Rainbow mama´s

Discussie in 'De mama's' gestart door conejita, 21 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minty

    Minty Bekend lid

    5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Conejita: een druppeltje borstvoeding werkt vaak heel goed bij ontstoken oogjes. Ik heb het bij de oudste verschillende keren gedaan en dan was het echt zo over.

    Reageer later even meer. Nu druk druk.
     
  2. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    bedankt voor de tip Minty, maar het is al over ;).
    hij was nog wel hééél hangerig en huilerig. gister wat uitslag op gezichtje.
    toch maar even naar de kinderarts vanmiddag hoewel hij beter gehumeurd was na een goede siesta en zelfs wat warm gegeten (wilde hij hiervóór ook niet). morgen nl een babyshower dus wil niet met een besmettelijk kind rondlopen daar.

    ooooh Gisteren :D, nou gefeliciteerd nog!!
    waren er veel mensen?

    enne... ik vind ze nog wel babies hoor ;), kleine ukkies zijn het nog.
    maar het héle kleine is er af idd en ze krijgen steeds meer een mening he.
     
  3. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijn: Gefeliciteerd nog! Zo bijzonder zo'n eerste verjaardag.
     
  4. Minty

    Minty Bekend lid

    5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Nijntje!!
     
  5. Minty

    Minty Bekend lid

    5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier overigens ook een fase van vroeg wakker worden: de laatste dagen zo tussen 05:00 en 05:30 uur. Ze begint niet meteen te brullen, maar omdat ze nog steeds naast me ligt ben ik wel meteen wakker. Volgens mij is het ook sprongetjestijd zo tussen de 8 en 9 maanden oud. Ik merk ook dat ze het liefst de hele dag bij me op schoot zit. Zo anders dan haar grote zus: die kroop al rond en kon niet wachten om de wereld te ontdekken...met de nodige bijbehorende ongelukken.
     
  6. conejita

    conejita Fanatiek lid

    14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Nijn hoe was T' s verjaardag?

    Minty, oh herkenbaar ;), Kb echt aan me vast geplakt pffff
    Wel leuk soms maar heel intensief ook!

    Trouwens even een nieuwtje. Ik zag dat Nuage zwanger is van derde kindje :).
    En Zonnetje heet een dochter :).
     
  7. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Leuk dat het de andere meiden ook goed gaat!

    Vastgeplakt herken ik ook. Mijn zoon had het ook maar die was ook tevreden te stellen met papa. Mijn dochter gilt het uit en wil alleen mij momenteel. Ze is net ziek geweest dus al met al best heftig.
     
  8. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Ik typ steeds van alles en krijg dan een foutmelding tijdens het versturen. Hebben jullie dat ook? Hopelijk lukt het vandaag wel...

    Conejita, was de uitslag nog wat bij Kb? Is het nu weg?
    Ja de verjaardag van T. was leuk. Wel wat afmeldingen ivm zieke kindjes maar het was druk zat.

    Voor Nuage is het wel nog spannend, ze heeft altijd grote kans op mola. Of wist je dat?
    Leuk dat zonnetje bevallen is.

    Minty, dat is vroeg. Gaat het inmiddels al weer beter?

    T. zijn sprongetjes kloppen al een tijd niet meer met het schema (stom boek eigenlijk). Hij zou er nu uit moeten zijn, maar sinds dit weekend lijkt het wel weer te starten. Meer huilen en iets slechter slapen. Gelukkig is het tijdelijk :)
     
  9. Minty

    Minty Bekend lid

    5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Nijntje: hier klopt het ook niet met het boek. Ze zeggen ook dat je de uitgerekende datum moet volgen, maar dan nog lijkt het er nog niet echt op. Ze is nog steeds vroeg wakker, dus kom maar op met de zomertijd.

    Op zich sta ik sowieso iedere dag om 07:00 uur op, dus het scheelt dat ik het wel gewend ben om vroeg op te staan. Verder is ze zo'n heerlijk vrolijk en tevreden meisje. Met de oudste hadden we veel meer te stellen, dus de tweede doen we er gevoelsmatig echt 'bij'. Het is dat ik dit jaar 40 word en niet nogmaals zo'n traject door zou willen gaan, anders zou ik best nog een derde willen.

