Producten: Handig of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Rosje83, 16 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ik ben het een beetje kwijt voor de volgende producten, kunnen jullie je ervaringen hierover delen?

    - Wasmand: Ik zit nu te denken om een doos (30x30x30) op de commode te zetten om daar evt. haar was in te doen als het nat is of doordrenkt van poep :D Niet eens om het dan lekker te laten zitten erin, maar meer dat je een goede plek hebt om het op te bergen als je het uitdoet. Wil dan niet iets van stof want dan moet je constant je wasmand wassen. :roflmao: Of zie ik hier iets over het hoofd?

    - Aankleedkussen voor beneden. Nodig, handig, of is een verschoningsmatje ook genoeg? Ik krijg een keizersnede dus ik zie het niet zitten om constant naar boven te lopen om te verschonen :rolleyes:

    - Broekjes met sokjes aan. Ook meteen in het begin een aanrader of bijvoorbeeld pas later?

    - Flesjes. Ik ben van plan borstvoeding te geven, maar dat hoeft natuurlijk niet zomaar te lukken. Hoeveel flesjes zijn nodig, en is het handig om van verschillende merken te halen om te kijken wat ze het fijnst zou vinden?

    - Badcapes. Nodig of droogt een hydrofiel fijner/makkelijker?

    - Molton. Deze is wel echt nodig geloof ik? Daar overheen nog een hoeslaken en dan gewoon het bedje opmaken?

    Ben ik trouwens de enige die tegen dit soort dingen aanloopt of zijn er meerdere first-time-mommy's die geen idee hebben wat ze eigenlijk in godsnaam aan het doen zijn? :D
     
    Fennec en MLady vinden dit leuk.
  2. louan

    louan Niet meer actief

    Bij mijn 1ste zwangerschap hebben wij zo goed als alles wat je maar kon bedenken aangeschaft :D. Nu zou ik dat niet meer doen.

    Al het bovengenoemde hadden wij behalve een wasmand voor op de commode wel gewoon 1 ernaast.

    Ik gaf flesvoeding en had flink wat flesjes. Ook zoeken naar een fijne flesje voor de baby. Zo ook tig speentjes.

    Volgens mij heeft prenatal.nl een basis uitzetlijst dan zit je sowieso goed. Bij sommige dingen hadden we extra zoals rompers kleding en hydrofielen.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  3. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Wasmand, ik heb een aparte mand van plastic op de baby kamer

    Aankleedkussen beneden heb ik nooit gehad doe het altijd op de bank met een handdoek eronder (ook twee keer een keizersnee gehad)

    Het is wel lekker warm broekjes met voetjes eraan, maar als je twijfelt zou ik er maar 1 of 2 kopen. Maar voor snachts hadden ze hier altijd zo’n eendelig pakje aan met voetjes eraan.

    Ik zou gewoon 1 of 2 verschillende flesjes in huis halen. Je weet maar nooit!

    Absoluut een must een Badcape vind ik! Je pakt ze lekker gelijk in na het badje, hebben niet direct een koud hoofdje, en voor in het ziekenhuis is het ook lekker een eigen Badcape mee te nemen. Ik droog ze dan ook nog af met hydrofiele doeken.

    En ja een molton is écht nodig :)
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  4. HvO

    HvO Niet meer actief

    Wij hebben een ordinaire emmer naast de commode staan. Gooi je heel makkelijk vieze kleertjes in. En als je klaar bent neem je het mee, in ons geval naar de wasmand in de badkamer. En de emmer zelf is ook nog eens makkelijk schoonmaken als het nodig is.

    Wij hadden een startersset van Avent gekocht, mocht borstvoeding niet lukken. Uiteindelijk hebben we andere moeten kopen omdat ons mannetje zo klein was. Denk dat je op voorhand niet kunt weten welke flessen je kindje het prettigst vind. Dus zou sowieso niet te veel kopen. Maar misschien een set van de meest verkochte/gebruikte? Andere of nieuwe flessen kun je tegenwoordig binnen no-time in huis hebben.

    Badcapes zijn sowieso lekker warm om ze in te wikkelen vanuit bad. Maar ik vind zelf wel de hydrofiele luiers prettiger afdrogen. Kom je toch net wat beter in de plooitjes.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  5. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik heb beneden een omslagdoek liggen waarop ik hem, op de eettafel, verschoon.

    De vieze/natte kleertjes kwak ik naast me op de grond en vezamel ik als ik klaar ben.

    Ik zou geen flesjes aanschaffen van te voren. Lukt de bv niet dan zijn ze zo aangeschaft. In de meeste babydozen zit wel een flesje dat je in geval van nood kunt gebruiken.

    Pakjes met voetjes eraan vind ik lastig. Ik gebruik liever een pakje en losse sokjes.
     
