Preventief antibiotica -Beginnende borstontsteking?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Tella, 19 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tella

    Tella Lid

    17 mrt 2017
    68
    7
    8
    Ik heb last van beginnende borstontsteking. Helaas het zoveelste probleem sinds de bevalling :( ik trek het niet meer... En wil zo graag moeder zijn en voor mijn baby zorgen. Kan ik preventief antibiotica vragen aan de huisarts? Ik geef geen borstvoeding meer maar ben aan het afbouwen ivm medicatie.
     
  2. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Meestal is het in die eerste periode en niet bacteriële borstontsteking en heb antibiotica weinig tot geen zin. Belangrijk is de borst warm te maken voor de voeding. Goed leeg te kolven/ voeden en daarna te koelen. Verder ibuprofen slijten als ontsteking remmer. Heb je na 24uweinig steeds koorts ondanks bovenstaande krijg je meestal wel antibiotica.

    Dus bij een beginnende borstontsteking denk ik dat je een hoop kunt voorkomen. Al weet ik natuurlijk niet wat je precies met "beginnend" bedoeld. Wel/ geen koorts, alleen pijn of ook al rode plek etc etc
     
  3. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Wrs ben je te snel aan het afbouwen dat je nu stuwing/ontsteking krijgt.

    Ik zou als ik jou was ook even met een lactatiekundige in gesprek gaan over hoe goed af te bouwen om deze ellende te voorkomen
     
  4. Tella

    Tella Lid

    17 mrt 2017
    68
    7
    8
    Dankje voor je reactie! Ik heb een steeds groter wordende rode plek die pijnlijk is. Koorst nog niet denk ik. 3,5 week geleden bevallen.
     
  5. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Ik denk dat je nog een hoop kunt voorkomen door goed beleid. Nu stoppen met afbouwen voering (aan die borst). Goed leeg kolven en na het kolven goed koelen. Ibuprofen 400mg 3 keer per dag slikken. Goed je temp in de gaten houden. Is het 24u koorts je huisarts bellen.

    Antibiotica heeft ook weer bijwerkingen misselijk/ diarree/ schimmel infectie. Dus misschien fijn om te voorkomen als je met een paar dagen goed borstvoedingsbeleid het onder de duim krijgt.

    Maar ik zou echt met een lactatiekundige bellen om het afbouwen verder goed te laten verlopen.

    Heel veel sterkte en succes!
     
  6. Tella

    Tella Lid

    17 mrt 2017
    68
    7
    8
    Dankjewel voor de tips! Ik ga er mee aan de slag.
    De lactatiedeskundige belt hopelijk aan het einde van de middag
     
    Rian85 vindt dit leuk.
  7. Rian85

    Rian85 Fanatiek lid

    21 feb 2012
    2.830
    476
    83
    Vrouw
    Hoe gaat het nu met je?
     
    Tella vindt dit leuk.
  8. Tella

    Tella Lid

    17 mrt 2017
    68
    7
    8
    De plek op mijn rechterborst is weg.
    Ik had ook donderdag 2 kringen op mijn linkerborst. Eentje is weg na veel masseren. De andere is een grote rode vlek geworden. Ik krijg die niet weg. Omdat ik me niet goed voel wil ik graag afbouwen maar dat durf ik nu niet goed.
     

Deel Deze Pagina