Niets gebruikt van dat al en ben niet uitgescheurd of ingeknipt... Maar baadt het niet dan schaad het niet, dus je kunt het allicht proberen
Hier vier keer gebruikt en nooit iets gehad, zelfs geen prikkend gevoel bij het plassen na de bevalling! Ik durfde het dus ook niet achterwege te laten. Stel je je lippen voor die uitgedroogd zijn, die barsten ook eerder, dan wanneer je ze goed invet. Ik geloof er dus wel in.
Bij de eerste gebruikt en zonder kleerscheuren vanaf gebracht. Bij de tweede wat minder fanatiek gebruikt, maar dat werd een KS dus dat ging toch niet zonder hechtingen lukken Nu ga ik het wel weer proberen denk ik, kan in ieder geval geen kwaad!
Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en ze kwam zelf met deze olie aanzetten. Zij heeft er hele goede ervaringen mee. Advies, dagelijks perineum inmasseren vanaf wk 34, ik ga het doen.....
Hier werd het ook aangeraden vanuit de verloskundige.. Heb het netjes gebruikt en ben niet op die plek ingescheurd.. Wel op andere plekken wat kleine scheurtjes, maar dat was met 1 hechting opgelost.. Ik ga het nu weer doen, vond het weinig moeite, en alle beetjes helpen
Het gaat om de doorbloeding en soepel houden die je bevorderd door masseren en niet om het vet houden van het perineum.
Bedankt voor de reacties! Had inderdaad gelezen dat het wordt aangeraden vanaf 34 weken. Konden jullie er dan nog gewoon bij? Haha, sorry, misschien stomme vraag hoor, maar collega vertelde dat ze er niet meer bij kon de laatste weken en mijn man dit laten doen vind ik ook zo wat.. (voor iedereen persoonlijk natuurlijk!) Volgens mij inderdaad ook wel inwendig voor zover ik kon zien op Internet..?
Hier bij de eerste niet gebruikt en totaal ruptuur. Ik had het niet kunnen voorkomen. Het is ook niet wetenschappelijk bewezen dat het wel helpt. Maar als je je er goed bij voelt lekker doen. 2e is hier dan ook een keizersnee geworden i.v.m. de kans op scheuren.
Ik heb het gebruikt op aanraden van een vriendin. Niet ingescheurd bij de perineum, waar ik braaf de olie had toegepast. De schaamlippen waren wel gescheurd. Had het idee dat het wel werkte, maar ik miste dus een stukje
Ik kon er ook tot op het eind nog bij, en ik had echt een enorme buik haha.. Staat op de bijsluiter heel duidelijk hoe je het moet gebruiken..
Hihi Dank jullie wel, toch wel positieve ervaringen dus.. gebruikten jullie dan die van weleda, of zijn daar ook weer meerdere merken van?
Ik had die van Weleda inderdaad, die werd aangeraden door de VK, dus daar heb ik me maar gewoon aan gehouden.. Had geen zin om op zoek te gaan in de winkel haha