Paul de leeuw drinkt uit borst

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Blemma, 13 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Nou dan moet je het ook maar niet doen denk ik....

    Ik ook niet :) Een keer was genoeg.

    Mag ik even melden dat dit hele item in 2 dagen in elkaar gestampt was? Er was niet bepaald veel
    tijd om uitgebreid te shoppen en te modelleren voor de spiegel om te kijken hoe het eruit zag. Ik kolf
    normaal niet in het openbaar namelijk, zo zit ik er altijd bij als ik kolf. Ik was juist
    verbaasd over hoe die andere vrouwen er bij gingen zitten als ik eerlijk ben...

    Dankjewel!

    We wilden mensen niet *anders* laten denken over het moedermelknetwerk, we wilden mensen laten weten dat het uberhaupt bestaat. Dat doel hebben we volgens mij wel bereikt.
     
  2. Versluis

    Versluis Fanatiek lid

    10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Nou, eigenlijk wel ja. Deze mevrouw deed dat zeker niet voor het vermaak, ik geloof dat zij erg serieus is wat betreft bv en het doneren. Uiteindelijk is er met deze actie ook iets bereikt, je hoeft alleen maar te kijken naar alle aandacht die het nu krijgt.

    Ik denk dat een groot deel van NL nu wel weet dat er een moedermelknetwerk is, wat voorheen echt een stuk minder bekend was.

    Wat ik al zei, ik hoef het zeker niet nog eens te zien, dat vond zwaar onprettig. Maar ik denk over dit hele initiatief wel een stuk positiever. Het is toch super dat dit er is voor vrouwen die hier gebruik van willen maken?

    En al deze publiciteit, negatief en positief, ik denk dat het toch positief zal uitpakken. Meer donoren, meer acceptatie, er wordt alleen al over gepraat!
     
  3. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
    Ik vond het een domme, ondoordachte actie. Proeven kan ook uit een bekertje. Aan de borst zuigen is alleen maar provoceren en heeft volgens mij niets met promoten van moedermelkbank te maken.

    Ben benieuwd of veel dames, die in het openbaar voeden, straks last gaan krijgen van grapjassen die ook gaan vragen om te mogen proeven, want hey, Paul mocht dat ook.

    Ik vraag me af wat de partner van de dame ervan vond....
     
  4. Bri

    Bri Niet meer actief

    Zo te lezen kun je haar dat rechtstreeks vragen.

    Mijn partner zou er minder problemen mee hebben dan ik, denk ik :D. Niks voor mij.
     
  5. Versluis

    Versluis Fanatiek lid

    10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    MamavanSimone; ja, als ik dat zo lees, is het idd eerder verbazingwekkend dat die vrouwen er zo bedekt bij zaten. Als ik al zou kolven, dan zou ik er thuis waarschijnlijk net zo bij zitten als jij en niet in zo'n shirt.

    Je bent toch zelf ook wel geschrokken van alle ophef? Er komt echt van alles over je heen. En niet alles wordt even netjes geformuleerd, laten we het daarop houden.
     
  6. Sannebc

    Sannebc Niet meer actief

    Sorry hoor, maar als je op die manier de publiciteit wilt zoeken... ;) Het moedermelknetwerk is er voor baby's en ik snap dan niet waarom Paul de Leeuw persé aan je borst moet gaan 'drinken'...
    Ik vraag me af of er van te voren bekend was dat hij dat zou gaan doen/vragen in de uitzending.
    Misschien was het te eng om te weigeren?
     
  7. Versluis

    Versluis Fanatiek lid

    10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    En wat ik nog even kwijt wil; leuk dat je hier ook reageert op reacties in dit topic. Voor mij werkt dat toch ophelderend. Ik dacht er niet over na dat dit in 2 dagen erin gestampt wordt, je ziet alleen wat uitgezonden wordt en daar vorm je dan je mening naar, niet altijd goed dus.
     
  8. Marsupilami

    Marsupilami Fanatiek lid

    12 dec 2006
    2.070
    308
    83
    verpleegkundige
     
  9. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Er was helemaal niet veel bekend eigenlijk. Paul's shows zijn vooral improvisatie. Toen we aankwamen kregen we te horen waar we gingen zitten en ik werd vooraan gezet omdat ik de melk in het flesje had meegenomen. Ik wist wel dat de foto van mijn vriezer getoond zou worden. We wisten niet aan wie Paul vragen zou stellen, we wisten ook niet welke vragen. We wisten ook niet of hij wel wilde proeven, maar de redactie wilde hem wel de mogelijkheid geven.

    Dat hij live wilde drinken wist ik in ieder geval niet, en nee ik vond het niet eng, en ik had best nee durven zeggen als ik het niet had gewild. Maar ik zat daar toch al in een hele genante situatie op tv en ik vond het helemaal niet erg dat er een humoristische draai aan werd gegeven op dat moment.
     
  10. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik had dit inderdaad niet aan zien komen, en ik vraag me af of Paul of zijn redactie dit verwacht hadden. Ik heb Paul niet meer gesproken na dat interview. Maar het raakt me niet echt eigenlijk. Iedereen mag vinden wat ie wil, ik heb ook vaak een ongezouten mening over dingen en dat laat ik dan ook merken. Geen probleem!
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.484
    113
    Ik heb het ook gezien, ja, en Paul de Leeuw kennende, doet die altijd wel wat geks, dat verbaasde met niets. Zo wordt er wel over gepraat.
     
