Peuter kruipt helemaal onder dekbed

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Lauwra, 29 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lauwra

    Lauwra Fanatiek lid

    5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Onze bijna 3 jarige zoon slaapt al een half jaar onder een dekbed. Hij kroop altijd helemaal omhoog tegen het hoofdeinde.
    Afgelopen nacht was hij twee keer aan het huilen, lag hij dus helemaal onder het dekbed aan het voeteneinde. En zojuist zag ik op de babyfoon dat hij ook weer een eind eronder was gekropen. Hij was helemaal bezweet.
    Ik maak me wel zorgen of dit kwaad kan, of hij kan stikken...?
    Blijkbaar gaat hij ook wel huilen als het te warm word...
     
  2. Theedoek

    Theedoek Actief lid

    5 jul 2016
    380
    8
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zou het dekbed een stuk onder t matras doen zodat ie er niet volledig onder kan kruipen. Geeft toch een veiliger gevoel.
     
  3. Lauwra

    Lauwra Fanatiek lid

    5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Hij ligt nog in het ledikantje en dekbed is al zover onder het matras dat hij er nog precies onder past. Hij rolt zich nu helemaal op eronder. Mijn man heeft hem er gisteravond weer onder vandaan gehaald....
    Heb wel een oplossing bedacht.
    Dee zijkanten zitten los. Bovenaan , aan beide kanten, zit al een instopstrook van 15 cm breed ongeveer dus dat zit als enige vast. Dan ligt hij niet zonder dekbed maar eronder toch ademend, hoop ik...
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik zou het dekbed net níet vastleggen. Nergens. Gewoon los in bed, dan kan hij er altijd zonder problemen weer uit.
     
  5. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Wij hebben precies hetzelfde! Maar ik leg het dekbedje ook niet vast zodat hij er altijd onder uit kan. Wel haal ik hem er altijd onder vandaan vlak voordat wij zelf gaan slapen.
     

Deel Deze Pagina