Pijn aan staartbeen/ stuitje

Discussie in 'Gezondheid' gestart door zoe2008, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoe2008

    zoe2008 Actief lid

    11 mrt 2008
    152
    0
    0
    Hallo meiden,

    Even een vraagje, sinds een kleine week krijg ik de loop van de dag last van pijn aan mijn staartbeen/ stuitje. Vooral bij staan en lopen heb ik hier last van. Ik ben bijna 18 weken zwanger...

    Zijn er nog meer meiden die dit probleem ervaren? Kun je iets doen om de pijn te verminderen/ verkomen? Of hoort dit er gewoon bij?

    Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
     
  2. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Yep, ik! Al vanaf week 5!
    Ben je ooit op je stuitje gevallen? Het schijnt dat je dan tijdens je zwangerschap last krijgt!

    Ik heb wel dat ik beter op een harde bank of stoel kan zitten dan op een zachte!
    En fietsen is not done!
    Of een windring he?! Althans dat hoor ik van mensen, maar nog niet gepobeerd!
     
  3. Jora

    Jora Lid

    1 sep 2008
    12
    0
    0
    Ik heb het ook erg gehad bij mijn eerste zwangerschap, inmiddels ben ik bijna 34 weken zwanger van onze tweede. Ook in deze zwangerschap kreeg ik pijn aan mijn stuitje. Mijn huis-arts verwees mij door naar een vrouwtje die mensendiek-therapie geeft. Na een paar goed tips van haar over houding en zitten e.d. heb ik er nu een stuk minder last van. :D
     
  4. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Hallo,
    ik heb hier ook veel last van gehad tot week 28 ongeveer en daarna niet 1 keer last meer van gehad! ik heb zo'n donut gehaald om op te zitten en dit verlichtte de pijn wel enigszins maar voor de rest heb ik er niets aan gedaan en is het vanzelf over gegaan! succes
     
  5. mamatje

    mamatje Actief lid

    14 aug 2007
    417
    0
    0
    Hey meid,
    hier ook iemand met een pijnlijk stuitje. Al vanaf 5 weken volgens mij. in het begin fysio therapie gehad, toen ceasar therapie (je krijgt bij beide oefeningen mee maar ik moet eerlijk zeggen het hielp he-le-maal- niet!)
    Uiteindelijk ben ik bij een osteopaat terecht gekomen en geloof dat is volgens mij de enige manier oplossing!
    Loop er niet te lang mee want dat heb ik dus wel gedaan nu heb ik dus aan mijn linkerkant van mijn bekken ook nog eens een enorme druk dat is veroorzaakt door mijn houding omdat ik zoveel pijn had. Gewoon naar een osteopaat gaan ze zal je heel goed helpen af te komen van je pijn!
     
  6. noppie

    noppie Fanatiek lid

    7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ik heb er ook onwijze last van, helaas al voordat ik zwanger werd enige maanden. Volgens de verloskundigen heelt een stuitje moeilijk en door de hormonen verweekt de hele boel, waardoor je dus stuitpijn kan krijgen. Misschien dus dat door de zwangerschap mijn stuitpijn ook nog niet over wil gaan. Ik kan juist weer niet op harde ondergronden zitten en moet uitgebreid met kussentjes in de weer. ook moet ik heel netjes op mijn zitbotten zitten en niet achterover op het bekken hangen. Ik ben 2x naar fysio geweest, niet 1 met verstand van zwangerschap, want ik dacht eerst dat het daar niet aan lag. Hij dacht ook van niet, maar het hoort er kennelijk toch wel bij. Misschien ga ik ook maar eens zo'n osthepaat proberen!
     
  7. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook mega veel pijn. Kan zelfs haast niet lopen begin al gek te worden. Vandaag bij de fysio geweest en die zeggen dat het een zenuwcompressie is. Moet rustig aan doen en verder is er niets aan te doen. Zo jammer dat we geen inbuprufen mogen of advil. Maar ja alles voor goede doel.

    gr vruchtje
     
  8. lilianne79

    31 jul 2008
    6
    0
    0
    Hallo meiden,

    Ik ben nu bijna 22 weken zwanger en heb sinds 4 weken pijn in mijn stuitje die doorstraalt naar mijn benen, vagina en buik. Ik ben door de huisarts doorvewezen naar de fysiotherapeut en deze heeft mij weer doorvewezen naar een manueel therapeut. Helaas hebben deze 2 mensen mij nog niet kunnen helpen. Ik ga vandaag een afspraak maken bij de Osteopaat, die heeft mij al eens eerder erg goed geholpen en hoop dat hij dat weer kan. Door de rugpijn slaap ik erg slecht waardoor ik dus ook steeds doodmoe op mijn werk verschijn, erge is dat ik dan van de hele dag zitten alleen maar meer pijn krijg.. Ik laat het wel even weten of de osteopaat me heeft kunnen helpen! Jullie allemaal heel veel sterkte!
     
  9. Female24

    Female24 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    nou ik heb voor mijn beurt gepraat! het wás over en nu heb ik het weer sinds 2 dagen! was vergeten hoe irritant het was....
     

Deel Deze Pagina