Overstrekken baby 2 weken oud

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Nath91, 25 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nath91

    Nath91 Bekend lid

    2 jun 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Enige kleuterschool niveau hier was dat ik al diverse keren dingen aan gaf en er toch weer op door gegaan werd. Dit was geen advies maar mensen iets indrukken.
     
  2. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Dat vind ik zoals Shakes ook zegt, gigantisch veel. Volgens mij moet je echt maximaal 90+3 geven nu per keer!
    En idd geen jbpm, worden krampjes juist erger van. Prematuur speen van dr Brown hielp hier ook om rustiger te drinken. Verder evt babymassage bijv. ter ontspanning? Of fysio naar zn nekje laten kijken? Ben persoonlijk geen fan van osteopaat of Manueel therapeuten.
     
  3. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Oh Haha mijn bericht is heel erg mosterd zie ik. Fijn dat het nu goed gaat.
     
  4. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik zit nog wat door te lezen en ik vind het wel een heel opmerkelijk advies van die kinderarts trouwens. Toen wij in het zkh kwamen met onze huilbaby was de eerste stap: terug naar een normale hoeveelheid voeding (wij gaven ook teveel met het idee dat hij honger had). Overvoed zijn schijnt heel vaak de reden van huilen en ongemak bij met name flesgevoede baby's te zijn. Idd die berekening van 150 ml per kg lichaamsgewicht gebruikten ze bij ons ook. Hielp goed trouwens.
     
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Dit is niet wat TS wil horen, dat lijkt me duidelijk o_O
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  6. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Maar je kent mij toch wel een beetje? Ik doe niets liever dan moeders onzeker maken en onzin verkopen.....
    Daarom krijg ik met enige regelmaat pbtjes van lieve, geweldige moeders die vragen hebben. Of lieve moeders die mijn naam nog na een paar jaar hebben onthouden en dan aangeven dat ik goed advies heb gegeven.
    Oh wacht, dat komt niet overeen met elkaar :rolleyes:

    Mijn mening is dat als je advies vraagt je op zn minst de moeite neemt om dit advies te lezen en in overweging te nemen. Zeker als het onderbouwend is met uitleg.
    En advies blijft advies. Maar om dan zo te reageren en te schoppen? o_O
     
    Paardenbloem, Vero0504 en Shakes vinden dit leuk.
  7. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.828
    14.157
    113
    Moah, hier een kindje met reflux die prima en veel kon drinken, goed aangaf dat ze honger had. Hadden t systeem van drinken op verzoek wat ook in t cb boek staat voor flesvoeding. Hier speelde dus wel een issue dat ze veels te veel dronk en ook was nutrilon niet bepaald best voor dr (standaard frisolac ging veeeeel beter). Menig kindje is met extra aandacht op die punten die je hier hebt gekregen behoorlijk geholpen al.

    Dat de darmen niet goed hun werk doen omdat ze verkeerd liggen kan niemand van afstand zien, die versie heb ik ook nog nooit gehoord.

    Blij dat t nu goed gaat met je kleine, hopelijk kan jij net zo veel nieuwe mama's helpen als de rest met hun duidelijke uitleg waar ze toch tijd moeite en energie in hebben gestoken, zei t veel of weinig.
     
  8. Eva123

    Eva123 Actief lid

    9 apr 2013
    129
    15
    18
    Zo overduidelijk was het dus niet ;)

    @Nath91 fijn dat het nu beter gaat met hem. Lekker genieten van jullie vrolijke mannetje!
     

Deel Deze Pagina