    Zoe123 en Rosje83 vinden dit leuk.
  6. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ik zou van jou lijstje alles doen. Ik wil deze kleine veel gaan dragen in een ergonomische draagzak en draagdoeken en dan " mag" je geen broekjes met voetjes. Die daarom dit keer niet aangeschaft.
    De muts van de badcape is erg handig. Daardoor blijft het een beetje over het hoofd zitten. En dan afdrogen met hydrofielen.
    Wasmand is een slim idee ! Ik had altijd een afwasbakje op de badkamer .zelfde idee
    Aankleed kussen ga ik nu ook kopen voor beneden. Had ik eerst niet. Ik liep altijd naar boven. Nu met bekkenklachten mag ik niet zoveel traplopen.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  7. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    - wasmand: ja had ik ook een kleintje, erg handig..

    -aankleedkussen voor beneden. Nooit gebruikt, verschoonde hem altijd op de bank met evt een verschoningsmatje er onder.


    - Broekjes met sokjes er aan: mijn zoontje had de eerste maanden (tot maat 62) niks anders aan dan boxpakjes met sokjes er aan. Onwijs handig. Deed er nog wel vaak een slofje overheen, zodat zijn voetjes er in bleven zitten. Maar vond het lekker warm voor hem.

    - 1 flesje is genoeg. Ik vond die van dr. Brown het fijnst in het begin. Daar had hij het minste last van darmkrampjes mee.

    -badcapes: nooit gebruikt. Leek me handig, was het niet. Veel hydrofiele en het lekkerst zijn die met bamboe. Die blijven zacht ook na 100x wassen. Vond trouwens grote ook heel fijn!!

    -molton, nooit gebruikt. In het begin een dekentje, maar later al snel een slaapzak, omdat mijn zoontje zich steeds onder alles uit bewoog.

    Ik zag ook door de bonen het bos niet hoor!! De kraamhulp vond een puckababy echt wat voor N. 1 gekocht (super duur!!!) was best handig, maar zat al na 1 dag onder de bv (stuwing en spoot er uit soms :roflmao:) dus nog 1 gekocht. Na een week in de kast gegaan en nooit meer aangehad. Hij bleek er juist onrustig van te worden gaha. Meis iedereen vindt andere dingen fijn, dus er zijn geheid spullen die een ander de hemel in prijst, maar voor jpu en je kleintje niks zijn.
     
    babymaya en Rosje83 vinden dit leuk.
  8. anotherdayanotherstory

    anotherdayanotherstory Niet meer actief

     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  9. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn grootste miskoop waren hydrofieldoeken xxl. Véél te groot waardoor ik ze onhandig vind. Gelukkig heb ik er maar twee.

    Hier beneden wel aankleedkussen. Ik zou niet zonder kunnen, maar onze douche is ook beneden. Had achteraf gezien de commode ook beneden willen hebben.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  10. anotherdayanotherstory

    anotherdayanotherstory Niet meer actief

    Ik gebruik ze in de kinderwagen ter bescherming van matrasje.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  11. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Daarvoor gebruikte ik een dikke aankleedkussenhoes. Paste precies als een soort hoeslaken
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  12. anotherdayanotherstory

    anotherdayanotherstory Niet meer actief

    Dat kan ook prima idd. Niet per se XL hydrofiel voor nodig natuurlijk, maar sommige hebben zon schattige opdrukken :o:
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  13. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ik zou gewoon lekker op de bank verschonen met een handdoek eronder, zo doe ik het tenminste. Ik gebruik echt bijna nooit de commode, dat is als je het zwart wit bekijkt ook echt een miskoop geweest.

    Broekjes met sokjes heb ik nooit gehad, wel boxpakjes maar onze zoon is zo groot dat het allemaal niet paste.:|

    Als je flesjes aanschaft zou ik gelijk voor de Dhr Brown flessen gaan en niet de avent flessen. Ik geef fv en ik heb 2 flessen in huis, werkt prima! Wat hier echt een must is is een flessen sterilisator ( die is wel van avant) Ik gebruik hem nog iedere dag, ik spoel de flessen om en doe ze erin en 4 minuten in de magnetron daarna zijn ze brandschoon.:thumup:

    Molton heb ik niet, wij hebben een speciaal matrasje wat goed ademt daar zit weer iets anders bij, ( ben even de naam van het matras kwijt.)

    Wat trouwens echt een miskoop was, waren alle hydrofiele doeken(ik heb er denk ik 25...), man man man ik gebruik die dingen alleen als onze zoon in bad is geweest en dan het liefste een xxl hydrofiel doek. Maar volgens vriendinnen '' was het een must om zoveel hydrofiele doeken te hebben.''

