Pretparken, hotels en uitstapjes geschikt voor (verstandelijk) beperkten

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Manque, 3 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tika86

    Tika86 Fanatiek lid

    8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Manque vindt dit leuk.
  2. Ffion

    Ffion Fanatiek lid

    23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
  3. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    In navolging op mijn laatste post; beter laat dan nooit zullen we maar zeggen ;)

    Hof van Eckberge in Eibergen:

    Dit is een plek met een binnenspeeltuin, aquaria, een soort mini zoo, buitenspeeltuin met vnl houten speeltoestellen en binnen nog een snoezelruimte.

    Het is een rolstoelvriendelijke plek en zoals de aanwezigheid van de snoezelruimte al zegt is deze plek zeker geschikt voor kinderen waar iets mee aan de hand is. De snoezelruimte is niet heel groot maar wel mooi. De binnenspeeltuin vind ik persoonlijk vreselijk. Mijn dochter kan snel overprikkeld raken maar hier raakte ik zelfs overprikkeld. Het voelt heel klein en krap en het gegil van de andere kinderen is oorverdovend. Een gemiddelde Monkey Town of Ballorig is daar bijna een moment van rust bij.
    De mini zoo is erg leuk. De kinderen hebben de mogelijkheid om de zwarte zwanen, kois en schildpadden te voeren met voer dat je uit een voederautomaat kunt halen en er zijn een aantal dieren te bekijken. Het is echt mini, voor een kind als mijn dochter is dat ideaal ivm haar zeer korte spanningsboog. "Leuk hoor zo'n dier, wanneer gaan we nou wat leuks doen ;)".
    Bij de aquaria moet je je niet teveel voorstellen. Ze hebben gewoon veel losse aquaria naast elkaar staan. Wel leuk om naar te kijken.

    De verschoningsruimte is heel ruim. Een lange tafel waar je je kind op kunt verschonen en dus heb je ook de ruimte als je een groter kind hebt. Dit was in de baby verschoningsruimte. Ik weet dus niet of er in het gehandicaptentoilet nog meer mogelijkheden waren. Het sanitair wordt erg netjes onderhouden. Ook kun je er prima eten.


    Wildpark Anholter Schweiz (vlak over de grens bij de achterhoek in Duitsland)

    Dit is ook een soort dierentuin. Niet zoals we in NL gewend zijn. Het is groot opgezet, heel veel natuur en veel stukken waar je maar weinig of geen dieren ziet. Als je op een plek komt waar je dieren kunt zien moet je vaak nog goed zoeken. De paden zijn over het algemeen prima te bewandelen. Kunnen wel wat hobbelig zijn. Er is een plek waar je de ezels kunt voeren en op een andere plek kun je de geiten voeren. Hier staan voederautomaten voor. Dit is leuk maar die beesten zijn vreselijk brutaal. Je moet geluk hebben dat je het voer uit de automaat kunt halen bij de ezels want die staan al klaar om het er zelf uit te eten:rolleyes:.
    Er zit een speeltuin bij. Groot genoeg voor voldoende speeltoestellen zodat er voor ieder wat wils is, klein genoeg om alles goed te kunnen overzien.

    Het sanitair is vreselijk. Ik vond het heel erg vies. Een fatsoenlijke verschoningsplek heb ik niet gezien.

    Voor een keertje is deze laatstgenoemde wel leuk, als je toevallig in de buurt bent en eens wat anders wilt. Maar daar zou ik het ook bij laten.
     
    Manque vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina