Ovaleap icm ovitrelle??

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Barbara1, 10 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    We hebben definitief besloten om voor een tweede kindje te gaan. Bij de eerste ben ik zwanger geworden met menopur en pregnyl. In de tussentijd is er in in ons zkh blijkbaar wat verandert. Dit schrijven ze niet meer voor en krijg nu ovaleap ipv menopur en otrivelle ipv pregnyl. Mensen ervaring met deze medicatie en toevallig ook ervaring met de andere twee? Zijn er verschillen? Wat zijn jullie ervaringen? Of zijn er mensen die ook begonnen of bezig zijn met deze medicatie en mee willen praten?
     
  2. Juffie26

    Juffie26 VIP lid

    24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Overleap ken ik niet ovitrelle wel en dat is precies hetzelfde als pregnyl ook hcg alleen andere naam. Pregnyl wordt gemaakt van urine van zwangere vrouwen en ovitrelle wordt zeg maar in het laboratorium gemaakt maar het heeft beide precies dezelfde werking
     
  3. Angela32

    Angela32 Lid

    26 dec 2016
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hey,

    Ik ga volgende week beginnen met de ovaleap en ben ook benieuwd naar andere ervaringen want kan er weinig over vinden, ook ons zh is hier pas deze maand mee gestart. Hoe bevalt het je?

    Groetjes!
     
  4. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Ik ga starten zodra ik ongesteld ben een dat kan ik mijn geval nog even duren. Kan t ook opwekken met primolut maar er even voor gekozen om gewoon te wachten. Vandaag al wat bloedverlies gehad maar waren wat druppels en was helderrood. Denk niet dat ik dat als ongesteldheid mag rekenen. Weet niet wat t wel is.

    Benieuwd naar jouw ervaringen straks
     
  5. Angela32

    Angela32 Lid

    26 dec 2016
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hey!

    Balen zeg dat je menstruatie op zich laat wachten. Heb primoluut ook eens voorgeschreven gekregen, maar heb het zelf ook niet gebruikt. Ik bleek toen een menstruatie hebben overgeslagen. Zelf heb ik vaak gelezen dat helder rood bloed wel gezien mag worden als menstruatie, maar als het een paar druppels zijn, zou ik het nog ff aanzien. Ik ga morgen beginnen met de ovaleap, vind het zo spannend! Bij mij is het ook in combinatie met ovitrelle en daarna de utrogestan 3 x 3 per dag. Hoe snel was je eigenlijk zwanger met iui van je eerste kindje?
     
  6. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Jeej gisteren heeft t doorgezet dus begin morgen met spuiten. Neem aan dat ik die dagen met die paar druppels niet mee hoef te tellen. Wel leuk want dan lopen we ongeveer gelijk.

    Ik heb nooit iui gehad. Bij mij is t puur de pco waardoor ik nooit ongesteld werd, dus nooit eispring had en dus niet zwanger kon raken. Na mijn 1e zwangerschap wel iets van een cyclus maar alsnog te lang. Vandaar weer proberen met hormonen proberen.

    Ik was trouwens na 2 jaar zwanger maar vooral omdat we de juiste medicatie niet konden vinden (lang met clomid gepruld) en ik geopereerd ben (leo behandeling).

    Jij wel iui begrijp ik?
     
  7. Angela32

    Angela32 Lid

    26 dec 2016
    6
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hey meis!
    Fijn dat jij ook kan beginnen!
    Bij mij was het nog ff spannend gister. Dacht laat ik een testje doen voor de zekerheid... En er waren binnen afleestijd 2 streepjes te zien, maar helaas na 5 min begon het streepje weer weg te trekken... Heel raar. S'avonds nog eens getest en negatief. Dus alsnog de eerste spuit gezet. Was super zenuwachtig maar het viel me 100% mee. Heb er echt niks van gevoeld!
    Hoop dat voor jou hetzelfde geldt! Moet jij na de ovitrelle ook utrogestan inbrengen?
     
  8. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Nou dat was idd spannend dan. Wel raar van die test.

    Vorige keer al menopur gespoten dus al wel redelijk wat ervaring. Went vanzelf. Ovaleap is gelukkig veel makkelijker. Menopur moest je zelf allemaal nog optrekken en mengen. Gedoe.

    Voor mijn eerste zwangerschap heb ik de derde ronde ultrogestan gebruikt en toen raakte ik zwanger. Nu krijg ik t waarschijnlijk niet. Ik had er zelf een goed gevoel bij maar volgens de gyn was het puur toeval dat ik juist die ronde zwanger raakte. We zullen zien. T geeft wel een enorme troep die utro. Enorm vieze afscheiding, maar goed alles voor t goede doel. In ieder geval tip voor jou: gebruik inlegkruisjes die tijd.
     
  9. Angela32

    Angela32 Lid

    26 dec 2016
    6
    0
    1
    NULL
    NULL

    Haha ja had al zoiets vernomen ja. Misschien een rare vraag hoor maar kan je dan wel gemeenschap hebben met die bolletjes, of zit dan ook alles onder?
     
  10. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Geen rare vraag hoor. Dat kan wel gewoon maar geeft wel een troep. Nou ja t is nog al een prutje haha. Wanneer moet je ermee starten en hoe lang gebruiken?
     
  11. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Oh ja ook belangrijke vraag wanneer heb je je 1e echo? Ik ben echt erg. Werd op koningsdag natuurlijk ongesteld en moet morgen prikken. Dus had vandaag natuurlijk moeten bellen voor een afspraak. Nou ja dan maandag maar. Zo'n warhoofd laatste tijd. Ik wil de mijne volgende week vrijdag plannen.
     
  12. Pascale

    Pascale Actief lid

    20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    Hallo dames, ik lees even mee hoor! Maar utrogestan is inderdaad een troepje!

    Ik ben overigens wel benieuwd of het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben ook met de nieuwe medicatie werkt.. Als het goed is weet ik maandag aanstaande meer..
     
  13. Barbara1

    Barbara1 Fanatiek lid

    1 okt 2014
    1.164
    442
    83
    Zie nu je berichtje pas. Weet je al meer inmiddels?
     
  14. Pascale

    Pascale Actief lid

    20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    Geeft niet!

    Ik ben gister bij de gynaecologe geweest. Dit was dus eigenlijk meer een controle na de LEO behandeling in maart. Ik moet toch nog 6 weken wachten voor ik kan starten met een behandeling.
     
  15. Dodo29

    Dodo29 Actief lid

    24 sep 2013
    442
    229
    43
    Hoi Dames, zie dat er al een tijdje niet meer geschreven is.. Maarehm zie mijn banner, tweede ronde ovaleap! :)

    Hopelijk werkt het bij jullie net zo goed als bij mij!!
     
  16. Angela32

    Angela32 Lid

    26 dec 2016
    6
    0
    1
    NULL
    NULL


    Wat goed zeg!
    Van harte gefeliciteerd!!
    Hier heeft de iui al 2 x niet plaats kunnen vinden helaas.
    Zit vandaag 9 dpo, en al vanaf 6 dpo af en toe wat roze bij afgeven, dus hier is het toch wel spannend!!
     
  17. Pascale

    Pascale Actief lid

    20 jan 2013
    199
    0
    16
    Vrouw
    Roosendaal
    Gefeliciteerd!

    Bij mij is het nog niet zover! Aanstaande zondag moet ik starten met primolut, op dag 3 van de bloeding moet ik met cloud starten en op dag 21 voor een echo en bloedprikken. Als dit niets oplevert, gaan we verder met hormoonspuiten..
     

Deel Deze Pagina