Hoihoi, iemand van jullie bekend met de ramzi theorie? ik heb er over gelezen op internet en ook oude topics gevonden maar deze zijn niet meer open voor reacties. Wil iemand van jullie beoordelen? Het gaat om een uitwendige echo met 7 weken. groetjes
Ik heb me er laatst in verdiept via oude topics en andere sites toen wij thuiskwamen met onze echo met 7w5d. Aangezien je zegt dat dit een uitwendige echo is, denk ik dat de rechterkant wijst op een jongetje, bij een inwendige echo zou de rechterkant op een meisje wijzen (dacht ik te hebben begrepen uit de uitleg die ik las).
Juist andersom dacht ik. Bij inwendige echo's zouden de meisjes links liggen en de jongetjes rechts. Bij uitwendig dus omgekeerd. Volgens de Ramzi theorie ben je zwanger van een meisje. Mijn zoontje lag overigens bij een inwendige echo links Zit toch echt een piemeltje aan
Volgens mij, zoals ik het althans heb begrepen, gaat het er niet om aan welke kan van de baarmoeder de baby ligt maar aan welke kant van de baby de vruchtzak zit. Bij mij klopt het niet.
Ze noemen het dan chorionic villi en dat was dacht ik iets anders dan de dooierzak. De dooierzak gaat vanzelf weg maar de plaats waar de placenta komt is al aanwezig daar waar het vruchtje zich heeft ingenesteld. De locatie van de placenta en de dooierzak hoeft volgens mij niet hetzelfde te zijn.
Oké nou ja ik weet er het fijne niet helemaal van. Maar bij mij klopte het hoe dan ook niet, hoe je het ook bekeek . Daarnaast zat mijn placenta met 10 wkn aan de achterkant en met 15 wkn aan de voorkant dus schijnbaar verandert dat ook nog. Conclusie ik geloof eigenlijk niet zo in deze theorie .
Hoe dan ook, bij mijn beide dochters lag de dooierzak/placenta rechts op de foto en dat was met een vaginale echo. Dus in mijn geval klopte het dan niet.