    Haha nee hoor je bent niet de enige, daarom heb ik toen alles in huis gekocht wat er op de lijst stond, heel veel dingen gebruik ik geen eens.:|
     
  14. K00

    K00 Niet meer actief

    Heb niet alles terug gelezen, dus misschien is het dubbel sorry :)

    Wij hadden een ventje met hele lange slungelige benen. Ik was blij dat ik geen broeken met sokjes had, die hadden zeker niet gepast! Beetje lastig inschatten hoe je meisje er uit gaat zien :)

    Heb je al een diaper champ? Dat is echt mijn favoriet. Kunnen gewoon goedkope vuilniszakjes in, ideaal.

    De poepkleding legde ik gewoon even opzij en zodra ze schoon waren spoelde k die spullen uit.. hoe meer spullen op de commode, hoe meer er te graaien valt met die kleine handjes haha

    Wij gaven flesvoeding.. Met die van dirfrax veel lopen hannussen (trokken vacuum waardoor er geen melk uitkwam en dochter lief helemaal uit haar plaat ging). Ik zou nu meteen dokter brown kopen. (maar dit is zo verschillend.. iedereen heeft anderen ervaringen)

    Ik heb 3 xxl hydrofielen. Die gebruikte ik op het bedje van mijn zoon (spuugde heel veel, dus hoefde ik alleen die handdoek te verschonen) en nu ze 1.5 en 3 zijn gebruiken we ze om ze af te drogen.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  15. K00

    K00 Niet meer actief

    grootste miskoop trouwens was hier toch wel de luieremmer (zon ouderwetse met deksel haha..
    en wat ik nooit meer zou aanschaffen zijn krabwandjes en iets voor op het naveltje? (weet niet eens meer hoe dat heet haha),

    wat ik echt ideaal vond is de thermoskan van de hema (is een klein formaatje), mocht het helaas met de borstvoeding niet lukken. Ideaal voor in de tas.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  16. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Wasmand voor erg vieze kleding heb ik niet. Ik neem t gelijk mee naar beneden.

    Beneden een aankleedkussen onwijs fijn, op de eettafel dus ook op hoogte!

    Broekjes met sokjes wel bij de kleinste maatjes. Daarna werden zn benen te lang.

    Flesjes, mijn bv avontuur eindigde na twee dagen dus het was hier handig.

    Badcapes, ik gebruik ze elke dag na het badderen, mét hydrofiel erin. Badcape maakt het warmer.

    Molton hebben wij niet, wij hebben een aerosleep.
     
    Tranquila vindt dit leuk.
  17. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Super bedankt voor alle tips! :thumup: Ik heb inderdaad een klein flesje van Avent in een doos gekregen en ga er dan nog eentje bij halen van dr. Brown! Broekjes met sokjes laat ik dan ook even zitten, eerst kijken of ze een beetje normale maat benen heeft :D

    @K00 Diaperchamp heb ik inderdaad van mijn schoonzus gekregen! Blij om te horen dat die wel goed bevalt. En de commode is bij ons 160 breed (Hemnes van Ikea) dus vandaar wel op de commode, want als ik hem ernaast zet dan kan ik er niet bij haha. Maar dus wel ver genoeg van grijpende handjes vandaan :D
     
  18. anotherdayanotherstory

    anotherdayanotherstory Niet meer actief

    Volgens mij echt niet nodig hoor. Genoeg avent-drinkers.
     
  19. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wij hadden een wasmand naast de commode, in 1 worp de vieze kleding erin.

    Aankleedkussen heb ik beneden erg veel gebruikt, heel fijn om niet telkens naar boven te moeten. Op de bank heb ik nooit verschoond.

    Broekjes met sokjes eraan waren hier nooit een succes. Of te lang of te kort.

    Wij hadden een Dr Brown fles als back-up en een Medela Calma, dat was voldoende voor ons (ik gaf bv).

    Badcapes nooit gehad, ik wikkelde ze lekker in een grote hydrofiele doek.

    Moltons wel, gewoon molton (geen waterdichte!) om het matras, dan hoeslaken. Hier sliepen ze vanaf week 2 in een slaapzakje.
     
    Rosje83 vindt dit leuk.
  20. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.913
    3.335
    113
    Van je hele rijtje gebruik ik alleen het aankleedkussen en de molton.
    Waskussen is wel heel fijn, heb ik op tafel liggen, met wat billendoekjes en luiers.

    Ik heb vrijwel geen natte of poepwas. Gooi de was gewoon op de grond en ruim het daarna op of gooi het dan in de wasmand, aangezien ze bij ons op de kamer slaapt.

    Broekjes met voetjes past ze niet, de voetjes zijn te klein, de pijpen te kort.
    Zorg voor goed passende sokjes, dan zakken ze niet af.

    Ik geef bv en heb ik ruim 4 maanden nog geen enkel flesje gebruikt. Als je in het begin moet bijvoeden is een flesje gebruiken niet aan te raden. Het liefst geef je dan via cupfeeding of fingerfeeding.

    Badcapes gebruik ik ook niet. Om af te drogen heb ik Xxl hydrofielen. Heb wel een badcape in de box liggen, die gebruikte ik als los dekentje.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina