Ouderwetse kinderwagen!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 1981Mama, 19 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ladies,

    Voor mijn tweede kindje zoek ik eigenlijk een ouderwetse kinderwagen. Ik heb nu een Mutsy Igo en was niet van plan deze weg te doen, maar aangezien ik vrij grote kinderen maak, wilde ik wat meer beenruimte voor baby#2, vooral in de laatste maanden van het liggen in de bak(dan is het winter).

    Maar is zo'n oud ding eigenlijk wel een beetje praktisch, loopt het een beetje? Ik was van plan om hem (goed onderhouden?) tweedehands te kopen (als het bestaat).

    Iemand ervaring ermee?
     
  2. Evvie

    Evvie Fanatiek lid

    13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    In Denemarken hebben ze kinderwagens met een bak van 100 cm lang. Leek mij ook wel wat, maar aangezien onze wagen nog prima is en ook een vrij grote bak heeft (easywalker) en zo'n wagen toch weer 1000 euro kost, moet het toch maar niet. Maar daar lopen ze bijna allemaal met wagen die je met enige inspanning de bocht om moet duwen en vroeger deden ze het ook, dus ik denk dat het een kwestie van wennen is.
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Mocht je er een willen, mijn man zijn opa en oma hadden die van hun nog staan op zolder, echt heel netjes met kleedjes en alles erbij. Er zitten alleen twee kleine gaatjes in de kap, is van een soort stug plastic. Hij is licht blauw. En je mag fotos zien haha.

    Zo, dat was mn verkoop praatje. Ik vind die dingen zelf ook altijd heel mooi. Wij wilden er zelf ook een maar omdat je hem niet makkelijk mee kan nemen enzo hebben we er toch van af gezien.
     
  4. Sunshinelover

    Sunshinelover Actief lid

    24 jan 2011
    127
    23
    18
    Een vriendin van mij heeft een ouderwetse kinderwagen, een originele ook nog. Hij is niet heel praktisch in gebruik vind ik. Als je hem vergelijkt met moderne kinderwagens, vind ik hem best zwaar duwen en sturen gaat ook een stuk lastiger. Maar hij ziet er wel gaaf uit! Het is denk ik maar net hoe belangrijk je bepaalde dingen vind. Zij vond het niet zo erg dat hij wat onpraktischer was.
     
  5. jp87

    jp87 Actief lid

    26 okt 2011
    275
    22
    18
    Ik vind ze er geweldig uitzien
    Ze lopen best goed en wiegen lekker voor het kindje.
    Met sturen moet je hem optillen ipv de moderne zwenkwielen.

    Hier in de familie was er 1 best groot er konden in het begin 2 kindjes naast elkaar en tot ruim na het half jaar met 1 kindje.

    Ik heb zelf ook een mutsy toen mijn dochter daar niet meer in paste kon ze nog gemakkelijk in een joolz geo bak. Die lopen wat puntig maar toch zo'n 20 cm langer
     
  6. Miek89

    Miek89 Fanatiek lid

    15 apr 2013
    1.251
    177
    63
    Ik had met de eerste een Silver Cross, fantastische kinderwagen, liep heerlijk, goeie vering alleen een heel groot nadeel... Je moet nog net geen kar huren om de wagen mee te nemen als je met de auto weg gaat. Dus heb ik hem weg gedaan met pijn in mn hart:oops:
    Deze had ik:
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Mijn kinderen hebben alledrie in de Silver Cross gelegen (wel een heel strak model). Het loopt echt geweldig, behalve met bochten, dan moet je hem optillen. Maar het veert heerlijk. De bak is heel groot. Ik vind ze vele malen mooier dan welke nieuwe moderne wagen dan ook.
    Maar in de auto mee is bijna onmogelijk. De bak kon wel van het onderstel af, maar beiden zijn heel zwaar en lomp. Dus ik gebruikte wel altijd een andere wagen erbij, voor in de auto.
     
  8. Fawny

    Fawny Actief lid

    14 jan 2017
    117
    70
    28
    Vrouw
    Onze eerste zoon heeft in dezelfde kinderwagen gelegen als mijn broer en ik! En zoon nummer 2 straks ook :)
    Mijn moeder heeft destijds een Engelse kinderwagen gekocht en gelukkig altijd bewaard. Vind het zo'n mooi ding! Loopt lekker en veert vooral heel fijn. Alleen met sturen moet je even 'optillen'.
    Het enige puntje is hem in de auto krijgen. Lukt wel, maar dan moeten de wielen er vanaf geklikt worden en dan gaat echt echt net :roflmao:
    Kan nu al niet wachten om er weer mee te mogen lopen :D
     
  9. deirdre

    deirdre Actief lid

    18 jul 2017
    194
    58
    28
    Vrouw
    snap ik helemaal . ik heb een oude silver cross kunnen kopen .
    die zijn nu weer helemaal in . ik was vandaag in BabyPark eens rondkijken ...de silver cross staat waar nu voor bijna 2400 euro . ja je leest het goed :)
    ik heb 30 euro betaalt . er zouden in het ergste geval nieuwe banden opmoeten . maar dat is niet echt nodig . en het heeft geen dekje erop .
    maar ik denk wel deze te gaan gebruiken
     
  10. June86

    June86 Lid

    19 jun 2012
    91
    0
    6
    Ik gebruikte de kinderwagen waar mijn vader vroeger als baby in heeft gelegen. Mijn zoons hebben er allebei altijd heerlijk in gelegen. Ik gebruikte hem wel alleen in het dorp. Als we de stad in gingen dan namen we de mutsy mee. Nu zwanger van de 3e en we gaan de wagen zeker weer gebruiken.
    Doordat mijn opa en oma de wagen altijd netjes op zolder hadden staan met een doek erover was en is de wagen echt nog heel netjes.
    Moesten alleen nieuwe riempjes op voor de vering.
    Ik heb wel speciaal matrasje laten maken bij de Prenatal. Die paste mooi in de grote wagen.
     
  11. Barbamama87

    28 sep 2017
    47
    12
    8
    Vrouw
    Hier ook een ouderwetse. Gekocht in de kringloopwinkel voor iets van 25 euro.
    Als we weggaan met de auto gaat de kinderwagen niet mee, dan draag ik de baby's tot nu toe gewoon in een draagdoek. Ik vind kinderwagens in winkels sowieso lomp en onhandig, dus zo zou ik het met een moderne wagen ook doen.
     
  12. Mamaa6

    Mamaa6 Bekend lid

    10 jun 2015
    933
    563
    93
    Tegenwoordig heeft de Inglesina een modernere versie die er wel klassiek uitziet rijdt als een trein !
     
  13. Ohm

    Ohm Bekend lid

    21 jun 2017
    526
    464
    63
    Wij doen al twee kinderen met de Tutek Turran. Een moderne wagen met een klassieke look ennnn betaalbaar. Nieuw is hij tussen de €529,- en €599,-.

    Hij heeft ook een extra grote bak, dus ze kunnen er langer in. Nadeel: het bijpassende autostoeltje heeft geen isofix. Je hoeft het autostoeltje er natuurlijk niet bij te nemen. Misschien is dat inmiddels anders, dat zou kunnen.
     

Deel Deze Pagina