Placenta previa

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Boedah, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Hi dames,

    Op de 20 weken echo was te zien dat de placenta helemaal over de baarmoedermond ligt.

    Ik hoef me er niet druk om te maken, want hij kan nog prima mee naar boven groeien wanneer mijn baarmoeder groeit.

    Maar toch vraag ik mij af;
    Bij wie werd dit nog meer gezien op de 20 weken echo? En is hij inderdaad nog verschoven, of bleef hij voor de uitgang liggen?
     
  2. Holadiee

    Holadiee Bekend lid

    4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Hoi!
    Ik had dat ook, maar hij is bij mij nog mooi mee naar boven getrokken. Ook natuurlijk kunnen bevallen, gelukkig!
     
  3. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ja is mee naar boven gegroeid.
    Schijnt maar heel weinig voor te komen dat de placenta laag blijft liggen.
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier ook gehad, ze hadden het al over een geplande keizersnede omdat hij er echt volledig voor lag. Maar met 34 wkn was hij helemaal mee naar boven gegroeid.
     
  5. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Ja en hij ligt er nu met 27 weken nog steeds helemaal overheen. Is wel iets weggetrokken, maar is nog niet zeker of dat genoeg gaat zijn. Hij moet ook echt een stuk bij je baarmoedermond vandaan liggen.
    Valt dus nu weinig over te zeggen. Pas met 32 weken gaan ze een echo doen om het exact te bepalen en dan een plan maken.
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    Bij mij lag hij er toen ook voor. Hij is bij mij ook helemaal mee naar boven gegroeid.
     
  7. Sniffie

    Sniffie Actief lid

    29 mrt 2013
    339
    24
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb dit gehad. Het komt geloof ik maar bij 0.3% voor dat dit tot de bevalling nog zo is. Meestal trekt het wel weg.
    Bij mij dus niet en heb daarom geplande keizersnede gehad.
     
  8. Boedah

    Boedah Niet meer actief

    Bedankt voor jullie reactie meiden!
     
  9. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Bij mij ook tijdens de 16wk (pret)echo, met 22wk al 2cm boven de bmm. Morgen weer een echo, ben benieuwd :)
     
  10. Alayna

    Alayna Actief lid

    25 jun 2017
    146
    37
    28
    Vrouw
    Vlaanderen
    Bij mij op 16 weken ook al gezien maar helaas geen mm opgeschoven. Uiteindelijk dus via een keizersnede bevallen. Maar zoals eerder al gezegd is die kans zo klein! Ik had gewoon erg veel pech. Zeker op 20 weken groeit je buik nog zo veel dat er echt een reële kans is dat hij weg trekt.
     
  11. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Met 20w volledig voor de uitgang en as vrijdag gaan we kijken of hij daar weg is.

    Bij mijn dochter t zelfde verhaal en die is toen gewoon mooi omhoog gegaan dus verwacht t nu weer
     
  12. merel80

    merel80 Bekend lid

    3 mei 2009
    812
    39
    28
    Bij mij bij de 20 weken echo ook geconstateerd. Bij 32 weken heb ik weer een echo om te kijken of het nog zo is.
     
  13. kleinebeer

    kleinebeer Bekend lid

    5 feb 2017
    623
    334
    63
    Hier is de placenta netjes opgeschoven en ligt nu zeker op 4 cm afstand van de baarmoedermond!
     
    Do1981 vindt dit leuk.
  14. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Bij kwamen ze er bij 20 weken ook achter, met de extra echo met 30 weken was hij al mooi mee omhoog gegroeid.
     

Deel Deze Pagina