Zo kwaad. KDV eist 2 maanden betaling zonder ooit geplaatst te zijn.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door mimi83, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Hoi meiden.

    We hebben 2 maanden geleden plaatsing aangevraagd bij een kdv(hadden gelijk plaats dus van plaats vrijhouden is geen sprake)
    , hier is colin vorige week donderdag ochtend wezen wennen en ons mannetje vond het verschrikkelijk is 2 volle dagen helemaal van slag geweest. Het was de bedoeling om hem heen te doen voor hem zelf omdat hij andere kindjes leuk vind, maar dat blijkt dus nu nog geen goed idee te zijn.

    We hebben de algemene voorwaarden gekregen op de intake, een half uur voor de wenochtend. Het plaatsingscontract hadden we 2 weken daarvoor al gehad. Goede les nu dat soort dingen tekenen we dus ook niet meer.

    We hebben nu dus aangegeven dat we alles willen annuleren en nu moeten we de maanden mei en juni alsnog betalen! colin gaat daar niet heen en is alleen maar 1 wenochtend geweest.Die ochtend betalen + administratie kosten prima geen probleem , maar 2 maanden zonder dat we er gebruik van maken.

    Voorwaarden bij annulering in hun algemene voorwaarden: de annuleringskosten kunnen hooguit 2 maanden wezen, maar wel moesten ze ons daarvan van te voren op de hoogte brengen. Dit is dus niet gebeurd aangezien we de algemene voorwaarden bij de intake kregen.

    Wij zijn er eigenlijk vanuit gegaan dat je na een wendag kan zeggen ja of nee.. Daar bestaat het toch voor.. lijkt me. Zoals een proefperiode.

    wie weet hier meer van en hoe gaan we dit spelen??
     
  2. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Tja, ik ben bang dat je niks kunt.
    Je hebt t contract ondertekend en dus ook ingestemd met hun voorwaarden.
    Zelf heb ik ook een kdv betaald waar Tim slechts 1 ochtend is geweest.
    Klinkt hard, maar het is niet hun probleem dat je je zoontje niet brengt toch?

    En geloof me, ik zeg niet dat het niet ontzettend balen is voor jullie
     
  3. binnabinna

    binnabinna VIP lid

    19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Sorry meis. maar ik vindt het normaal dat je dat moet betalen.

    je moet het van hun kant zo zien.

    hun houden een plaatsje bezet voor jou kindje. je kan drie of twee maanden van te voren op zeggen zonder op zeg termijn

    maar jullie zijn eerst gaan kijken of het wel gaat en zijn plekje is dus bezet gehouden. en door dat het niet gaat besluiten julie dat je het niet wilt en zou dan het kdv die voor jullie een plekje reseveerd verlies moeten draainen.



    en dan mijn verhal als juffie de meeste kindjes op ouder leeftijd want begrijp uit je verhaal dat je kindje niet meer een heel klein babytje is . maar de meeste kindjes hebben erg veel moeiten eenkening nieuw omgeving zonder mama druk van alles.
    De meeste kindjes hebben daar heel veel moeite mee. en het kan even duren maar het gaat eigelijk altijd over. ik wou je dit vertelen zodat je hoord wat de ervaringen zijn met wennen van uit het zicht van een leidster (of zo als we ons tegen wordig moeten noemen pedagogies medewerker)
     
  4. Annalise74

    Annalise74 Fanatiek lid

    6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Hier precies hetzelfde meegemaakt. Onze zoon is ook geen dag geweest, maar we moesten betalen (2 maanden), en hebben dat ook gedaan.
    Zonde van het geld... maar we hadden dus ook getekend.
    Ik heb er ook zeeeeeer de pest over in gehad, maar zo werkt het dus kennelijk!
     
  5. tulip

    tulip Niet meer actief

    tja, ik vind het ook wel vrij normaal dat je moet betalen. 2 maanden is de opzegtermijn en daar moet je je aanhouden, of je zoontje 1 keer is geweest of 10 keer. Een wenochtend is om het kdv te wennen en niet als proefles ofzo, je hebt het contract ondertekend. En wat jij bedoelt heel vrijblijvend, dat heb ik nog nooit meegemaakt hoor. Je mag een rondleiding hebben, maar niet zomaar meedraaien.

    als leidster: het is jullie keuze, maar na 1 keer is echt niet te zeggen of het iets voor hem is. Ook al is hij van slag, dat is gewoon van alle indrukken. Ik weet natuurlijk niet hoe oud je zoontje is, maar daar ben ik wel benieuwd naar.
     
