Pijn links onder ribben

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Noelle85, 17 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Al sinds een week of 3/4 heb ik last van een plek onder m'n ribben, maar ik vraag me af of iemand dit herkent en weet waar het van komt? De plek zit ongeveer een cm of 5 links van het midden, en dan onder m'n ribben.

    Ik stond gewoon stil, toen het voelde alsof iemand heel hard met een vinger onder m'n ribben prikte (echt zo heel venijnig met gestrekte vinger zeg maar). Wilde al bijna boos toen tegen partner, maar die stond een meter van me af dus hij was het in ieder geval niet :p Alleen sindsdien doet het nog steeds zeer.

    Het kan geen trap zijn geweest, want ik heb daarna nog een controle gehad bij de verloskundige en mijn baarmoeder zat nog lang niet hoog genoeg voor de kleine om mij daar te kunnen raken. Verloskundige dacht misschien mijn zwevende rib dat die wijd was gaan staan.

    Alleen hou je daar zo lang last van?
     
  2. Pantoffelheldin

    Pantoffelheldin Niet meer actief

    Ik dacht in mijn eerste zwangerschap ook steeds last te hebben van mijn ribben.
    Dacht dat de kleine daar tegenaan drukte.
    Bleek achteraf dat het bij mij harde buiken waren.
    Ik had dat niet onderin de buik maar bij de ribben ( kwam ik pas achter tijdens het inleiden toen ik aangesloten was aan de monitor haha )
     
  3. chicca

    chicca Fanatiek lid

    14 mrt 2012
    1.019
    466
    83
    Vrouw
    Bij mij zit de kleine ook steeds onder mijn ribben te trappen, bewegen, te froeten niet fijn.
    Het is pijnlijk maar hoort er helaas bij.
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Maagzuur!
     
  5. Love1987

    Love1987 Niet meer actief

    Bij mij zat het met 28 erg dicht bij mn ribben, als er dan een arm of been omhoog komt lijkt me dat het prima die plek kan raken, ookal zit het normaal wat lager!
     
  6. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Ik heb al een week (of 2) pijn rechts aan mijn ribben. Ik heb het vermoeden dat het komt door het uitzetten van mijn ribbenkast. Morgen naar de vl, dan braah ik het eens. Het is echt een vervelende, zeurende pijn.
    Het schoppen gebeurt bij mij vooral laag op mijn buik en sinds kort rond mijn navel, dus dat is het niet lijkt me.
     

Deel Deze Pagina