Quinny Buzz kinderwagen ervaringen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tum83, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tum83

    Tum83 Niet meer actief

    Hallo allemaal!

    We zijn druk kinderwagens aan het vergelijken.
    De Quinny buzz staat bij ons boven aan als favoriet.

    De reiswieg zou te klein zijn in vergelijking met de bugaboo (commentaar van vrienden) maar deze is maar drie centimeter kleiner.......

    Heeft iemand ervaring met deze kinderwagen en wat is jullie oordeel?
     
  2. Puppy78

    Puppy78 Fanatiek lid

    16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb hem gehad en het was wat mij betreft de miskoop van het jaar. De wagen zit gewoon niet degelijk in elkaar, begon al heel snel te piepen en kraken. En het ergste was nog dat we op vakantie ineens het frame niet meer ingeklapt kregen.. niet handig als je 'm de auto in wil krijgen, en dan hadden wij dus gelukkig een auto waar het frame rechtop in kon staan. En daarna begon hij nog meer kuren te vertonen, het frame zakte spontaan in elkaar mèt mijn kind in de buggy.. niet veilig dus. Het zou natuurlijk best kunnen dat we nou net het ene model hadden dat niet deugde, maar ik zou in ieder geval nooit meer een quinny kopen of aanraden.
     
  3. Nijn84

    Nijn84 Fanatiek lid

    18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Wij hebben een Quinny Buzz en gebruiken hem met volle tevredenheid!!

    De reiswieg is smaller dan van andere kinderwagens. Voor onze dochter was dit geen probleem. Wij hebben tot voorkort (tot 11mnd) de combi reiswieg en wagen inzet gebruikt. Maar nu is ze echt te groot en gebruiken wij alleen de wageninzet nog maar.

    Voor mij is het een groot voordeel dat er een gasveer inzit zodat hij vanzelf uitklapt. In mijn werk heb ik de bugaboo wel eens gebruikt en op een of andere manier heb ik altijd handen (maar vooral ook lengte) te kort bij het in elkaar zetten.

    Wij zijn zelf zo tevreden dat wij na een tweedehandse (die nog prima werkt en nu bij opa en oma staat) van MP nu een nieuwe hebben gekocht.

    Wij zijn er dus super tevreden over!
     
  4. Cynnie1984

    Cynnie1984 VIP lid

    25 feb 2009
    6.014
    140
    63
    R'dam
    Hey hey,

    wij gebruiken onze quiny buzz 4 ook echt naar tevredenheid. Het inklappen en uitklappen is super handig. De dreami is ind wat klein maar ik vind het niet heel storend hij kan over een maandje toch gewoon in de wandewagen inzet... zie het probleem niet zo.

    ik heb wel klachten gehoord van mensen die de buzz 3 hadden dat de voorste wiel blijft staan op tapijt in winkels enzo maar met de 4 heb ik er nog nooit last van gehad.

    Verder heb ik ook getwijfels over een bugaboo maar die is toch zo laag ziet er een beetje raar uit....

    en weet je iedereen heeft zo z'n eigen dingen die die fijn vind....ieder zen meug :)
     
  5. veronique2005

    veronique2005 Niet meer actief

    Wij zijn er ook heel tevreden over.
    Het inklappen en gaat prima.
    En de wagenbak is helemaal niet zo klein.
    Mij kindje is nu 2 maanden oud en heeft nog heel veel ruimte, en als ze er tot een maand of 5 a 6 in kunnen vind ik lang genoeg dan is het ook fijn als ze wat kunnen zien.
    Ik vind het een prima wagen, en hij rijd goed.
    Wij hebben alleen voren luchtbanden erop gezet (winterbanden)
    dus in plaats van een 4 wieler naar een 3 wieler, omdat ik het gemakkelijk vind voor in het bos.
    Dat kun je gewoon allemaal los kopen,
     
  6. SyrianBeauty

    SyrianBeauty Fanatiek lid

    28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Eerlijk gezegd heb ik een dubbel gevoel erover. Hij rijdt heerlijk (zolang de vloeren niet glad zijn), mooi design en kindje zit er heerlijk in. Maar qua kwaliteit vind ik hem wel slecht. Het voorwiel blokkeert op gladde vloeren, frame kraakt, parasol dopjes kapot na 3 maanden.

    Moet nu weer een nieuwe voorwiel en parasol kopen. De wagen had ons totaal 800 gekost (met accesoires) nu komen er nog meer kosten bij dus :x
     
  7. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij hebben de Quinny Buzz nu bijna 4 jaar en zijn er nog steeds super blij en tevreden mee! Oudste was erg groot (al 56 cm en 4700 gram bij haar geboorte) en zij heeft tot een maand of 5 in de bak gelegen. Zitje kan overigens naar je toe ook bijna helemaal plat!
    Inklappen gaat soepel en uitklappen helemaal!
    Bij mij was er een keer een probleem bij de stang en hij werd helemaal gerepareerd, zonder kosten!
    Bij problemen dus teruggaan naar de winkel!
     
  8. Bri

    Bri Niet meer actief

    Wij hebben de Quinny Buzz 3 (dus met 2 kleine wieltjes dicht bij elkaar voor, waardoor hij als een 3wieler rijdt) zo'n 3 jaar in gebruik.
    Hij bevalt redelijk. Is nog nooit zomaar in elkaar geklapt en de veiligheid vind ik prima. Mocht je daar problemen mee hebben, zou ik er meteen mee teruggaan naar de winkel want dat hoort echt niet.

