Pil vergeten in week 1

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lilly1989, 28 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lilly1989

    Lilly1989 Niet meer actief

    Hoi allemaal

    Wie heeft wel eens meegemaakt de pil te zijn vergeten in week 1, en raakte toen zwanger? Of is er een kans ?

    Wij hebben al een zoontje die over paar maandjes 2 jaar wordt. We hebben een sterke kinderwens voor een tweede kindje. Maar we wilde eerst gaan trouwen en daarna voor een tweede kindje gaan. Mocht het nu zijn dat ik zwanger zou zijn, dan is het heel erg welkom!

    Mijn vriend en ik zitten nu alleen in een dubio, is er een kans dat ik zwanger ben? en toch doorgaan met de pil. Of nu na 3 pillen in de eerste strip na stopweek te hebben gehad, meteen weer stoppen met de pil.( wat mijn cyclus vast in de war brengt, of ja nep cyclus met de pil ;) l)
     
  2. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Zelfde situatie hier.

    Deze week weer begonnen met mijn eerste week na een stopweek. Maar door topdrukte door werk en eigen bedrijf 2 dagen achtereen vergeten te slikken.

    Het blijft afwachten tot je stopweek. Alhoewel je ook vaak leest dat bloeding in de stopweek soms door kan gaan ondanks zwangerschap.
     
  3. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.832
    2.107
    113
    Vrouw
    Houten
    De 1e en 2e week van je pilstrip is dacht ik het belangrijkste qua veiligheid van de pil. Ik denk dus dat er wel een kans, maar kleine kans is ;)
     
  4. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Ik zou even de bijsluiter lezen, volgens mij is die duidelijk genoeg over wel of niet een kans. Zeker als er kans is dat je zwanger bent, zou ik niet zomaar de pil blijven doorslikken.
     
  5. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.832
    2.107
    113
    Vrouw
    Houten
    Dit vind ik iig op internet:

    Pil in week 1 vergeten
    Ben je de pil vergeten in week 1 en heb je de afgelopen 7 dagen geen seks gehad? Slik de vergeten pil alsnog. Vrij de komende 7 dagen met een condoom als extra bescherming.

    Let op!

    Ben je de pil vergeten in week 1 en heb je de afgelopen 7 dagen wél seks gehad zonder condoom? Neem voor de zekerheid de morning-afterpil. Die kun je halen bij de drogist of apotheek. Lees meer over de morning-afterpil.

    Pil in week 2 vergeten
    Heb je de pil in week 2 vergeten? Geen zorgen! Neem de vergeten pil in en neem je volgende pil op het normale tijdstip. Dan is een condoom niet nodig.

    Let op!

    Ben je meer dan 3 pillen vergeten, dan is het advies: neem de laatst vergeten pil alsnog in en maak de strip af. Gebruik bij het vrijen een condoom totdat je de pil weer 7 dagen achter elkaar op het juiste tijdstip geslikt hebt.

    Pil in week 3 vergeten
    Heb je 1 pil of meerdere pillen vergeten? Dan loop je geen kans op een zwangerschap. Je kunt kiezen: nu meteen een stopweek inlassen of je stopweek juist overslaan en direct doorgaan met een nieuwe strip.
     
  6. Meisje012

    Meisje012 Actief lid

    28 okt 2016
    214
    1
    18
    Hier zit iemand die zwanger is geworden, ik was slechts 1 pil vergeten dus ja het kan.
    Wij waren ook niet bezig met zwanger worden dus heb de pil doorgeslikt. Op een gegeven moment dacht ik, he ik lijk wel zwanger (herkenning vd eerste) en bleek toen al 9 weken te zijn.
     
  7. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Hoe gaat het inmiddels? Al meer duidelijkheid?
    Ik niet alhoewel ik sinds twee dagen last van mijn liezen heb, ondertussen en ook misselijkheidsaanvallen. Moest net snel de Action uit want het overviel me net voor het eerst echt heftig. En nu weer plots weg.
    Begin wel zenuwachtig te raken!! Maar het zou ook door de pil kunnen komen. Had er eerder geen last van.
    Slik de pil nog wel en ben hem (van schrik) niet meer vergeten.
     
  8. Lilly1989

    Lilly1989 Niet meer actief


    Hoi hoi !
    Nou ik ben 2 dagen na het vergeten ongesteld geworden, in week 1 van mijn pil strip, een week later na mijn normale ongesteldheid zeg maar. Mijn lichaam was debk heel erg ontregeld haha. Heb verder nergens last van, dus denk niet dat ik zwanger ben hoor! En hoe gaat het met jou ???
     

Deel Deze Pagina