Nog een vraag. Ik hoorde ook van een kennis dat orgasme van de vrouw voor die van de man de baarmoeder mond wat afsluit, waardoor het sperma er moeilijker doorheen komt. Na wat zoeken las ik in een ouder topic op dit forum erover en dat er een studie naar is gedaan. Weet iemand hier meer over? Is het echt zo?
Ja, dit schijnt inderdaad zo te zijn, ik heb alleen geen wetenschappelijke bronnen voor je. Je leest het in elk geval overal. Als jij een orgasme krijgt ná de ejaculatie van je partner, dan schijnt je baarmoedermond de zaadjes door de samentrekkende bewegingen als een soort rietje naar binnen te slurpen, waardoor de zaadjes dus een stuk op weg worden geholpen. Dit staat er nog op Wikipedia: Tijdens een clitoraal orgasme komen grote hoeveelheden oxytocine vrij, wat een belangrijke rol speelt bij het faciliteren van het transport van spermacellen door de vagina, met het doel de conceptie te bevorderen. Sperma bevat zelf ook oxytocine. Seksuele opwinding verhoogt de oxytocinespiegels ook enigszins, maar bij een orgasme komen grote hoeveelheden oxytocine vrij en wel meer naarmate het orgasme als beter wordt ervaren. Succes en plezier!
Ze zeggen het ja... maar ik heb van mijn gyn nog nooit het advies gekregen om na mijn partner klaar te komen oid. Enige advies wat ik kreeg waren de dagen waarop we seks moesten hebben en het even blijven liggen, maar ook dat laatste is geen bewezen theorie.
Ik heb me hier zelf toen ik zwanger probeerde te worden wat in verdiept. Het schijnt inderdaad zo te zijn dat een orgasme vóór dat van je partner de baarmoedermond afsluit, waardoor je zwangerschapskansen (een beetje) dalen. Het is niet zo dat je niet zwanger meer kunt raken, maar de kansen zijn kleiner. Het effect werd aangetoond door een studie van Baker en Bellis uit 1993. De opname van sperma zonder vrouwelijk orgasme of met een vrouwelijk orgasme vóór dat van de man, was duidelijk minder dan met een orgasme ná dat van de man. De afsluiting blijft ook een hele tijd aanhouden. Als je bijvoorbeeld jezelf een pleziertje gunt in de ochtend, en 's avonds gaat vrijen met je partner, kan dit ook nadelig zijn. In 1998 werd er een gelijkaardige conclusie geformuleerd in een studie van Sigh, Meyer en Zambrarano. Buiten het "opsluiten" van het sperma zorgt een orgasme ook voor een opzuigeffect. Dit is de zogenaamde "upsuck" theorie van onder andere de bekende Britse bioloog David Attenborough. Hij bracht de bewegingen van de baarmoederhals zelfs in beeld, maar zag af van zijn plannen om er een studie over te publiceren omdat hij niet wou dat vrouwen die moeilijk tot een orgasme komen zich hier slecht zouden over voelen. De studies dateren allemaal van voor 2000 en nadien zijn er volgens mij geen nieuwe onderzoeken meer naar gedaan. Het is ook erg moeilijk om proefpersonen te vinden voor dit soort experimenten. Er zijn trouwens ook mensen die het allemaal maar onzin vinden en die zeggen dat het orgasme geen enkele functie heeft. Ik ga er zelf voorlopig maar van uit dat het wel zou kunnen helpen - uiteindelijk is het maar een kleine moeite om er voor te zorgen dat je ná je partner klaarkomt in de plaats van voor hem. Een techniek die deze theorieën allemaal combineert noemt "randjesfietsen", google er maar eens op voor meer informatie. Oh, nog wat over het blijven liggen. Dit is intussen bewezen. Het helpt. Bij een kunstmatige inseminatie worden de vrouwen nu bijvoorbeeld ook gevraagd nog een kwartier te blijven liggen. Ik zoek de naam van die studie wel eens op als er interesse in is.
Het zou wat zijn als dit echt zo is. Misschien ook een reden dat het bij ons wat langer duurt allemaal het zwanger worden. We gaan het deze maand eens proberen en kijken of het, per toeval of niet, een voordeel voor ons heeft opgeleverd . Een orgasme erna zou dus geen mindere invloed hebben op het sperma?
