaar. We mochten het helaas niet benutten want baarmoeder was niet helemaal schoon.
    Zelfs morning after pil gepakt om geen risico te lopen want kans op miskraam was bijna 100%

    In totaal 5 weken thuis geweest van werk en laatste week een weekje naar turkije geweest. Heeft ons deugd gedaan en we kunnen er weer helemaal tegen.
    What doesn't kills you makes you stronger !!!

    Op 13/5 mijn menstruatie terug gekregen en op 15/5 groen licht om opnieuw te proberen. Nu een maandje helemaal zelf en erna terug cyclusmonitoring


    To be continued...
     
  11. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    @Dansprinsesje We hebben dit topic voor je heropend en het bericht uit je nieuwe topic verplaatst.

    Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl
     
    Dansprinsesje vindt dit leuk.
  12. Daantje17

    Daantje17 Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.780
    1.065
    113
    Vrouw
    Heftig zeg!
    Ik heb meegelezen via FB pagina 'zwanger worden'....
    Succes met alles....!
    Hopelijk snel een mooie plakker!

    Knuffel!

    Ohja... en jouw tattoo die je hebt laten zetten voor de beeb, zo wauw!!!

    Wilde het even kwijt.............
     
  13. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Dankjewel lieverd

    Ik wens jou hetzelfde!!
     

Deel Deze Pagina