    Leuk voor Nuage en Zonnetje!
     
  10. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijntje: had ik inderdaad niet meer bij stil gestaan dat er nog altijd een mola risico is. Hoever is ze nu dan?

    M.b.t. Het boek; bij mijn zoontje kon ik de klok er bijna op gelijk zetten. Bij de kleine dame in het begin ook maar sinds de"voorpret" van de 55 weken sprong slaat het nergens meer op.
    De ellende starte pas met 54 weken, zou normaal al weken eerder zijn, alleen is het niet meer gestopt. We zitten nu op 62,5 weken en er is alleen maar sprong gedrag in de tussenliggende periode geweest.
    Maar dit is wel de volgende sprong volgens boek. Ik slaap dus nu al bijna 2 maanden bijna geen nacht meer door...:(
     
  11. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.407
    366
    83
    Zuid-Holland
    Minty, dat zal vast helpen, de zomertijd.

    Las het idd dat je uitgerekende datum aan moet houden voor die sprongetjes, maar T. is maar 4 dagen eerder geboren en die sprong is een maand te laat haha.

    Y30, hier is het ook met 54 weken begonnen, terwijl het dan zo ongeveer klaar moest zijn. Net zo laat als jouw dochter dus, foutje in het boek?! ;)
    Poeh duurt wel heel lang bij haar. Zonder pauze krijgt ze er dus 2 achter elkaar?
    Moet je vaak je bed uit snachts? Wij waren er net een beetje aan gewend dat we door konden slapen, maar nu wordt hij ook weer wakker snachts.
     
  12. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @nijn: dat lijkt dan inderdaad wel bijna een foutje in het boek.
    Hier heeft er inderdaad geen pauze tussen gezeten. Misschien al ik heel kritisch had gekeken dat er een kleine opleving was geweest in gedrag (maar wel kort dan) Maar in ieder geval niet qua slapen!
    Inderdaad vaak eruit, hele tijden was het dan een flesje en ging ze weer slapen maar dat is sinds enige tijd ook voorbij. Ze duwt 'm nu vaak pissig weg, maar zoet weer gaan slapen ho maar.
    Gelukkig de laatste weken zitten er ook nog zo'n 2 nachten per week bij dat ze wel doorslaapt. Ik heb het al helemaal geannalyseerd waarom die nachten wel, maar kan helaas geen succes formule ontdekken.;)
     
  13. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @all:
    Vanmorgen even terug in de tijd; artikel in de krant en item op journaal dat er te vaak curretage wordt gedaan met asherman en vroeggeboortes bij volgende zwangerschappen tot gevolg, en dat onderzoekers hebben aangegeven dat het beter zou zijn eerst twee weken te wachten tot je lijf de baarmoeder zelf leeg maakt, dan eventueel misoprostol (vaginaal in te brengen medicatie) en alleen als dat niet werkt curretage.
    En wat zegt men, vrouwen willen vaak niet zo lang wachten met weer proberen zwanger te worden en DAAROM werden er te veel curretages uitgevoerd.
    Was er gewoon een beetje pissig van.

    Ook het verband tussen curretages en vroeg geboortes bij volgende zwangerschappen...:(:x
    Zou het ook zo kunnen zijn dat die vrouwen iets mankeren waardoor het lijf zorgt voor miskramen en vroeg geboortes, zucht!

    Maar goed ik laat weer los, ben gelukkig twee lieve schatten van kinderen rijker sinds die rot tijd.
     
  14. annaenmarie

    annaenmarie Actief lid

    25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Hoi meiden,

    Hier ben ik weer. Operatie goed gelukt. De verlamming aan mijn been zo goed als weg. Neem al sinds enkele dagen geen pijnstilling meer dus de revalidatie verloopt best goed. Binnen enkele weken met kine beginnen. Ik hoop 3/4 weer te kunnen beginnen met werken. Ik heb aangevraagd om deels mijn bijberoep uit te oefenen en deels op ziekenkas te gaan. Zo kan ik op een rustige tempo een andere hoofdberoep zoeken. Mag mijn huidige job niet meer doen door mijn rug.

    Sid is vorige week 1 jaar geworden. Wat gaat de tijd snel! Ergens vind ik het zo erg dat er nooit meer een broertje of een zusje komt voor hem. Nu wordt het weer bevestigt met mijn rugoperatie.