Ik gebruik sinds kort ook de randjesfietsen techniek en ik merk toch een behoorlijk verschil in uitloop. Dus ik vind het zeker wel de moeite waarom om het eens te proberen.
In een recent grootschalig onderzoek van een aantal zkh samen is geen positief effect gebleken heb ik toevallig pas gehoord. De zkh die samen dit onderzoek hebben gedaan hebben daarom nu het "blijven liggen" afgeschaft na de IUI . De rest vind ik dan wel weer interessant, idd kleine moeite!
Ik kon nooit "komen" als mijn man al was geweest. Maar hij kon wel vernemen wanneer ik "kwam" en kon toen ook komen. Bij ons maakte het geen verschil met zwanger worden. Ronde 2 een mk en in ronde 8: zie banner .
Domme vraag... Wij stoppen meestal nadat men vriend klaar is gekomen, kwestie dat het daarna een natte bedoening wordt..
Bedankt voor de reacties, weet ik dat ook weer. Of het super veel uit maakt geen idee, maar erna pas orgasme maakt voor ons niet uit. Valt te proberen. Zou het veel uitmaken als hij dan nog een beetje met zijn vingers naar binnen gaat om mij te laten klaarkomen? Of is dat dan ook niet goed om het sperma binnen te houden?
Ik geloof er niet in, je komt wanneer je komt, als je daar ook nog allemaal op moet letten dan is het zo geforceerd ja toch Moet leuk blijven
Nou, ik kom helemaal NIET als er niks wordt "geforceerd"... en als ik me niet vergis is dat ook zo bij de meeste dames toch? Er komt echt wel wat handwerk bij kijken. "Zomaar" lukt het niet. En of ik dat nu vóór of ná mijn man laat doen, dat maakt mij helemaal niks uit hoor.
Ik baal een beetje.. Het afgelopen jaar steeds klaargekomen nadat mijn man is klaargekomen en zijn sperma werd daardoor inderdaad opgezogen want daarna kwam er nauwelijks iets uit. De dag erop of de dag daarna kwam het pas eruit. Maar deze keer conceive plus gebruikt, vooraf een aantal ml in de vagina gespoten. Nadat mijn man klaarkwam, kwam ik vrij snel, maar ik kwam zo sterk dat mijn man eruit werd geduwd, samen met veel sperma. Dit kan toch niet gunstig zijn...? :/
Dat er afsluiting plaatsvindt en dit blijft aanhouden heb ik ook nergens kunnen vinden? Heb je hier een citaat van misschien? Vind het namelijk wel interessant allemaal omdat mijn man me áltijd laat klaarkomen vóór hem. Na hem klaarkomen is geen optie als we ontspannen sex willen hebben. Hij vind het niet prettig om mij nog een handje te moeten helpen als hij in me gekomen is en ik vind het onprettig mezelf te helpen als hij al 'klaar' is omdat dan eigenlijk altijd de sex gewoon voorbij is. Echter zal ik dit wel gaan doen als echt bewezen is dat het enorm nadelig werkt dat ik eerder klaarkom dan hij. We willen tenslotte graag zwanger worden
"Essentially, climaxes earlier than 1 min before the male ejaculates were associated with low sperm retention. If the female climaxed earlier than -1 min, female influence on sperm retention was no better than if she failed to climax altogether. Only climaxes that occurred between -1 min and emergence of the flowback (up to +45 min) were associated with a significant increase in the residual number of sperm retained compared with having no orgasm at all."
Oh zie mijn topic opeens omhoog Wij hebben het toch maar zo gedaan dat mijn man mij na de seks nog even hielp als het niet lukte samen een orgasme te hebben. Heeft gewerkt hoor, denk ik... Verder niet over nagedacht, alleen niet meer voor die tijd bij mij gedaan dus.
Ik zit even mee te lezen Wij starten nu maar ik kom dus niet makkelijk nu heb wij jaren met condooms gedaan omdat ik de pil niet meer wilde en mijn vriend aangaf dat ik toch echt ook een stuk gezelliger ben zonder de hormoonzooi Maar die condooms zorgde wel voor veel minder effect Dus misschien ga ik t nu zonder wel ervaren Maar moet een vrouw klaarkomen om zwanger te worden of vergroot het de kans?