wat is er eerst, het ei pf de pijn?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door joseetje26, 2 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    Hallo meiden, ik heb een vraag,.
    heb ovutesten gebruikt, op dag 14 van s,ochtends tot s,avonds laat een hyper positieve ovu test gehad streepje was echt zowat zwart zo donker . paars. de volgende de ( dag 15 dus) om 11:00 en om 16;00 was het streepje net zo donker als de teststreep dus nog steeds positief maar de piek was al voorbij. vanaf een uurtje of 9 s.morgens voelde ik al ei pijn rechts. volgens alle info over ovutesten komt je eisprong 24 uur tot 36 uur na de LH piek.

    maar hoe zit het nu... voel je eerst pijn en dan sprint het ei.?

    is de pijn die je voelt het ei wat springt?

    of springt eerst je ei en doet het dan daarna zeer..... een van de gyn,s van de anderen hier vertelde dat het de vloeistof die uit de follikel komt ( deze knapt en het eitje stroomd eruit in de vloeistof waarna het word opgevangen door een soort kleine grijpertjes ) dat dit zeer doet en dat je dat dus voelt ,de vloeistof dus....

    ik heb toen ik om 9:00 eipijn voelde om 12:00 geklust een ei blijft ongeveer 12 uur leven... vnadaar mijn vraag als je hem voelt is hij dan al gesprongen? waarschijnlijk wel dus

    gr jose
     
  2. Miez

    Miez Fanatiek lid

    7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Normaal gesproken heb je eerst de pijn. Die komt vanwege spanning in de eistok. Maar het kan ook zijn dat je helemaal niets voelt. Of dat je wel wat voelt, maar dat je dat verkeerd interpreteert en dat het dus helemaal niet je eisprong is.
    Over die ovu-testen: Ik ben er door tempen achter gekomen dat mijn ei pas zo'n 3 dagen na de lh-piek was. Dus niet te snel stoppen met klussen nadat je een positieve ovutest hebt!
    Ik vond zelf de combinatie van ovutesten en temperaturen heel fijn. Dan wist ik door de ovutesten wanneer mijn vruchtbare periode begon, en door de temperatuurstijging wist ik wanneer mijn eisprong was geweest, en dat het klussen dan geen "nut" meer had.

    Succes!
     
  3. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Hoi José,

    Ik vind het een goede vraag. Ik twijfel ook enorm. Ik heb twee pijnen die ik voel, beiden duren een paar dagen. Het laatste zou de vloeistof kunnen zijn dus. Moeilijk hè? Ik ga deze maand beginnen met ovu testen, kijken of het dan lukt en de pijntjes beter ga begrijpen. Ik was denk ik de vorige keer toch te laat met klussen, grrr.
    Succes en ik hoop dat er meerdere met antwoorden komen.
     
  4. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    ik heb een paar maanden getempt. Ook ik heb last van ovulatiepijn. Door het tempen ben ik er achter gekomen dat ik eerst pijn heb en dat daarna mijn ei springt.

    Dus ovulatiepijn betekent bij mij klussen. Ik ben nu weer in afwachting van de ovulatiepijn, hahaha.
     
  5. vonnie73

    vonnie73 Fanatiek lid

    22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik wacht ook op die heerlijke pijn, haha, maar ik mag nog even wachten. Ik krijg morgen de ovutesten binnen ipv te gaan temperaturen.

    @ Be Happy, klus ze de komende dagen ;)
     
  6. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    hallo meiden bedankt voor jullie antwoorden... mijn 1e ronde clomid hebben ze mij in het zh in de gaten gehouden, bij de echo was toen de volgende ochtend na ei pijn te zien dat de follikel leeg was en het ei dus gesprongen , nu is het wel zo dat de lege follikel nog vrij groot was maar slap dus hij was waarschijnlijk echt net gesprongen ik weet dus bij mij ( ovu testen waren toen positief dat kort na de pijn m,n ei weg was, maar misschien was het al een hele poos weg want de echo daarvoor was het 4 dagen eerder

    pffff lastig, ja ik heb afgelopen keer posi ovu testen gehad op dag 14 en toen op dag 14 ,15 en 17 geklust oja en dag 10 en 11..

    ja het blijft gewoon lastig he?

    gr Jose
     
  7. Jaleesa

    Jaleesa Actief lid

    21 jul 2008
    235
    0
    0
    @Joseetje26

    Ik heb ook ontzettende ovu pijn. Soms zo heftig dat ik rechts ter hoogte van mijn eierstok een verdikking/bal heb. Tevens heb ik zoveel pijn dat ik niet kan staan,lopen of abrupte bewegingen maken.

    Vorige cyclus had ik 2 dagen ovu pijn. Heb toen de pijn het heftigste was seks gehad en ook twee dagen ervoor. Heb (nu al) een test gedaan en deze sloeg positief uit.

    Voor mij geldt ovu pijn NA ovulatie.

    Gr. Jaleesa
     
  8. joseetje26

    joseetje26 Fanatiek lid

    30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    volgens mij zijn die 2 dagen ervoor ook erg belangrijk, sperma wacht soms bij de baarmoedermond op de ovulatie. kunnen soms wel 3 dagen overleven

    gr jose
     
  9. Jaleesa

    Jaleesa Actief lid

    21 jul 2008
    235
    0
    0
    Idd, wat ik gelezen heb is dat 2 dagen vóór de ovu je meer kans op zwangerschap hebt dan op de ovu zelf. Dit komt idd dat sperma langer kan leven
     
  10. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb idd ook geinsemineerd toen de testen nog negatief waren en op de 2e dag van de posi test, en nu ben ik zwanger haha

    Toen ik zwanger wou worden van nr 1 en nr 2 had ik idd altijd eerst een zeurgevoel in mn buik, op dat moment inseminatie en toen voelde ik een soort plopje.
    Daarbij voelde ik toen ook de stand van de baarmoedermond :D
    Nu sinds een jaar voelde ik niets meer, ook geen verandering in de baarmoedermond dus voor nr 3 ovutestjes gebruikt.
     

Deel Deze Pagina