bruine sperziebonen

Discussie in 'De lounge' gestart door missmamsie, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missmamsie

    missmamsie Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Financieel gezien zitten wij nu in een periode dat ik onze geliefde AH even heb omgeruild voor een goedkope variant supermarkt. Nu heb ik daar net een zak sperziebonen gekocht en zag thuis pas dat ze niet echt lekker fris zijn, in de winkel leek het of er maar een paar bruine exemplaren tussen zaten, maar het bleek zo'n beetje de hele zak te zijn:( Mijn vraag is eigenlijk: hoe erg is dit? Voor de versheid vh product, voor de smaak... Is er een tip om ze weer groen te krijgen (zou toch kunnen?:)) en kan ik ze gewoon eten of toch beter weggooien??
    Alvast bedankt.
     
  2. MyLovely

    MyLovely Niet meer actief

    haaahahaha wat een goeie grap (sorry ik zie er de lol van in haha:D)(mag dat?)

    ik heb geen verstand van sperziebonen wacht ik vraag het mijn vader even... Dit is zijn letterlijke reactie:

    Haha, te lang laten liggen. Ja, goed wassen en bij het koken gaat het bruine eraf. Ha, heb ik juist een week geleden ontdekt.

    Nou leuk toch?
    Liefs!
    MyLo
     
  3. MyLovely

    MyLovely Niet meer actief

    Oh en hij zegt dat je de zachte stukken wel eerst weg moet snijden....

    Hij heeft niet opgelet of de smaak dan verandert want 'hij is niet zo pietluttig als hij in zijn eentje eet'
     
  4. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waarom ga je niet terug naar de winkel?
     
  5. missmamsie

    missmamsie Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Bedankt voor de reacties:D Ik ben ze nu aan het koken, dus ben benieuwd...
    Waarom niet terug naar de winkel, tja... misschien omdat ik 39 en halve week zwanger ben en net al een keer terug ben geweest, om het karretje terug te brengen en vlees om te ruilen (had kogelbiefstuk gepakt ipv saucijsjes:)), maar mocht niet ruilen (wist ik niet, ergens wel logisch)?? Maar dat is geen echt excuus... misschien dan toch omdat ik voor de prijs van de boontjes niet wil gaan zitten zaniken om 'bruine plekjes' terwijl je het misschien best kunt opeten, hihi... Ben nog een beetje doos in dit soort dingen, merk ik...:)
     
  6. yenolah

    yenolah Fanatiek lid

    12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Zou ik ook doen. Zolang de zak niet geopend is en je de bon nog hebt kun je ruilen hoor.
     
  7. Fairy11

    Fairy11 Fanatiek lid

    14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    pfff, ik heb het ook eens gehad, ook ik dacht gewoon koken....
    het was echt niet lekker, misschien dan toch maar een pot boontjes open maken ;)
     
  8. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    nu zijn juist de boontjes heel voordelig in de aanbieding bij de ah.
     
  9. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Ja idd boontjes zijn bij de appie met 50% had ze voor een spotprijs :D


    Hopelijk smaken je boontjes wel goed :)
     
  10. missmamsie

    missmamsie Fanatiek lid

    18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Na het koken zagen ze er wel fris uit, heb ze nu ingevroren voor zondag (vooruit koken is misschien economischer:)) en ben heel benieuwd of ze dan lekker zijn...
    Volgende keer laat ik ze anders zeker wel liggen, hihi. Bedankt meiden!
     

Deel Deze Pagina