  6. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Helaas, dit zijn de voorwaarden waar je je aan te houden hebt. Het enige wat je kunt doen is vragen of de plek die je zoontje innam alweer opgenomen is. In dat geval zou er geen noodzaak zijn om te betalen (de kosten worden tenslotte al gedekt).

    Iets heel anders.. ik vind het bijzonder dat je na een halve (?) dag al bedenkt dat het een ramp is. Elk kind moet wennen aan verandering. Ben je niet een beetje voorbarig met hem terugtrekken?
     
  7. tulip

    tulip Niet meer actief

    dit is ook bij ons de enige reden om onder het contract uit te komen en wordt ook eerlijk tegen ouders gezegd, hoeven ze niet zelf om te vragen.
     
  8. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    #8 mimi83, 28 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 apr 2010
    hallo dames,

    Zoals jullie lazen is het echt voor colin van 13 maanden zelf, ik weet dat hij wel zou wennen als we het doorzetten. Maar ons mannetje is heel open en zelf verzekerd en heeft die ochtend apatisch voor zich uitgekeken, niets gegeten en huilde direct van onmacht dat hij ons zag , hij is ruim 2 dagen helemaal van slag geweest en zo dat zelfs onze omgeving vroeg wat er was. Hij was heel anders als bij een andere verandering. Duidelijk is hij hier nog niet aan toe en zeker niet als het bedoeld is als leuk iets voor hem zelf i.p.v. puur oppas omdat ik weg moet ofzo.
    Dat is dus de reden dat we niet doorzetten, dit is iets waar ik 1000% procent achter sta en ook heel zeker voel en weet dat hij er niet klaar voor is, ik ga niet van mijn zelfverzekerde mannetje een bang poppetje maken omdat ik vind dat hij het leuk moet hebben op het kdv, terwijl ik thuis ben.

    Hij zou op vrijdag geplaast worden, waar GEEN wachtlijst voor is en dus logischerwijze geen vervanging voor zijn plaats is, want er zijn nog 4 plaatsen vrij in die groep op vrijdag. Dus er is geen plaats vrijgehouden voor hem, want dat was niet nodig.

    Zo te lezen gaan we geen keuze hebben, we gaan morgen ons rechtverzekering even bellen en anders vinden we wel een oplossing.
     
  9. Maccy

    Maccy Bekend lid

    26 dec 2008
    513
    0
    0
    Dit klopt natuurlijk niet van hun kant, dus dat zou ik even met een advocaat overleggen. Succes!
     
  10. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Dat hangt er maar net vanaf of voor "van tevoren" een definitie bestaat want technisch gezien is de intake vóór de opvang...

    Maar dit zijn lullige dingen, wij hebben ook eens twee maanden moeten dokken, hebben het nog weten te halveren omdat ze inderdaad binnen 3 seconden onze plek hadden vervuld, maar toch. Volgens mij kun je er trouwens wel kinderopvangtoeslag over terug krijgen, of niet? Dat zou weer schelen (bij ons kon dat neit omdat we naar een ander kdv gingen en je krijgt het maar 1 keer)
     
  11. Kiwi08

    Kiwi08 Fanatiek lid

    30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    erg vervelend.. maar wel begrijpelijk dat je gewoon 2 maand moet betalen...
     
  12. adi

    adi Niet meer actief

    Ik denk eerlijk gezegd dat de rechtsbijstand niks voor je kan doen. Dat jullie een contract hebben ondertekend zonder de algemene voorwaarden te lezen is jullie eigen schuld (hoe hard het ook klinkt).
    In dat contract wordt waarschijnlijk verwezen naar de voorwaarden, die zou ik dan opvragen vóórdat ik ga tekenen.

