Pijn...

Discussie in 'De lounge' gestart door grasspriet84, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hi meiden,

    Ik hoop dat een van jullie ervaring heeft en mij kan geruststellen...

    Vrijdag ben ik naar de ha geweest voor flinke pijn aan de linkerkant van mijn hals en uitstraling naar oor en kaakgewricht. Ik heb aangegeven dat het naar mijn idee niet de klieren zijn want dit herken ik wel. Dit laatste beaamde de ha ook. Het zit voor mijn gevoel dieper, alsof er iets zit wat ik niet weg kan slikken.

    De ha zei dat ik beginnende keelontsteking had, maar dit heb ik eerder gehad en dit komt totaal niet overeen. Ook kan ik normaal eten, drinken, praten etc zonder dat dit pijn doet in mijn keel. Heb een antibioticumkuur voor een week gekregen en de pijn wordt gedurende de dag alleen maar erger. Als ik net wakker voel ik niet zoveel.

    Naast deze klachten heb ik al heel wat maanden een neusgat dicht zitten. Ook aan de linkerkant. Deze klacht wijtte ik aan hooikoorts, want dan heb ik altijd verstopte neus. Hier slik ik tabletten voor maar se verstopte neus gaat niet over.

    Ik denk dat het geen keelontsteking is. Dus ik heb gegoogeld (ja ik weet het..heel dom) en als ik deze klachten opzoek, dan kom ik alleen maar websites tegen van kanker in het hoofd-halsgebied. Dus ik ben me de pleures geschrokken.

    Ik gebruik dus nu antibiotica en twee keer ibuprofen 600 op een dag. Is dit iets wat ik aan moet kijken of toch weer naar de ha? Heeft iemand deze ervaring en wat was het bij jou?
     
  2. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Is het juist geen kaakholte ontsteking wat uitstraalt naar je hals?
    Dat was het eerste waar ik aan dacht toen je over je verstopte neus begon..
     
  3. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Zou ook kunnen. De plek die het pijnlijkst is, is de plek in mijn hals. Dit zit overigens wel vlak onder mijn kaak. Als ik voorover buig om iets op te pakken voel ik een druk tegen de onderkant van de kaak. Alsof er een kies doorkomt zeg maar. Heb geen verstandskiezen meer dus dat kan het niet zijn.
     
  4. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Oh dat klinkt echt als een holte ontsteking en dat kan echt bizar pijnlijk zijn!
     
  5. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Ik lees net dat het een vorm van bijholteontsteking is en dat de drukkende pijn in de bijholtes zit vooral bij bukken. De bijholtes zitten naast de neus en gaat richting het hoofd. Mijn pijn zit alleen in de hals en straalt uit naar mijn kaakgewrixht.
     
  6. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Ik had het ook naar mijn kaak toe
    Zelfs eten deed zeer aan mijn kiezen
     
  7. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Oh gatsie zeg! Had jij ook de pijn aan een kant van je hals? Ik heb verder geen pijn bij het eten (gelukkig maar)
     
  8. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ja, en vooral het gevoel van een kies doorkomen herken ik. Ik had ook geen dukkende pijn maar echt stekende pijn.
     
  9. Phloxx

    Phloxx Niet meer actief

    Het kan natuurlijk (gelukkig) nog heel wat anders zijn dan een vorm van kanker. Ik zou morgen de dokter nogmaals bellen. Voor een arts met de juiste opleiding en ervaring is het al lastig om het zonder je gezien te hebben te beoordelen. Laat staan dat een willekeurig iemand op een forum je kan vertellen wat het is.
     
    Daisy120 vindt dit leuk.
  10. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Herkenbaar en bij MIJ was het een holte ontsteking. Dat is twee jaar lang af en aan teruggekomen.. ha waarschuwde me al dat het hardnekkig kan zijn. Met extra vitamines en speciale neusspray ben ik er uiteindelijk af gekomen. Het is wel echt heel vervelend! Stomen kan wat verlichten, alleen heet water gebruiken, geen menthol.
     
  11. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Ooooh vreselijk, dat had ik ook... wilde eerst naar de tandarts, had het gevoel alsof de zijkant van mijn kaak een dreun had gehad, maar omdat mijn oor dus ook zeer deed naar de huisarts gegaan. Had toen kaakholte/bijholte ontsteking, maar dat staat allemaal in verbinding.. mijn luchtpijp was toen ook al geïrriteerd... neusspray, stomen, bij mij hielp toen bij mijn wang vooral tegendruk geven.. koude washandjes, echt op mijn hand liggen. Ben daar echt wel even zoet mee geweest.. beterschap!
     
  12. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Het klinkt eigenlijk eerder als iets van een ontsteking of cyste in je kaak. Daar kan ook die verstopte neus van komen.

    Maar ik zou dus zeker terug gaan. Als klachten niet overgaan gewoon blijven gaan. Dokters redeneren ook zo dat je vanzelf wel weer terug komt als het niet geholpen heeft.
     
  13. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.295
    113
    Het kan ook nog stress gerelateerd zijn. Heb je daar veel last van gehad recent?
     

Deel Deze Pagina