    In- en uitklappen is makkelijk. Duwstang in hoogte verstellen ook.
    Ik vind de reiswieg groot genoeg. Mijn kinderen (gemiddelde lengte) hebben er tot ongeveer 7 mnd in gelegen en dat ging goed.
    Daarna konden ze in de wandelwagen-inzet, die behoorlijk plat kan.

    Nadelen:
    - het sturen op een gladde ondergrond is niet fijn. voorwiel blokkeert dan snel. tip: zet het voorwiel vast (dus niet meer zwenken) zodra je een winkel met gladde vloer ingaat. ik zag overigens mijn nichtjes met de bugaboo op dezelfde manier worstelen, dus ik denk dat het niet uitmaakt welke je neemt.
    - de gordels van de wandelwagen-inzet vind ik erg kort. dat is, gek genoeg, de beperkende factor voor hoe lang ze in deze wagen kunnen zitten. misschien is dat inmiddels verbeterd; wij hebben nog het model van 2007 dus van voor de XL-zit.
    - hij piept en kraakt wel snel, waardoor hij niet zo degelijk overkomt. maar er is nog nooit iets aan stuk gegaan bij ons.

    Mijn advies: het is een prima wagen. Ik zou nu eerder voor de 4-wiel versie gaan, omdat ik verwacht dat die net wat beter sturen dan de 3-wiel. Maar ja, die vonden we mooier. Wisten wij veel.
     
  9. SyrianBeauty

    SyrianBeauty Fanatiek lid

    28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Je kan ook gewoon het All terrain voorwiel kopen dat is een luchtband en die blokkeert niet in de winkels, alleen hij is wel € 60.00-63.00 euro. Hij is ook geschikt voor sneeuw :p
     
  10. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Mooie wagen, maar ook hier een groot kind (oudste) die met 4 mnd al niet meer in de bak paste. Ik vind het een kleine wagen. Wandelwageninzet ook aan de kleine kant wat mij betreft.
     
  11. Bri

    Bri Niet meer actief

    Dat all terrain wiel kende ik niet. Zal hem nu niet meer gaan kopen (jongste loopt al en zit bovendien vaker in de buggy dan in de quinny) maar ik vind het wel een goede tip.

    Kleine wandelwageninzet: vanaf 2008 wordt de buzz met een XL inzet geleverd. Meer mensen vonden het een probleem dat-ie zo klein was.
     
  12. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    63
    48
    NULL
    Assen
    hier ook een quinny buzz gehad.
    Vond het een hele fijne wagen die klein opgevouwen kon worden.

    gordeltjes waren wat kort, maar een mailtje naar quinny en je kreeg gratis verlengers toegestuurd waardoor de gordeltjes ineens een stuk langer werden, giga handig!

    met het voorwiel inderdaad een all terrain wiel aangeschaft en dat werkte super in de winkels.
     
  13. Bri

    Bri Niet meer actief

    Echt waar, gratis verlengers? Ik ga ze denk ik ook nog even mailen. Dat zou wel handig zijn!
     
  14. SyrianBeauty

    SyrianBeauty Fanatiek lid

    28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    :) raar dat mensen het normale zitje te klein vinden mijn dochter heeft er tot 2,5 jaar in gezetn heb nooit het xl zitje hoeven te gebruiken en ze is ook iets groter dan kinderen van haar leeftijd
     
  15. Bri

    Bri Niet meer actief

    Ja, maar als ik het goed uitreken heeft jouw dochter ook een wandelwagen uit 2008 of later....
     
  16. SyrianBeauty

    SyrianBeauty Fanatiek lid

    28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ja uit 2008 maar je kreeg daar gewoon een oud zitje met een grote soort hoes achtig stoeltje voor erover heen waardoor hij groter zou worden, weet niet hoe dit is aangezien ik hem dus nooit heb gebruikt. :) (helemaal rechts op de foto)
     
  17. Bri

    Bri Niet meer actief

    goh, dan weet ik het ook niet.
    ik vind het zitje zelf ook niet superklein, maar wel dat de gordeltjes te kort zijn. maar dáár is dus ook een oplossing voor.
     
  18. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.560
    63
    48
    NULL
    Assen
    ja hoor, de gordeltjes krijg je gewoon gratis toegestuurd binnen een paar dagen, had ze heel snel binnen en super handig vast te maken, ik vond het echt ideaal!!
     
  19. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Ik heb ook een buzz gehad maar ons beviel hij absoluut niet. De gasveer ging erg snel kapot en moest gerepareerd worden. Weg onderstel..... In d ewagenbak kon onze kleine met 3,5 maand echt niet meer in lag aan alle kanten klem. Omdat we hem niet in de buggy wilde zetten hebben we hem op mp verkocht en een bugaboo gekocht. Deze beviel ons veel meer en hier heeft hij tm 8 maanden in gelegen. Verder kraagte en piepte het frame al na een paar wegen en voelde hij erg onstabiel aan na een paar flinke wandelingen. Verder is de voetenzak voor in de buggy niet zo handig. Zodra ze kunnen lopen en schoenen aan hebben passen ze niet meer in d evoetenzak. Niet door de lengte maar de breedte van d evoetenzak. Met schoenen aan zaten de voetjes klem en ging de rits met moeite dicht.
     
  20. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Mijn oudste heeft tot dik 2 erin gezeten en die is/was toch erg lang. Nergens last van gehad!
     

Deel Deze Pagina