Pijn in schouder in begin van de zwangerschap. Kan het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zijn?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Bebis, 25 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Ik heb lang getwijfeld over het wel of niet plaatsen van een berichtje... Afgl. donderdag heb ik een positieve zwangerschapstest in mijn handen gehad na 11 maanden proberen. Natuurlijk ben ik ontzettend blij maar ik kan bijna niet geloven dat het nu 'toch' zo ver is na zo lang ermee bezig zijn. Sinds vrijdag heb ik pijn in mijn schouder. Ook heb ik aan dezelfde kant in mijn buik af en toe steken. Niet pijnlijk, maar het gaat niet onbewust aan mij voorbij. Vooral de pijn in mijn schouder maakt mij bang, deze pijn is er continu. Ik weet niet zeker of dat het spierpijn of toch iets anders is. Deze symptonen doen een buitenbaarmoederlijke zwangerschap bij mij vermoeden. Zou het kunnen? Ik hoop het niet maar ik ben ontzettend onzeker en bang... Iemand ervaring hiermee?
     
  2. wish01

    wish01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Als eerste gefeliciteerd!!Ik weet niet of je daar zo vroeg al last van kan hebben maar het is wel een symptoom wat kan duiden op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bij twijfel altijd bellen.
    Succes hopelijk valt het mee!!
     
    Bebis vindt dit leuk.
  3. Blupje86

    Blupje86 Lid

    5 sep 2015
    25
    6
    3
    Hoe gaat het nu? En inderdaad als eerste gefeliciteerd.
    Ik zag dat je nog niet zoveel reacties had, vandaar dat ik toch even reageer.
    Bij mij was het toen helaas wel een aanwijzing. Op nod verloor ik bloed en daarna nog twee dagen. Drie nachten niet kunnen slapen van de schouderpijn. Dus ik deed het af aan het bloeden. Maar m'n testen liepen heeeeel langzaam op. Dus toch verloskundige gebeld.
    Nu ik achteraf meer weet had ik nu bloed laten prikken en dan over een paar dagen weer. Als het dan niet goed zit zou je er op tijd bij zijn en als het gewoon goed zit dan is dat alleen maar super.
    Ik duim natuurlijk voor een mooie baby over 8 maandjes voor jullie!
     
  4. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Wat lief dat je het nog vraagt :) En wat jammer dat je een bbm hebt gehad... Ik heb nog steeds schouderpijn aan 1 kant. Als ik het masseer met een tennisbal gaat het wel over voor even. De pijn voel ik ook in mijn arm en in mijn nek/hals. Verder geen steken in mijn buik of pijn in benen. Ook geen bloed, dus ik houd goede hoop. Wat adviseer je mij, toch nog tegen de huisarts/vk zeggen? Had jij alleen schouderpijn of ook pijn in je buik?
     
  5. Blupje86

    Blupje86 Lid

    5 sep 2015
    25
    6
    3
    Ik zou het sowieso wel melden en voorstellen om bloed te prikken en dan na een paar dagen nog een keer. Oploop zegt meer dan 1 waarde.
    Wat ik heb begrepen is dat verloskundigen en huisartsen niet altijd precies weten hoe ze er mee om moeten gaan, omdat ze het niet zo vaak mee maken.
    Volg vooral je gevoel :)
     
  6. Blupje86

    Blupje86 Lid

    5 sep 2015
    25
    6
    3
    Hoe gaat het nu?
     
  7. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Mag ik vragen waar die schouder pijn zit. Ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? Ik lees het heel vaak maar is het echt je schouderblad of meer je sleutelbeen of tussen je schouderbladen?
     
  8. Blupje86

    Blupje86 Lid

    5 sep 2015
    25
    6
    3
    Ik had de pijn echt bovenop de schouder richting hals en met uitstraling naar schouderblad, arm en sleutelbeen.
     
  9. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Wat moet dat beangstigend zijn geweest zeg, echt naar voor je.
     
  10. MissyC

    MissyC Fanatiek lid

    5 dec 2013
    1.098
    8
    38
    Ook hier was dat een symptoom van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Maar ook tijdens mijn zwangerschap van de 2e heb ik het gehad.

    Ik hoop op een goede echo voor je. Hou het wel in de gaten.
     
  11. Blupje86

    Blupje86 Lid

    5 sep 2015
    25
    6
    3
    Ja het was verschrikkelijk, dit gun je niemand!

    Ik heb elke menstruatie last van de schouderpijn. Maar niet zo intens pijnlijk als met de eug. Toen ik weer zwanger raakte had ik geen pijn, dat gaf me toen wel gelijk het vertrouwen dat het goed zat.

    Hoe gaat het nu ts?
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  12. Cjms

    Cjms Bekend lid

    11 dec 2016
    891
    1.286
    93
    Het zou kunnen. Maar hoeft lang niet zo te zijn. Als je hier erg onzeker over bent, moet je even met je vk bellen, als je dat nog niet hebt gedaan.
    Ben je al wat wijzer geworden?

    Ik heb ook last gehad in mijn schouder en mijn nek. Dit maakte me best bang en na het lezen van verhalen alleen maar banger. Maar gelukkig niets aan de hand. Dus als je nog niets weet, blijf in je achterhoofd houden dat het net zo goed goed kan zijn tot het tegendeel bewezen is!
     
    Blupje86 vindt dit leuk.
  13. Juffie1990

    Juffie1990 Actief lid

    28 dec 2017
    483
    531
    93
    Vrouw
    Juf
    Allereerst gefeliciteerd! Weet je al wat meer?
    Ook ik heb een bbz gehad in nov en 1 jan is mijn eileider verwijderd tijdens een spoed operatie.
    Ook ik heb last van mijn schouder gehad en aan dezelde kant ook in mijn lies. Maar niet heel hevig. Bij mij was het belangrijkste signaal mijn bloed verlies. Toen wist ik dat het niet goed zat. En toch steeds wel een beetje dat gevoel gehad.
    Ik hoop dat alles goed gaat met je en de beeb veilig in je baarmoeder zit
     
  14. Bebis

    Bebis Actief lid

    3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Hoi allemaal! Gelukkig goed nieuws, ik mocht op vroege echo komen bij de VK vanaf week 4 en alles is in orde. Inmiddels heb ik ook een kloppend hartje gezien :)

    Dank voor jullie reacties allemaal, het is heel fijn dat ik hier mijn hart kan luchten.
     
  15. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113

    Fijn dat je een goede echo hebt gehad, gefeliciteerd!

    De klachten die jij benoem waren voor mij ook een reden om eerder te bellen voor een echo. Ik had er al een hele week last van en wilde zo het weekend niet in.
    Uit de echo bleek dat ik zwanger ben van een tweeling en door de groei (ofzoiets dat ze toen zei) kon het deze klachten geven.

    Fijne zwangerschap gewenst!
     
    Bebis vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina