Pijn in ribben?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door NAncy79, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ben gisteren bij de gyn geweest en die wist me te vertellen dat de pijn geen pijn van de ribben of rug is, maar de lever die door de baarmoeder omhoog geduwd is...

    Het is iets dat alleen maar meer pijn gaat doen en nu is het dus een kwestie van de juiste houding te vinden zodat ik het minste pijn heb.

    Wil in elk geval niet weten hoe die organen straks allemaal hun plaats terug gaan moeten vinden. :D
     
  2. NAncy79

    NAncy79 Fanatiek lid

    12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Meen je niet Nijntje!? :$ Ik had al zo'n vermoeden maar nu weet ik eigenlijk helemaal niet meer wat het is ;)
    Gaat hier trouwens met de dag meer pijn doen pffffff :x
     
  3. NoessePoes

    NoessePoes Actief lid

    8 mrt 2010
    430
    0
    0
    Hee meiden,
    Ik heb ook erge steken in mijn ribben vooral als ik ga zitten.
    Nu ben ik vanmorgen toch naar huisarts geweest omdat ik door de pijn heel erg duizelig en misselijk wordt...
    Ben toen gelijk doorgestuurd naar ziekenhuis waar na alle onderzoeken is uitgekomen dat ik gewoon een flinke blaasontsteking heb en dat die pijn zelfs naar de ribben uit kan stralen... wel raar allemaal andere verhalen zo... mijn huisarts was namelijk bang voor zwangerschapsvergiftiging omdat ik ook opgezette enkels en handen heb enzo.. maar t valt gelukkig mee... moet het wel goed in de gate houden als de pijn nu weer ondanks de antibiotica kuur erger wordt moet ik gelijk aan de bel trekken bij t ziekenhuis...
     
  4. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik had helemaal niet aan de lever gedacht! Dacht eerder de maag ofzo, maar blijkbaar komt dit vaker voor zei de gyn.

    Ik had sinds vorige week het idee dat het niet meer mijn ribben kon zijn. Ik voelde daar precies af en toe iets tegen komen en dan weer weggaan. Ik kan het het beste omschrijven als je een lovehandle net onder je borsten hebt, die voel je af en toe ook anders aan als je beweegt (snap je het zo'n beetje? ;)). En zo'n gevoel kreeg ik dus ook aan m'n ribben.

    De enige houding waarin ik geen pijn voel is als ik recht sta of rondloop... Want zelfs liggen is niet meer volledig pijnloos.
     
  5. Ann80

    Ann80 Fanatiek lid

    15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Owww heel herkenbaar ik het het (pas) echt duidelijk sinds deze week (35 weken)

    Rechtsonder mn borst op het puntje van je rib echt een gemeen gevoel gewoon geirriteerd.
    Ze trapt niet echt maar duwt erop voel ik, pijnlijk!

    Fijn met maagzuur erbij...Heel leuk...(-;
     
  6. NAncy79

    NAncy79 Fanatiek lid

    12 aug 2009
    4.807
    0
    0
    Management assistente
    Zuid-Holland
    Ik was gisteren bij de VK en het is echt een zeer herkenbaar probleem en ook zij zei dat er niks tegen kan doen... Het komt veel voor bij mensen die een kort bovenlijf hebben, en tja dat kan bij mij wel kloppen met mijn 1.60m ;)
    Verder las ze op mijn kaart dat ik in mei begin met Haptonomie cursus (Haptonomie = dat je je kindje als het ware met je hand kan 'sturen' in je buik) en ze gaf als tip dit daar ook te melden want dan kunnen ze je leren het kindje van je rib 'weg te sturen'. Ik heb het gisteravond geprobeerd en warempel, het leek te werken :$ Maarja van korte duur hoor maar het was in ieder geval wat ;)
     
  7. Ann80

    Ann80 Fanatiek lid

    15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Goeie tip ga het zo ff proberen.
    Ik ben ook klein 1.65 en mn vriend bijna twee meter denk dat die kleine gewoon lange pootjes heeft en weinig plek ;)
     
  8. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier 1m59... Klein zijn heeft dan toch niet altijd voordelen... ;)
     

Deel Deze Pagina