Peuter valt op buik en rhesus negatief

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Veldboeket, 22 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veldboeket

    Veldboeket Actief lid

    11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn peuter van 2 viel net redelijk hard achterover op mijn buik toen ik lag. Ik voelde de baby daarna wel een keer maar ook wat menstruatieachtig gevoel. Dat had ik gister ook al dus miss niks mee te maken. Maar ik lees dat als rhesus afwezig is het gevaarlijk kan zijn. Wil echt niet bellen in het weekend naar vk want dan is het meteen spoed. Wat zouden jullie doen?
     
  2. expectful2009

    expectful2009 Niet meer actief

    Ik zou als je het niet vertrouwt wel even bellen! Ik ben zelf ook rhesus negatief en toen ik met 15 weken zwangerschap heel hard van de fiets ben gevallen en een stuur in mijn buik kreeg, moest ik zelfs langskomen ivm de rhesusfactor.
    Zoals de gynaecoloog toen aangaf; beter dat je een keertje te veel komt dan een keertje te weinig en ze het goed in de gaten houden.
    Ze kunnen je in ieder geval geruststelling geven!
     
    Veldboeket en jolien 1986 vinden dit leuk.
  3. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Bellen! Ik heb veel te weinig informatie gehad over rhesus negatief. Op werk slag in mijn buik gehad. (geen bloedingen, voelde gewoon bewegingen dus niet echt zorgen) vertelde verloskundige weekje later bleek dus voor zekerheid spuit te moeten hebben gehad. (maar was nu toch te laat)
    Uiteindelijk is wel goed gegaan.

    Fuck de spoedlijn, bel en overleg.
     
    expectful2009 en Veldboeket vinden dit leuk.
  4. Veldboeket

    Veldboeket Actief lid

    11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Thanks meiden. Ik heb dus dan toch maar gebeld. Maar het schijnt alleen bij rhesus d negatief gevaarlijk te zijn en niet bij c negatief en die heb ik gelukkig. Qua valgevaar verder doen ze pas met 24 week hartfilmpjes. Dus nu nog niet. Maar ben wel gerustgesteld qua rhesus. Dank voor jullie advies
     
  5. Veldboeket

    Veldboeket Actief lid

    11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Moest toch naar het ziekenhuis
     
  6. expectful2009

    expectful2009 Niet meer actief

    Goed dat je toch hebt gebeld! Wat zeiden ze in het ziekenhuis? Of ben je daar nu nog?

    Off topic: Hoe weten jullie trouwens of je rhesus C of D negatief bent? Ik weet dat namelijk niet. Ben nu 26 weken, lijkt me dan wel handig om te weten..:oops:
     
    Veldboeket vindt dit leuk.
  7. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Gelukkig zit de baby lekker beschermd in je buik! Heb ook flinke klappen opgevangen van een wilde peuter en alles goed.
     
    Veldboeket vindt dit leuk.
  8. Veldboeket

    Veldboeket Actief lid

    11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nou echo leek goed. Maar gaat om die rhesus. Maandag hoor ik of er contact is geweest met bloed van beide partijen. Maar ga uit van niet omdat de buik er goed uit zag (al zegt dat niet zoveel maar toch).
     
  9. Veldboeket

    Veldboeket Actief lid

    11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Met 11 weken heb ik dacht ik bloed lagen prikken en dan komt dat eruit. Jij niet gedaan dan? Als het negatief is staat dat er in het rood opvallend op.
     
  10. Veldboeket

    Veldboeket Actief lid

    11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ja die klap was ik niet bang voor vooral het bloedcontact maar dat hoor ik dus maandag. Ga uit van dat het goed is. En anders houden ze je heel goed in de gaten. Maar idd zo lastig zo'n enorm drukke peuter.
     
  11. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Als goed is wel.. Ik had extreem vruchtwater tekort. Onze dochter is met blauwe plekken geboren (die zat niet zo beschermd)

    *rond 12 weken heb je bloedonderzoek, dan bepalen ze ook je bloedgroep.


    Fijn dat alles goed lijkt
     
  12. momim

    momim Niet meer actief

    Nog wat gehoord van het ziekenhuis vandaag?
     
  13. mamaloe250

    mamaloe250 Fanatiek lid

    2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Waarom is rhesus negatief gevaarlijk dan? Ik heb dat ook namelijk maar verder geen enkele info over gekregen tijdens mijn zwangerschappen?
     
  14. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik denk omdat er door een klap op je buik, en dus de placenta , een grotere kans is op bloed contact. Waardoor je mogelijk anti rhesus gaat aanmaken wat gevaarlijk kan zijn.
    Ik ben zelf rhesus c negatief en heb hier trouwens nooit iets over gehoord tijdens mijn zwangerschap.
    Het lijkt me ook niet uitmaken of je nou rhesus c of D negatief bent, maar voor D kun je een prik met anti rhesus krijgen en voor c niet. Dus dan moeten ze kijken of je antistoffen gaat aanmaken.
     

Deel Deze Pagina