Help! Baby 6 maanden ontroostbaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door rus05, 8 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rus05

    rus05 Bekend lid

    31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wow dit hebben we met onze dochter nog nooit meegemaakt. Ze huilt eigenlijk nooit, behalve als er echt wat is; en vanaf dat ze 3 maanden is, slaapt ze redelijk tot uitstekend door. Maar...vandaag is ze vreselijk van streek :( ik noem even wat dingen die mij opvallen:
    - vanaf half 3 vandaag niet meer in slaap te krijgen
    - heel erg snel huilen, heel hard (nog nooit zo gehoord)
    - wil niet meer in bed in slaap vallen, ik of papa moet haar wiegen
    - ik dacht eerst tandjes omdat ze veel met hand in mond zat, maar na paracetamol en paar keer dentinox nog steeds overstuur
    - elke keer als ik haar in bed leg, in slaap gevallen in mijn armen, wordt ze na 10 minuten brullend wakker
    - geen koorts
    - geen uitslag

    Ik vind het zo zielig, een beetje stom, maar stond er net zelf bij te huilen, ik vind het zo erg dat ik haar niet kan troosten. Soms tussendoor is ze ineens vrolijk, vanmiddag ging ik met haar knuffel gekke dingen doen en toen schaterde ze het echt uit, dus echt iets lichamelijks kan het toch niet zijn?

    Graag tips/herkenning, alvast bedankt,

    groetjes Rus05
     
  2. Porsche

    Porsche Niet meer actief

    Sorry meid geen tip, alleen heel veel sterkte voor jou en voor haar hartverscheurend is dat hè
     
  3. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.870
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Natuurlijk kan het wel iets lichamelijks zijn. Toen mijn zoontje last had van lucht in de darmpjes was hij ook het ene moment ontroostbaar en het volgende moment vrolijk.

    Uiteindelijk hebben we het overlegd met het consultatiebureau en bleek het super simpele infacol te helpen.

    Als je dochter ontroostbaar blijft zou ik even een afspraak maken met de huisarts. Ik wilde dat ik dat achteraf gedaan had, had ons wekenlang nachtrust gescheeld. Je kunt ook naar het inloopspreekuur van het consultatiebureau gaan.
     
  4. rus05

    rus05 Bekend lid

    31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je Ladybabs, ja, echt hartverscheurend, je voelt je zo vreselijk machteloos :( heb uiteindelijk tot middernacht of zo met haar rondgelopen en alle liedjes gezongen die ik normaal gesproken ook voor haar zing, daar werd ze steeds een beetje rustiger van; totdat ze op een gegeven moment zo vrolijk was dat ze wel weer klaar was om te spelen. Ik heb toen een beetje met haar gespeeld en haar ergens in de nacht in bedje gelegd; voor de zekerheid nog even getempt maar geen verhoging. Ze heeft daarna de hele nacht verder geslapen. Vanochtend vrolijk wakker maar wel 38.0, en weer veel sabbelen op hand, dus zou misschien toch tandjes kunnen zijn?
     
  5. rus05

    rus05 Bekend lid

    31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ja kan zeker alsnog iets lichamelijks zijn, sluit ik ook zeker niet uit. Helemaal niet nu ze 38.0 heeft, er is toch iets aan de hand. Alleen, zoals gisteravond heb je op een gegeven moment alles gedaan om iets lichamelijks te verlichten (paracetamol, dentinox en zelfs infacol op een gegeven moment om eventuele krampjes te verlichten) en als je kind dan nog aan het krijsen is en overduidelijk in paniek, dan ga je toch ook aan andere dingen denken, zoals bijvoorbeeld verlatingsangst. Ik merkte de laatste week ook al dat ze me de hele tijd zoekt in de woonkamer, dat deed ze eerder niet.
     
  6. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Heeft ze geeb last van haar oren?
     
  7. Partyrocker

    Partyrocker Niet meer actief

    Of keelpijn... Toen was Dean ook zo zielig.
     
  8. Biancamv2

    Biancamv2 Niet meer actief

    Hier geen tips meid,ik lees even met je mee,mijn meisje van 6 maanden heeft het brullen en niet willen slapen sinds vanmorgen.
    Zal best eens een sprongetje kunnen zijn. Of komt die later?
    Hopelijk is het snel over datgeen waar ze last van heeft.
     
  9. blauwespeen

    blauwespeen Fanatiek lid

    20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier ook een kindje van zes maanden en ook ontroosbaar op sommige momenten! Dus misschien hoort het bij zes maanden.

    Waar ik zelf aan denk ik voeding. Ineens krijgt hij natuurlijk van alles wat hij daarvoor niet kreeg en in best wel grote mate.
    Gelukkig hier in de avond wel slapen en alleen overdag haast niet en met moeite. Vaak speen er in moeten doen enzo.

    Dat volgen in de woonkamer herken ik helemaal. En als ik dan uit beeld ben mopperen. Nu blijf ik gewoon praten waar ik mee bezig ben (even deze was er in stoppen en deze er uit halen)

    Herkenning maar weinig tips...
     
  10. MissDragonfly

    15 nov 2010
    77
    0
    0
    Apeldoorn
    Het kan inderdaad zijn dat ze misschien last heeft van de overgang naar andere voeding. Onze zoon had daar ook last van. Grotere hoeveelheden, andere struktuur. Wij hebben "poep"druppeltjes gebruikt van VSM. Weet even zo niet hoe het heet maar het is een middeltje om de ontlasting wat smeuiger te maken. Ik weet niet of je al met andere voeding was begonnen ?
    Anders kan het misschien ook zijn dat ze juist toe is aan wat anders. Daar heeft onze zoon ook een aantal huildagen door gehad. Kreeg hem met geen mogelijkheid getroost. Helemaal overstuur terwijl het normaal een heel tevreden en blij ventje is.

    Succes in ieder geval !
     
  11. MMarianne

    MMarianne Niet meer actief

    Stijn huilt eigenlijk nooit maar zo nu en dan wanneer je 'm op bed legt zet ie het op het brullen, zodra we 'm oppakken is het goed...we halen 'm nu gewoon weer naar beneden en proberen het een uurtje later weer en dan valt ie meestal gelijk in slaap. Denk een fase!
     
  12. rus05

    rus05 Bekend lid

    31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor alle reacties! Gisteren was ze als een blad aan een boom omgedraaid: wel een klein beetje verhoging maar heel erg vrolijk, en geen enkel probleem om haar in bed te leggen...ze is een klein beetje verkouden maar verder sluit ik me bij de andere dames aan: het zou me niet verbazen als het een faseovergang/sprongetje is; ineens doet ze ook andere dingen: zo wil ze bijvoorbeeld ineens de hele tijd aan mijn gezicht zitten, zo lief vind ik dat *smelt*; en ze volgt me inderdaad echt de hele tijd: een week geleden kon het haar bij wijze van spreken niet schelen waar ik was :)
     
  13. rus05

    rus05 Bekend lid

    31 mrt 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oh en over eten: ze eet sinds zo'n 3 weken 's ochtends een halve peer en 's avonds proberen we haar aan de groenten te krijgen maar dat is een minder groot succes: wat kan zij een vies gezicht trekken bij wortel en broccoli. Een paar happen is echt het maximum, hebben jullie dat ook?
     

Deel Deze Pagina