Over welke anticonceptie ben jij tevreden?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kimmuh, 27 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmuh

    Kimmuh Fanatiek lid

    23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Mijn zoontje is nu van 7 april, het word wel tijd voor de pil.
    Heb de prikpil gehad, koper spiraal. En ben er nog helemaal niet over uit wat nu.
    Het liefst geen hormonen, Dus dan dit je in de koperspiraal. Maar geen menstruaties zou ook wel erg fijn zijn!

    Nou is mn vraag, wat hebben jullie en zijn jullie er blij mee!? :)
    Graag jullie mening!
     
  2. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik slik nu de minipil en als ik stop de normale pil. Heel tevreden over.
     
    Vitamientjuh vindt dit leuk.
  3. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Ik zweer nergens bij, ik heb altijd wel wat aan te merken op anticonceptie :rolleyes:
    Maar ik heb nu een koperspiraal, wat voor mij acceptabel is.

    Ik heb 3-fasen pil gebruikt (naar volle tevredenheid overigens), maar na 1e bevalling reageerde ik daar heel anders/heftig op, kreeg een ernstige bijwerking waardoor ik nu nooit meer combinatiepil of oestrogenen mag hebben. Dus die vallen nu af.

    Heb minipil geprobeerd, maar die was voor mij niet sterk genoeg, bleef de hele tijd bloeden. Dus die viel ook af.

    Heb mirena geprobeerd, maar daar had ik toch vrij veel bijwerkingen van en ik werd gewoon iedere maand ongesteld. Kreeg steeds meer tussentijds bloedverlies totdat ik meer bloedde dan niet en toen was ik het beu. Viel ook af.

    Nagedacht over prikpil of implanon, maar omdat ik onregelmatig bloedverlies had bij microgynon 30, minipil en mirena was de kans op bloedverlies als bijwerking groot. Dus dat viel ook af wat mij betreft.

    Heb nagedacht over sterilisatie, maar zaten voor mij een hoop nadelen aan en geen betere betrouwbaarheid dan spiraal.

    Dus tja. Toen maar weer koperspiraal. Ondanks ongeplande zwangerschap bij mijn eerste koperspiraal. Maar ja. Ik was een beetje out of options o_O... (jammer dat ik mijn man echt niet zo ver krijg...) Op zich bevalt de koperspiraal me wel, alleen het bloedverlies zou wel wat minder mogen :confused:. Ik doe het er maar mee.
     
  4. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.413
    4.734
    113
    Ik slik de pil en erg tevreden over.
     
  5. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    De pil en ik zijn geen succes haha heb dan rondom menstruatie veel klachten mn rugpijn die uitstraalt naar bil en been. Osteopaat gaf advies te stoppen met pil en jawel hoor gewoon geen klachten meer!

    Na mn zwangerschap denk ik dat ik een spiraal ga proberen..
     
  6. cynmark29

    cynmark29 Fanatiek lid

    2 mrt 2017
    1.424
    249
    63
    Ik gebruik nooit meer anticonceptie
    Heb een staafje gehad
    Pleisters
    Pil micorgynon
    Pil zon ronde strip met drie kleuren
    Pil dyana
    Een ring
    Alles werkte niet echt bij mij na de zwangerschap van mijn dochter
     
  7. Mamavanvier95

    Mamavanvier95 Fanatiek lid

    12 okt 2014
    3.361
    2.544
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ik begon vroeger met de microgynon 30, later overgegaan naar de prikpil. toen niets meer, 2 zwangerschappen en sinds november heb ik een implanon. die wordt er morgen gelukkig weer uitgehaald omdat ik het echt als niet fijn heb ervaren.

    libido naar 0, 12 kg aangekomen in 7 maanden tijd, stemmingswisselen, 3,5 van de 4 weken ongesteld..

    fijnste vond ik toch wel de gewone pil, dus daar ga ik morgen weer naar vragen. spiraal is niets voor mij.
     
  8. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Ik slik sinds 5 maanden weer de pil, de zoely. Was eerste drie maanden even doorbijten maar voel mij nu goed. Geen stemmingwisselingen en hoofdpijn
     
  9. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik heb altijd microgynon 30 geslikt, bevalt prima.
     
  10. LW85

    LW85 Fanatiek lid

    24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Ik was het meest tevreden over de nuvaring. Alleen ben ik nogal gevoelig voor schimmelinfecties en jeuk/pijn en door de nuvaring werd dat erger helaas.

    Pil gaat prima, tot de stopweek, dan mega last van pms, zere borsten, pijnlijke puisten, en hevige menstruatie met veeeeel buikpijn, dubbele bescherming nodig, overgeven, rugpijn en kramp tot in mijn benen.
    Mirena had ik continu bloedverlies mee, en ook rug- en buikpijn, uiteindelijk is die er weer uit gekomen.

    Deze keer ga ik of voor de koperspiraal of voor het hormoonstaafje, even kijken of het echt nodig is want vriend wil volgend jaar zichzelf wel laten helpen.

