Plopjes voelen in buik maar heb implanon???!!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Shereen23, 18 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shereen23

    Shereen23 Bekend lid

    1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Ik weet niet of dit de juiste rubriek ervoor is maar zou graag jullie mening/advies willen hebben aangezien ik me kapot stress hier thuis.
    Ik heb al 2 jaar implanon in Mn arm, laatste paar maanden onregelmatig ongi en soms slaat ie een maand over.
    Afgelopen keer was ik 2 weken overtijd en heb getest en was negatief. Volgende dag bruinig verlies (excuus voor detail) voor paar daagjes. Dit was anderhalve week geleden.
    Sinds 2 dagen voel ik me misselijk, moe en t engste van alles is dat ik ook sinds 2 dagen plopjes voel ter hoogte van Mn baarmoeder (echt net boven schaambot).
    De plopjes blijf ik voelen hele dag door, van links naar rechts en voelt precies zoals bij Mn vorige zwangerschappen.
    Heb vandaag een test gedaan maar gaf negatief. Maar op een of andere manier vertrouw ik t toch niet.
    Ik heb namelijk geen last van darmen of winderigheid of buikpijn dus weet niet waar die bewegingen vandaan komen.
    Huisarts kan me vrijdag pas telefonisch te woord staan ivm drukte.
    Maar ik wil zekerheid want ik stress me kapot.
    Ik weet dat jullie niet in Mn baarmoeder kunnen kijken :) maar zoek even wat geruststelling.
     
  2. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.890
    4.387
    113
    En weet je zeker dan de implanon in je arm zit? Want bij vrouwen die zwanger zijn geworden terwijl ze implanon hadden, bleek de implanon niet goed oftewel niet geplaatst.
    Ik denk trouwens niet dat je zwanger bent, maar ik ben geen expert. Het kan zo veel zijn. Toch je darmen? Stress?
     
    Shereen23 vindt dit leuk.
  3. Shereen23

    Shereen23 Bekend lid

    1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Mn implanon zit nog in Mn arm alleen zit hij wel een stuk lager dan dat hij is ingebracht.
    Ik kan m voelen namelijk.
    Stress had ik niet eigenlijk totdat ik dit kreeg :).
     
  4. Scorpio99

    Scorpio99 Actief lid

    11 jan 2013
    464
    18
    18
    Even om je gerust te stellen, ik heb laatst ook een topic gelezen over plopjes in de buik en zij was ook overtuigd een baby te voelen maar het waren echt haar darmen.
    Voor zekerheid zou je echt de huisarts af moeten wachten
     
    Shereen23 vindt dit leuk.
  5. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Oooh ik voel heel soms ook van die plopjes. Echt hetzelfde gevoel als een schopje van een babietje, zo apart! Maar dat zijn dan gewoon mijn darmen. (geen darmproblemen)
    Na jouw negatieve testen zou ik ook niet denken dat je zwanger bent. Gewoon de huisarts afwachten.
     
    Shereen23 vindt dit leuk.
  6. Shereen23

    Shereen23 Bekend lid

    1 mrt 2007
    836
    0
    16

    Oké dus meerdere dames die dit voelen.
    Mn huisarts weet nog van niks, ik was van plan om te vragen of ik een inwendige echo kan krijgen. Zodat ik t echt kan uitsluiten.
    Maar Hoelang is t normaal dat je darmen dagelijks de hele dag door zulke plopjes geven? Op een gegeven moment zou dit toch moeten ophouden?
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik heb het een maand of 4 gehad. Ook stevige plopjes. Maar geen gezinsuitbreiding gehad :)
     
    Shereen23 vindt dit leuk.
  8. Ganzje

    Ganzje Actief lid

    5 nov 2012
    264
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het heel soms ook.. en inderdaad net als bij een zwangerschap (als je de baby net begint te voelen ) wist niet dat er meer zijn die dat wel eens hebben..
    Heb verder ook geen darm probleem oid.
     
    Shereen23 vindt dit leuk.
  9. Sue87

    Sue87 Niet meer actief

    Hier ook! Ik begon ook te denken dat er wat mis was. (Moet wel heel mis/marialike zijn na een jaar sexloos haha).
     
    Biny en Shereen23 vinden dit leuk.
  10. Popidepi

    Popidepi Bekend lid

    25 sep 2017
    672
    791
    93
    Ik weet nog wel vorig jaar, toen ik denk ik net 2 maanden bevallen was, dat ik opeens een baby in mijn buik voelde.
    Tenminste, dat dacht ik.
    Was natuurlijk niet zo, het waren mijn darmen! Maar die beweging was echt precies hetzelfde.
    Je hoeft niet perse krampen/pijn te hebben of winderig te zijn om je darmen te voelen bewegen.
    Als jij nu al een aantal keren negatief getest hebt, mag je er van uit gaan dat je niet zwanger bent.
     
    Shereen23 vindt dit leuk.
  11. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb al 3 jaar af en toe plopjes; als dat door een zwangerschap was, had ik dat nu wel duidelijk gemerkt denk ik ;) Geen darmproblemen ofzo, maar die darmen zijn natuurlijk wel continu aan het werk; ik denk dus dat het gewoon een soort gebubbel is dat sinds mijn zwangerschappen anders voelt dan ervoor.
     
    Shereen23 vindt dit leuk.
  12. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Ik heb om de haveklap plopjes, wel darmroblemen, maar plopjes juist meestal als ik geen last heb. 3 negatieve testen is wel redelijk zeker negatief.
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Hier ook bekend met de plopjes. Helaas in mijn geval mijn darmen... ik denk dat het wel losloopt bij jou, een baby voel je nog niet in het begin.
     
    Shereen23 vindt dit leuk.
  14. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    En ook ik heb het met regelmaat. Ik weet heel zeker dat dit mijn darmen zijn, aangezien ik met geen mogelijkheid zwanger zou kunnen zijn.

    Gaat nogal moeilijk zonder baarmoeder ;)
     
    Popidepi en Shereen23 vinden dit leuk.
  15. Shereen23

    Shereen23 Bekend lid

    1 mrt 2007
    836
    0
    16
    Dank voor jullie reacties dames!
    Ben aardig gerustgesteld nu, wist niet dat de "plopjes" een veelvoorkomend probleem waren bij vrouwen.
    Mn twijfel is nu minder in elk geval.
    Mocht er later toch iets anders aan de hand zijn dan zal ik jullie inlichten .
     
  16. jupke

    jupke Niet meer actief

    Hier hetzelfde. Soms plopt het alsof er een baby schopt. Zachtjes dan.


    Maar èn ik heb een spiraal èn geen relatie.
    Dus zwangerschap is absoluut uitgesloten.
     
  17. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja ik ook dus. Maar ook geen zwangerschap. Toch darmen denk ik!
     
  18. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik voelde vorig jaar ook een paar keer plopjes die precies leken op een baby. Maar was echt niet zo. Ff testen misschien?
     
  19. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    En als je “plopjes” van je baby zou voelen dan zou een zwangerschapstest ook wrs niet meer positief uit kunnen slaan. Voelde mijn kleine met de +-18 weken en dan maak je geen HCG meer aan waar de test op reageert.

    Maar zoals je het beschrijft zou ik ervanuit gaan dat t de darmen zijn.
     
  20. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Wat je zegt over de test is echt onjuist. Je hebt je hele zwangerschap hCG in je urine en bloed dus het is altijd te zien op een test. Wel kunnen de testen weet lichter worden maar negatief zullen ze niet zijn.
     
    Ctje1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina