Problemen dubbel kolven met Freestyle

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door HHM09, 16 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HHM09

    HHM09 Nieuw lid

    24 jan 2017
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo dames! Ik ben op zoek naar dames die ervaring hebben met de Medela freestyle. Mijn zoontje is nu 4 mnd oud en heb vanaf week 2 regelmatig met de freestyle gekolfd. Aan het begin kolfde ik fulltime dubbel. Na een tijdje merkte ik op dat ik gewoon twee keer zo lang bezig was dan voorheen. Ik besloot vervolgens om over te gaan naar enkel kolven en merkte dat de zuigkracht veel beter was wanneer ik enkel ging kolven. Ook was ik veel sneller klaar met kolven en had ik uiteindelijk meer gekolfd.

    Nu heb ik het probleem voorgelegd aan de verkoper en twee maal mijn kolf teruggestuurd. De laatste keer heeft de verkoper het doorgestuurd naar Medela waarna ik een nieuwe apparaat toegestuurd heb gekregen. Echter, nog steeds blijft het probleem aanhouden. Ik heb met beide connectors enkel gekolfd om te kijken of het probleem daaraan ligt, maar beide doen het gewoon goed. Ook aan de slang kan het niet liggen omdat ik een nieuwe toegestuurd heb gekregen.

    Nu is mijn vraag als volgt: merken dames die ook met de freestyle kolven een enorm groot verschil in zuigkracht bij dubbel en enkel kolven of is het verschil echt minim?
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik merk geen verschil.
     
  3. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.868
    7.812
    113
    Amsterdam
    Ik merk geen verschil.
     
  4. HHM09

    HHM09 Nieuw lid

    24 jan 2017
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de reacties! Dat wordt dan weer terugsturen en hopen dat ik dit keer gewoon een goed werkende kolf teruggestuurd krijg
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.080
    288
    83
    Emmeloord
    Hier een tweedehands en intensief gebruikt vorige keer. Ook nu weer in gebruik maar herken je probleem ook niet.
    Is je accu goed, hoe is de kolfschelp en membranen?
    Je kunt ook bij een lactatiekundige laten doormeten.... kostte hier een tientje
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Herken het ook niet! Vervelend zeg..
     
  7. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik merk aan t apparaat geen verschil. Ik kolf zelf liever enkel zodat ii een hand vrij heb. Voor mij veel ontspannener zitten en dus meer opbrengst. Kan t daar niet aanliggen?
     
  8. HHM09

    HHM09 Nieuw lid

    24 jan 2017
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Toen ik hem had opgestuurd hadden ze allereerst alles even nagecheckt, maar zowel connectors als slang was goed. De verkoper had de kolf toen ook doorgemeten en vertelde dat zuigkracht etc gewoon goed is. Omdat ik hrt probleem bleef houden werd het doorgestuurd naar medela. Zij constateerde dat zuigkracht goed was maar dat er iets aan de motor was (?) en stuurden een nieuwe. Maar ook deze blijft hetzelfde doen
     
  9. HHM09

    HHM09 Nieuw lid

    24 jan 2017
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Dubbel vind ik zelf toch wel prettiger omdat het ook wat sneller gaat. Los gezien van de hoeveelheid gekolfde melk merk je in mijn geval gewoon enorme verschil in zuigkracht. Heb mijn kolf nog in huis en had de swing geleend van een vriendin. Momenteel kolf ik 'dubbel' met aan een borst de freestyle enkel en de swing. Vind het toch fijner maar echt een gedoe met twee losse kolven.
     
  10. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.072
    113
    Wat vervelend voor je! Zeker na zo'n investering (want laten we wel wezen, goedkoop zijn ze niet...)

    Ik herken het ook niet. Ik heb met veel plezier en zonder problemen iets minder dan een jaar (3 dgn per week) gekolfd met mijn freestyle.
     
  11. Ago

    Ago Fanatiek lid

    11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Bij mij gebeurt dit alleen als onderdelen niet goed in elkaar zitten, dus dat zou ik ook even goed nakijken.
     
  12. ffff

    ffff Bekend lid

    9 okt 2012
    911
    545
    93
    Bij mij wordt de zuigkracht minder als het gele 'flapje' niet goed ontvet is. Dat kun je nog een proberen, met een flinke drup afwasmiddel die twee flappen heel goed ontvetten. Zou alleen niet verklaren waarom je met 1 geen probleem hebt...
     
  13. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    934
    316
    63
    Vrouw
    In het begin ging het super dubbel kolven maar ik had ook het idee dat de kracht afnam en ging toen ook enkel kolven. Dan leek er toch weer meer kracht te komen. Maar ik moet ook zeggen dat ik intensief kolfde, iedere voeding namelijk.
     

Deel Deze Pagina