    Toen mijn kindjes gingen wennen op KDV heb ik me vantevoren op voorbereid dat ze na de eerste keer helemaal van slag zouden zijn. Andersom zou eigenlijk raar zijn (behalve bij een kleine baby). Het is een hele andere wereld, drukte, wachten op je beurt. Meestal dingen waar een enig kind thuis totaal niet aan gewend is.
    En als moeder weet jij uiteraard wat het beste is voor hem. Maar ik zou toch rekening mee houden dat hij de eerste dag op PSZ en op school hetzelfde zal reageren, doen de meeste kinderen en is op zich niks raars mee.
     
  13. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    We hebben het opgelost, we hebben het uitgesteld tot 18 maanden, dan nog een keer kijken en anders betalen we die 2 maand dan in oktober dus, maar dan zo dat we wel belastingtoeslag krijgen, dat zou nu niet kunnen omdat het dan onder de noemer annulering ging en we 530 euro dan zelf hadden moeten betalen..

    Ik weet heel zeker dat mijn kind hier niet aan toe is en hoef me hier niet verder in te verdedigen.
     
  14. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    Fijn dat het opgelost is zo

    Of je kind er aan toe is, dat is totaal aan jou idd.
    Daar kan niemand iets over zeggen.
    Wel weet ik, Eva was ook 1 toen ze voor t eerst ging, dat dit schijnbaar de moeilijkste leeftijd is om te wennen
     
  15. tulip

    tulip Niet meer actief

    je hoeft je ook helemaal niet te verdedigen, maar het gedrag wat jouw zoontje vertoont is helemaal niet gek voor een kindje dat vanaf 18 maanden ineens naar een kinderdagverblijf gaat. Dus als leidster geef ik aan dat het voorbarig is om hier zo'n conclusie aan te verbinden. Misschien ben je er zelf nog niet helemaal aan toe??
     
  16. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Hier op het KDV is ene opzegtermijn van 2 maanden, net al sbij een werkgever dus helemaal niet zo vreemd. Ze hebben je een plek aangeboden en konden van te voren toch niet inschatten dat jij hem er weer vanaf zou halen? Het is logisch dat de kleine het de eerste keer ineens zonder mama niet zo leuk vind. Hier gaat onze kleine meet hele veel plezier maar ze zit al vanaf 12 weken op het KDV en is dus aardig gewend. Nu heeft ze er veel plezier aan omdat ze met regelmaat gaan maar ik denk dat als je hem over een paar maanden nog eens een keer brengt om te wennen zal het echt niet anders zijn als nu.
     
  17. adi

    adi Niet meer actief

    Inderdaad, jij kent je kind het beste en weet uiteraard dat ie nu er niet aan toe is.

    Maar gewoon als voorbereiding op oktober: ik zou echt niet verwachten dat ie dan ineens wel met een glimlach de eerste dag op KDV doorbrengt hoor. Met 18 maanden zal het zelfs nog veel moeilijker zijn denk ik.. maar daar kunnen jullie je rustig op voorbereiden
     
  18. mimi83

    mimi83 Niet meer actief

    Miischien kan je hier niet over oordelen aangezien je me niet kent.

    Ik snap zelf prima dat hij niet met een grote glimlach hen zou gaan in oktober. Maar dat hij dan misschien wel makkelijker zou wennen en anders gaan dan de 2 maanden alsnog in , maar dan zo dat we alleen ons deel betalen dus 90 euro i.p.v. 530.. lijkt mij dat iedereen snapt dat dat onze voorkeur heeft.

    Toch frappant dat iedereen zegt het is aan jouw maar vervolgens wel aangeeft dat het eigenlijk maar stom is dat ik het niet doorzet en ik me dus moet blijven verdedigen..

    Wie kan me vertellen hoe ik dit topic moet sluiten?
     
  19. wendelaa

    wendelaa VIP lid

    30 nov 2008
    8.641
    0
    0
    Noord Brabant
    @Mimi, dan moet je ff een pb sturen aan een moderator.
    Die kan m voor je sluiten.
    Vervelend dat je t gevoel hebt dat je je moet verdedigen.
    Das t nadeel van een forum, iedereen kijkt gelijk naar zijn eigen ervaring en hoe t gin
     
  20. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn dochter heeft er met 18 maanden ook een hele tijd over gedaan om te wennen, en is ook een heel makkelijk kind. Het was maanden huilen bij het wegbrengen, maar inmiddels gaat ze er huppelend naar toe...
    Komt vast goed!
     

Deel Deze Pagina