  12. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Dus jij bent die vrouw die Paul borstvoeding heeft gegeven? En wat zegt je omgeving ervan en vooral je man? Ik kan mij zo voorstellen dat je echt niet alleen maar leuke reacties krijgt. Heb je het al terug gezien en wat vind je er zelf nu achteraf van?
     
  13. Mango26

    Mango26 Fanatiek lid

    10 aug 2010
    4.219
    62
    48
    around the corner
    Dit dus!

    Heb meer moeite met de moedermelkijsjes die gisterenavond uitgedeeld werden bij spuiten en slikken, dan wordt de moedermelk doelbewust op een andere manier gebruikt dan waarvoor hij bedoeld is, namelijk het voeden van kinderen!
    Daarmee geef je pas een verkeerd signaal af, niet door zo'n ludieke actie... ;)
    Ipv er ijsjes van te maken zouden ze die melk beter kunnen gebruiken om andere ouders daarmee te helpen (via de moedermelkbank)
     
  14. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik vind het smerig en ontzettend onnodig.

    Ik heb zelf ook borstvoeding gegeven, maar ik hoef zeker geen volwassenen aan mijn borst te hebben drinken.
    Borstvoeding is voor zuigelingen (babies) en niet voor volwassenen. Als ze het willen proeven, had dat ook prima in een bekertje gekund.

    Daarbij vind ik dat het geven van borstvoeden op deze manier weer ontzettend over de top wordt weergegeven.

    Nee, slechte manier van promoten, je bereikt er geen nieuwe doelgroep mee, want er is maar 1 doelgroep die dit "normaal" vindt.

    Ik, als ex-borstvoedende mama, vind dit niet normaal.
     
  15. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Maar wáárom moet je er zo bijzitten? Je weet toch dat het op tv komt?
    Sorry hoor, maar het had wel wat smaakvoller gemogen!

    Alle vooroordelen kwamen wel even op een rijtje voorbij, ik vond het in alle eerlijkheid geen gezicht en behoorlijk denigrerend overkomen.

    En een man uit je borst laten drinken? Kom op zeg!
    Dat doe je toch ook niet als je ergens anders aan het voeden bent en een wildvreemde vraagt aan je of ie mag proeven of wel?

    Nee, dit is echt het doel, wat ik overigens super vind, totaal voorbij geschoten!

    Zeer smakeloos en niet goed doordacht.
     
  16. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hoezo? Je weet toch dat je op tv komt en niet op de radio :(
     
  17. adi

    adi Niet meer actief

    Ik vind dat je een punt hebt.

    Niet zozeer dat het beeld van een volwassen man die aan de tepel van een volwassen vrouw op tv vreemd zou zijn, maar ik vind de boodschap die daarmee uitgedragen wordt over de 'norm' borstvoeding en het maatschappelijke beeld ervan niet juist.
    Hetzelfde geldt voor het uitdelen van ijsjes van moedermelk in een tv programma.

    Aandacht is prima en zeker nodig. maar niet op deze manier. Want zo wordt het huidige beeld in de maatschappij dat borstvoeding iets 'aparts' is alleen maar versterkt.
    Borstvoedin willen we normatief en 'gewoon' promoten. Paul de Leeuw die aan de borst van een kolvende moeder zuigt, of een ijs van moedermelk voor volwassenen.. zijn alles behalve gewoon..
     
  18. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Helemaal mee eens!

    Voor mij is borstvoeding geven niet meer dan normaal. Daar is het nou eenmaal voor.

    Maar dit....dan denk ik alleen maar: waarom?
     
  19. knap

    knap Niet meer actief

    Heb dat helemaal niet gezien. Dus kan niet zo heel goed een netjes oordeel geven. Vind het maar vreemd dat je een man bij je laat drinken. Maar krijg het gevoel dat het je zelf heeft over vallen???
     
  20. MamaVanSimone

    MamaVanSimone Fanatiek lid

    19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Wij hadden vantevoren geen informatie over hoe het gefilmd zou worden, waar we gingen zitten en wat er te zien zou zijn. Ik heb geen "kolfkleding" in de kast hangen, ik heb wel kleding waarmee ik een beetje discreet kan voeden in het openbaar. Dat had ik aan.

    Welke vooroordelen zijn dat dan? En welk deel was denigrerend? Dat we zaten te kolven voor iemand anders of dat je dat live kon zien?

    Ik was niet aan het voeden, ik was aan het kolven. Ik kolf normaal niet op tv dus de situatie was al behoorlijk raar. Ik vond het juist leuk dat hij het met humor benaderde, het hoeft toch niet allemaal zo serieus? Hij maakte het onderwerp juist wat luchtiger! Ik vond dat hij het heel netjes deed. Hij had a la Bob de Rooy een sexscene na kunnen doen maar hij ging gewoon proeven en hij maakte een grapje over de smaak. Leuk toch?

    Nee, doordacht was het zeker niet. Het was spontaan en ludiek. En zo was het bedoeld.
    En ja het ging een beetje anders dan ik had verwacht. Maar ja zo gaat het soms. Zie mijn handtekening...
     

Deel Deze Pagina