Oordopies? 4 maanden en kraaien/gillen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vlieger, 13 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlieger

    vlieger Lid

    28 jul 2010
    50
    0
    0
    Randstad
    Mijn zoontje van bijna 4 maanden heeft zijn eigen volume knop ontdekt, zeg maar. :p

    Harstikke mooi dat zijn longetjes helemaal in orde zijn, maar het is echt oorverdovend en hij houdt het rustig een half uurtje tot een uurtje vol, en dat een paar keer per dag. Het is wel kraaien (van blijdschap) maar volgens mij ook aandacht vragen- hij doet het veel bij spelen op het speelkleed of in de box- dan pakt hij een speeltje en kraait hij (zo van KIJK JOH WAT IK HIER IN MIJN HANDEN HEB!!!!). Een keertje is wel grappig, maar na een half uurtje worden ik, de katten en de buren wel een beetje doof.

    Is dit een fase die ik gewoon af moet wachten (en in de tussentijd oordoppies aanschaffen)? Of kun je bij bijna 4 maanden al beginnen met iets van opvoeding om de volume iets terug te brengen?
     
  2. tassie1980

    tassie1980 Actief lid

    1 jul 2011
    464
    48
    28
    beilen
    Het is een fase.Mika deed dit ook graag midden in de nacht was hij er mee klaar sliep hij weer heerlijk verder.hij doet het nu minder vaak sinds hii het tijgeren etc heeft ontdekt.
     
  3. Jansje85

    Jansje85 Lid

    25 apr 2012
    40
    3
    8
    NULL
    NULL
    Kinderen maken nu eenmaal herrie... Tegen mijn dochter van zeg ik nu wel eens dat ze niet zo moet schreeuwen/gillen. Maar ook zij hoeft niet fluisterend door het leven.
     
  4. Jansje85

    Jansje85 Lid

    25 apr 2012
    40
    3
    8
    NULL
    NULL
    Ben trouwens wel benieuwd wat je er opvoedkundig aan wilde doen?
     
  5. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    haha, wat wilde je er 'opvoedkundig' aan doen? Denk niet dat je veel effect zal hebben :D

    Lekker laten gillen, hoort er allemaal bij, spraakontwikkeling!
     
  6. vlieger

    vlieger Lid

    28 jul 2010
    50
    0
    0
    Randstad
    Goed om te horen dat dit een fase is- ik denk ook dat het te maken heeft met meer willen doen dan wat hij nu kan, net als Tassie zei. Hij rolt af en toe, maar meer met geluk dan wijsheid, dus hij lijkt wel door te hebben dát het kan, maar nog niet hoe.

    Qua opvoeden, tja, is de eerste, verder weet ik het ook niet. Ik zie wel nu al dat hij gilt om aandacht te trekken, en je wil niet dat hij aanleert dat dit dé manier is. Uitleggen lijkt me nu ook nog niet zo zinvol, nee (hoewel hij wel altijd erg aandachtig kijkt als je met hem praat, heb ik niet de illusie dat hij iets begrijpt- zou wat zijn!), maar ik probeer wel sneller te reageren op brabbelen dan op gillen om het brabbelen wat meer aan te moedigen.

    Maar goed, een fase blijkbaar, dus we schaffen gewoon wat oordopies aan en gelukkig zijn de buren nu een paar weken met vakantie. :)
     
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Een kindje van 4 maanden 'opvoeden' dat geloof je toch niet zelf he..
    En hij zal heus niet altijd maar gaan gillen als jedaar op reageert hoor.. Hij is gewoon aan t ontdekken en doe lekker met m mee zou ik zeggen.. Ik zie t probleem niet zo.. Is toch leuk als je kindje zo blij is!:D
    En als ie aandacht even wil trekken. So what? Hij kan nog geen mama zeggen ofzo dus hij moet iets...
    Hij is PAS 4 maanden he vergeet dat niet, daar valt nog nijs opvoedkundigs bij te doen en hij zal ook niet altijd blijven gillen
    En dat uurtje overleven jij en je buren en je kat? Wel hoor

    Wij gaan hier lekker samen gillen.. En leuk dat ie t vind joh!
    En gaat dan steeds harder gillen en lachen, tsja ik gebiet ervan
     
  8. rijtjes

    rijtjes Niet meer actief

    Hier ook veel gillen, ik vind het zelf heerlijk. Maar gillen en huilen om aandacht, anders kan hij nog niet. Hier merk ik aan haar wanneer ze anders wil. Als ik dan wat doe, bijvoorbeeld ergens anders leggen, knuffelen is het goed. Verder is het inderdaad vaak ook pret en stem ontdekken.
     
  9. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Laat m lekker gillen, je buren zullen vast nog wel meer te verduren krijgen overigens qua geluid.
     
  10. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hmm wij hadden dus gewoon oordopjes in de auto he :)
    er viel niet te rijden met zo'n kind achter in de auto...
     
  11. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Oordopjes in de auto??!! Degene die reed?

    Sorry hoor, maar levensgevaaaarlijk!
     
  12. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Ik gil hier ook altijd vrolijk met haar mee. Vindt ze prachtig.

    En of je er op wilt reageren... Ach... Het hoeft niet. Als hij in de box ligt te spelen en hij ligt te brabbelen, zal je ook niet altijd reageren. Dat hij brabbelt of gilt om aandacht te trekken, is jouw interpretatie. Misschien brabbelt of gilt hij gewoon als onderdeel van zijn spel. Ik ga niet altijd naar mijn dochter toe als ze geluid maakt. Ze mag af en toe ook wel even zelf spelen. Als je er niet altijd heen gaat, leert hij denk ik vanzelf dat hij mag gillen, maar ook dat dat niet de manier is om jouw aandacht te trekken.

    Als ik hoor aan haar gilletje / kraaien dat ze niet blij meer is, dan ga ik er wel vrij snel naar toe. (En als ze wel blij is, en ik heb op dat moment tijd om haar aandacht te geven natuurlijk ook! :D)
     
  13. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    een continu gillend kind is dat gelukkig niet :)
     
  14. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Nou minder dan oordopjes:(
    Aangezien je daar amper wat mee hoort en dus geen getoeter, ambulance of whatever hoort...
    Waarmee je ook anderen in gevaar brengt..

    Ik vind t maar bizar.. Sorry
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @sam: nou dan zou ik eens met een volvolume huilende baby in de auto gaan rijden
    dan hoor je niks EN het werkt enorm op je zenuwen.

    de enige echte geode oplossing is thuis blijven.. maarja dat kan niet atlijd.
     
  16. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Huilen is soieso niet t zelfse als gewoon gillen(waar het hier omgaat)

    En alsnog blijf ik bij mn mening dat ik het levensgevaarlijk vind voor jezelf en je mede weggebruikers
    Je hoort gewoon je ogen en oren normaal te gebruiken

    En als dat niet mogelijk isdan zoek je een andere manier dan de auto
     
  17. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    mja prima, dat mag je natuurlijk vinden.
    En ergens ben ik dat ook wel met je eens.

    maar helaas is de wereld niet altijd precies zoals wij dat willen.
    anders hadden die oordopjes dus ook niet gehoeven.
     

Deel Deze Pagina