met baby 6 maanden naar Gran Canaria

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door ladys1987, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladys1987

    ladys1987 Fanatiek lid

    24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Wij vertrekken in september voor 10 dagen naar Gran Canaria (maspalomas). Zie een beetje op tegen de heenreis (tussenstop waardoor we totaal 6,5 uur in t vliegtuig moeten zitten) maar verder heb ik er veel zin in! We hebben een leuke bungalow geboekt en heb net de buggy Chico liteway binnen voor de vakantie.

    Ik heb alleen wat vragen en ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
    1. potjes fruit/groente.....moet ik deze allemaal meenemen voor de 10 dagen of kan ik dat daar ook kopen?
    2. zelfde eigenlijk met luiers.
    3. diksap. Eigenlijk wil ik een ongeopende fles meenemen (misschien hebben ze daar het niet) maar mag ik dit meenemen het vliegtuig in? Zo'n fles in mn koffer vind ik een beetje risicovol omdat ze zo gooien met die koffers.
    4. voeding. Een bak nutrilon...mag deze ook mee aan boord? En water om de voeding te maken? Ze moet tijdens de vlucht 2 keer een flesje....hoe ga ik dit doen?

    alvast bedankt!
     
  2. 24Mandy24

    24Mandy24 Fanatiek lid

    23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Hmm.. Volgens mij mag je niks vloei baars mee nemen in je handbagage, of wat vloeibaar gemaakt kan worden, teminste dat was een paar jaar geleden zo! We moesten zelfs een flesje water weggooien.

    Dus zou alles extra goed verpakken en dan in je koffer doen.
    Fijne vakantie!
     
  3. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Voor voeding voor kinderen mag je wel vloeistoffen meenemen. Anders even nakijken op de site van de vliegtuigmaatschappij en anders even bij een reisbureau binnen stappen. Maar het mag dus wel, qua flesjes. Je kan de fles diksap ook flink omwikkelen met bv hydrofielluiers en hem dan in de koffer doen en anders misschien in een afsluitbare bak stoppen. Kan me alleen voorstellen dat je daar niet zo veel ruimte voor hebt.

    Verder qua luiers enz lijkt het me dat je ze daar kan kopen, maar weet het niet zeker. Hoop dat je nog reacties krijgt van ervaringsdeskundige en ik wens jullie een hele fijne vakantie toe!
     
  4. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Woon in Spanje, vaste land welliswaar, maar dat zal niet veel uitmaken denk ik.
    1) potjes fruit/groente zijn hier ook te koop van verschillende merken. Hero, Hipp, Nestlé, eigen merken grote supermarkten enz.
    2) Pampers hebben ze niet in Spanje maar de beste luier hier is van het merk Dodot of Huggies, soortgelijke kwaliteit en overal te koop.
    3) Diksap wordt hier niet verkocht maar kan je meenemen in je koffer, goed inpakken in handdoek bv.
    4) Nutrilon wordt hier verkocht onder de naam Almirón (net als vroeger in nederland) maar is vrij duur, wordt alleen in apotheek gekocht en kost rond de 20,00 euro. Zou ik gewoon in je koffer doen.

    Ik nam altijd een thermoskan mee met warm water om een flesje van te maken op de luchthaven. In het geval ik deze niet mocht mee nemen aan boord dan kocht ik een flesje mineraal water aan boord en liet ik het water opwarmen door steward/-es.
     
  5. ladys1987

    ladys1987 Fanatiek lid

    24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    bedankt meiden! vooral aan het antwoord van Kari37 heb ik veel! thnkx! ik denk dat ik een fles inderdaad in de koffer doe net als een pak nutrilon. Ik denk dat ik een pak in de handbagage doe(ongeopend) en 1 in de koffer....heb ik er altijd wel eentje;). Stresskip als ik ben kan me echt druk maken om dit soort dingen haha
     
  6. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Gewoon bv 3 voedingen in verdeelbakjes doen en 1 fles mee. De rest in je koffer. Wij zijn naar gran canaria geweest toen onze dochter 5 maanden was. Fruitpotjes zijn daar uiteraard van een ander merk, maar ook die heeft ze gewoon gegeten hoor. Heb zelf twee pakken luiers meegenomen en maar goed ook, ze waren daar mega duur.
     
  7. bubbetje

    bubbetje Niet meer actief

    Heel pak voeding in je handbagage zou ik niet doen. Ben bang dat je deze kan weggooien op de luchthaven.
    Ik zou 3 torentjes vullen. Deze kan je dan zonder problemen meenemen.
    Leeg flesje water meenemen of een flesje water in het vliegtuig kopen.

    Fles diksap verpakken wij in een handdoek en dan in een plastic tas in de koffer.
    Potjes groente/fruit net zo. Ze zeggen dat de potjes in het buitenland een hele andere smaak hebben. We verdeln daarnaast alle kleding en andere spullen over 2 koffers. Mocht er 1 kwijt raken dan hebben we nog wat in de andere koffer.

    Luiers kopen wij op de vakantiebstemming. Ons mannetje heeft geen moeilijke huid. En er is vast wel iets vergelijkbaars te krijgen. Zwemluiers nemen wij wel mee.
     
  8. Kari37

    Kari37 Fanatiek lid

    19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Huggies en Dodot luiers zijn idd erg duur in vergelijking met de aanbiedingen die jullie in NL hebben van Pampers.
    Zelf gebruik ik altijd luiers van de Lidl, Aldi, Carrefour, Eroski e.a. grote supermarkt ketens en dat valt best mee, 60 luiers voor 7.68 euro.
    Prima luiers allemaal.
     
  9. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Ik sluit aan bij wat Kari zegt! En tip; ik had een aardappelmesje mee in m'n koffer zo kon ik m'n mannetje ook vers fruit geven! Heb kwa fruit maar 2potjes gekocht. Ik mocht in het vliegtuig gewoon z'n fles met water mee nemen hoor,idem de nutrilon.
    Zwempampers van thuis mee idd zijn erg duur daar! Was blij ze in nl gekocht te hebben! Rosevicee kan je ook in een leeg Spa flesje doen en zo in de koffer. Ik gebruik nooit een hele fles in een ruime wk iig. Scheelt weer hoop gewicht en glas in de koffer.
     
  10. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.513
    883
    113
    Ps ik was op Ibiza maar dat zal niet veel schelen denk ik..
     

Deel Deze Pagina