    @ Nuage, proficiat met je zwangerschap! Hoever ben je?
    @ zonnetje, proficiat met je dochtertje!

    @ Y30, bij mijn eerste miskraam heb ik een curretage gehad. 6 weken later terug eigen cyclus. Bij 2de miskraam geen curretage wilde dat niet meer. Na 6 weken weer terug eigen cyclus. Enige voordeel met de curretage was dat ik minder lang bloede achteraf. Ergens snap ik die vrouwen wel dat die zo snel weer zwanger willen worden maar langs de andere kant zijn de artsen de eind verantwoordelijke en moeten zijn zeggen dat ze even moeten wachten, niet?
     
  15. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @annaenmarie: ik heb 1 miskraam gehad en 2 x missed abortion waarbij het lichaam het dus niet zelf regelde ook niet na wachten en medicatie. Toen was curetage dan ook nodig.

    Ging me ook niet zo zeer om mezelf, maar om dat wijzende vingertje naar ons als doelgroep en dan ook nog zo'n aanname dat er verband bestaat tussen curetages en vroeggeboortes bij volgende zwangerschappen. Wanneer gaat er nou eens een arts serieus kijken naar de redenen achter deze problematiek.
    Voor het zelfde geld hebben die onderzochte gevallen een imuunprobleem net als ik, waarbij zowel miskramen als vroeggeboortes onderdeel van het probleem zijn.

    Alles wordt altijd zo eenzijdig en onderbelicht. Soms denk ik wel eens "zou ik dat nou van alle krantenartikelen vinden als ik overal veel van af wist";)
    Voor het zelfde geld ligt het niet aan dit onderwerp maar aan gebrekkige berichtgeving en onderzoek naar feiten in het algemeen.

    Maar goed, ga maar eens naar mijn bed, krijg nog altijd niet veel slaap.
     
  16. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Verder heel fijn dat de operatie goed verlopen is en het herstel vlot gaat!
     
  17. annaenmarie

    annaenmarie Actief lid

    25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    y30, alles draait om geld in de geneeskunde.
    Ik heb er geen kennis van hé maar jou problematiek komt misschien niet genoeg voor om te onderzoeken? Zelfde bij mij met mijn zwakke baarmoederhals. Dat is iets dat ze in mijn ogen standaard kunnen onderzoeken en toch gebeurt dat niet. Kan er soms zo kwaad van worden!
     
  18. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    @annaenmarie: dat is zo. Mij is zelfs wel eens verteld dat als je als NL arts een onderzoek ergens naar wilt doen je hier zelf het geld voor bij elkaar moet zien te vinden, terwijl in landen als duitsland en belgie de overheid die artsen in de mogelijkheid stelt onderzoek te doen.
    En dan kosten miskramen de mensheid inderdaad te weinig geld om duur onderzoek naar te doen, terwijl iets duurs als IVF steeds onderzocht en door ontwikkeld wordt.

    Maar goed, ze zijn in leiden al enige tijd bezig met een onderzoek m.b.t. Imunologische oorzaken voor miskramen welicht dat dit voldoende oplevert voor behanding in NL voor de volgende generatie mama's
     
  19. annaenmarie

    annaenmarie Actief lid

    25 nov 2010
    313
    0
    16
    Kok
    Turnhout, België
    Y30, dat wist ik niet dat dat in Nederland er zo aan toe gaat. Ook niet plezant om zo iets te horen als Nederlandse vrouw. Ik moet wel zeggen de gezondheidszorg in België is echt wel goed want met al mijn ziekenhuis bezoeken en onderzoeken zou ik in een ander land zeer arm zijn. Maar onze zorg is wat aan het veranderen. Geld, geld geld is de oorzaak
     
  20. Y30

    Y30 Fanatiek lid

    11 feb 2011
    4.056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland
    Wat fijn dat je alle zorg vergoed hebt gehad!

    Doordat wij hier twee keer een duits traject hebben gehad, van zorg die in Nederland niet geboden en dus ook niet vergoed wordt, hebben wij niets vergoed gehad.

    Maar goed de kids zijn iedere cent waard hoor:D
     

Deel Deze Pagina