    Ik moet van de gyn. minimaal 6x per jaar goed ongesteld worden omdat ik HPV heb en een geschiedenis van Pap 3B met CIN II dus bij alles wat geen menstruatie geeft zou ik nog 6 x per jaar een onttrekkingskuur moeten nemen.
    Helaas wordt ik van mezelf vrijwel nooit ongesteld door PCOS (cyclus van +200 dagen).
     
  11. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Eerst jaren de pil geslikt, gewoon microgynon 30. Maar dat ging steeds slechter voelen, had het idee afgevlakt te zijn qua emoties. Toen overgegaan op de mirena spiraal en dat beviel me echt super goed. In het begin helemaal geen menstruatie en daarna elke 3 weken een hele kleine bloeding. Was prima te doen en heel regelmatig. Zou na de bevalling denk ik weer een mirena nemen.
     
    SMJD vindt dit leuk.
  12. Suusjeuh

    Suusjeuh VIP lid

    4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Na 3 jaar kalender methode ( Altijd succesvol, en bewust voor gekozen ) en een jaar de pil, nu gesteriliseerd. Vier kindjes is genoeg.
     
  13. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Hier onder de acne van de microgynon/stediril etc. Altijd aan de dianepil/marvelon geweest maar werd daar eigenlijk ook niet vrolijk van (+paar kg aangekomen volgens mij)
    Veel hoofdpijn, libido 0, afgevlakte emoties
    Ik wil dus echt geen hormonen meer omdat ik mij na het stoppen met ac beide keren veel beter voelde.
    Liever zonder in de hoop dat ik mij lekker in mijn vel blijf voelen en de acne uiteindelijk rustiger wordt/blijft
    Na deze zwangerschap zijn wij wel klaar, maar omdat ik steriliseren erg ingrijpend en definitief vind laat mijn vriend zich steriliseren.
     
  14. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik slikte vroeger microgynon 30 maar had steeds tussentijdse bloedingen. Over gegaan op 50 maar de bloedingen bleven. Ook een drie fasen pil geprobeerd, hetzelfde verhaal. Nu laat ik deze week een mirena zetten, hoop dat dat iets voor me is.
     
  15. Louise11110

    Louise11110 Niet meer actief

    Ik slik nu sinds 3 weken de microgynon 20.
    Ik heb de microgynon 30 en een mirena gehad.
    Bij beide had ik verschrikkelijk last van bijwerkingen. Bij de 30 kwam ik in 3 maanden tijd 6 kilo aan en dan in mijn stopweek nog eens 1 kilo. Ik had last van verschrikkelijke stemmingswisselingen en voelde mij down.
    Bij de mirena had ik weken lang achter elkaar zo ontzettend pijnlijke borsten dat ik een gewone en een sportbeha aan moest trekken wilde ik de dag normaal door komen.

    Nu de microgynon 20 en alle bijwerkingen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik ben zelfs weer afgevallen!
     
  16. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Hoe is jouw ervaring met de minipil? Ik weet dat ik een beetje vroeg ben maar ben serieus na aan het denken over welke anticonceptie direct na de bevalling. Ik ga borstvoeding geven en om helemaal geen seks te hebben vind ik (en mijn vriend) geen goed idee. :oops: Condoom gaat 'm ook niet worden, daar zijn we allebei gewoon niet consequent genoeg voor.
     
  17. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Dit! De pil heb ik nooit klachten van gehad. Wel na 10 jaar gebruik eens gedacht van kan nooit goed zijn die hormonen en Mirena geprobeerd. Dat was een hel! 2-3 keer per maand bloedingen, heftige pijnen. Na een jaar eruit laten halen en het was over. Toen weer aan de pil gegaan.
     
  18. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik ben heel erg blij met m'n man z'n vasectomie ;)

    Pil: haat
    Implanon: mega haat
     
    SMJD vindt dit leuk.
  19. Loeki82

    Loeki82 Fanatiek lid

    9 apr 2012
    1.403
    835
    113
    Vrouw
    Ik heb in het verleden de microgynon 30, 50, de prikpil en de mirena gebruikt.

    Bij de gewone pil had ik een zware menstruatie wat 5 dagen duurde. De prikpil vond ik heel fijn; 1x per kwartaal een prik en geen bijwerking of bloedingen. Na de zwangerschap de mirena geprobeerd en ik had flink last van de bijwerkingen; lage libido, zwangerschapskwalen etc. Verder werd ik om de 4-6 weken een soort van ongesteld. Het was meer wat vloeien, weinig bloedverlies. Dat duurde 3 dagen.

    Sinds ik de mirena heb verwijderd gebruik ik niks. Dat bevalt goed na het gedoe met de mirena. Misschien dat ik in de toekomst aan de prikpil weer wil of dat de man zich laat helpen, maar dat zien we dan wel.
     
  20. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Sterilisatie! Heerlijk geen troep in je lijf qua hormonen of andere dingen die er niet in thuishoren.
     

Deel Deze Pagina