Rare kopers op marktplaats

Discussie in 'De lounge' gestart door veense, 14 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nog even over het poppenhuis.... Je had nog kunnen aanbieden om hem in stukjes te zagen zodat je hem op kon sturen
     
    Chocolat, Zonnestralen, mamabri en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Wij vandaag. Advertentie op MP gezet van ruim 50 antieke camera's. Krijgen we de 1e: geen idee welke camera's het zijn, dus een aantal benoemd, vervolgens; ze zijn wel heel erg stoffig he? Ja dat klopt inderdaad, dat is een minpuntje. Waarde van alle camera's is ca 3000 euro, krijg ik een bod van 500 euro :roflmao: Tuurlijk joh! Een tientje per stuk? Wat denk je zelf. Grappig detail is dat hij maar bleef miepen dat ie geen idee had welke camera's het waren, maar dan toch 500 euro bieden "en hoger ga ik niet hoor, want ze zijn erg stoffig....hij weet heus wel wat ze waard zijn"

    Vervolgens nr 2: nav de foto's die erop staan (een stuk of 8 geloof ik) bied deze meneer 30 euro.....Mijn man zegt dat de waarde ca 3000 euro is, aangezien het er 50 zijn, krijgt hij mail terug: "waarschijnlijk heeft u een 0 teveel getypt?" Uiteraard meneer, 50 antieke camera's voor 300 euro....

    Sommige mensen.....:confused: Ik hoef er niet eens de hoofdprijs voor te hebben, een beetje redelijk bod en het mag van mij best weg, ik doe ze liever goedkoop weg aan een liefhebber, iemand die er echt heel blij mee is, dan aan een handelaar die bovenstaande heren ongetwijfeld waren.
     
  3. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Dat kan wel aan de foto's liggen. Als de camera's stoffig zijn en je slechte foto's hebt kan het zijn dat mensen laag bieden.
    Mijn vriend kijkt er overheen maar velen niet. Daarmee dat m'n vriend soms stoffige boxen koopt, ze even zuiver maakt en dan 500 tot zelfs eens1000 euro meer ervoor vraagt en krijgt.
    Hoe je je producten erop zet maakt heel veel uit op marktplaats
     
    Ctje1987 vindt dit leuk.
  4. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik wilde laatst een poppenhuis kopen. Zei de verkoper dat het niet in haar auto paste.

    Wat een onzin. Was er helemaal klaar mee.
     
    Dreamz3, Debby81, floppie888 en 36 anderen vinden dit leuk.
  5. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    Weet ik, en ze zijn ook echt stoffig (en een camera heeft veel hoekjes etc) dus ik was ook niet van plan ze af te stoffen. Daar is de prijs ook naar nl, dat mag de liefhebber doen van mij. Omdat ik niet weet hoe ze schoon te maken, ik krijg sommige zelf niet open en ik ga er niet aan zitten breken.
     
  6. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Ik zit ze te zoeken want was toch nieuwsgierig maar vind ze niet op marktplaats. :)
     
  7. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.510
    5.614
    113
    Vrouw
    Je kan er toch gewoon ff een doekje/plumeau over halen? Dan ziet het er in ieder geval fatsoenlijk uit
     
  8. mamabri

    mamabri Niet meer actief

    nee, was het maar zo simpel, het zit in de camera's, de buitenkant op zich is niet zozeer stoffig, dat is er allang afgewaaid. Maar je snapt als een camera zo'n 140 jaar oud is, deze niet 1,2,3, stofvrij te maken is, ik haal daar geen vochtige lap overheen of zo.

    Dat moet iemand doen die daar verstand van heeft, die iemand ben ik niet. Ik heb er geen bal verstand van,
     
  9. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.236
    1.044
    113

    :roflmao::roflmao: raap me op!
     
    Popidepi, Ukkie1 en Emama vinden dit leuk.
  10. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Je kan zoeken bij cameras/fotocameras

    Tik in: stoffig

    Is maar 1 advertentie.

    Ik heb 500 euro geboden pas geleden maar gingen ze niet mee akkoord. Belachelijk.
     
    floppie888, butterblue, Miszy en 11 anderen vinden dit leuk.
  11. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Nou wij hadden van de week een rare verkoper. Wij hebben een 2e auto nodig, voor huis naar werk dus hoeft niet een luxe te zijn. Wij er heen om te kijken en voor een proefrit. Ik vond de auto er bij voorbaat verschrikkelijk er uit zien.
    Zegt de jongen: ja het is een fijne auto om mee te beginnen ik raad hem mijn vrienden die net het rijbewijs hebben ook aan.
    Hij rijd de auto naar voren een geluid van shitt wat nou dan. Ik ga gewoon domweg in de auto zitten en maar hopen dat het niks is. Mijn man gaat rijden, het stuur trok naar rechts van heb ik jou daar. Nou zeg ik tegen mijn man lekker karretje of niet? We hebben rechtsomkeer gemaakt de sleutel terug gegeven want nee dit was niks voor ons.
    In onze eigen auto zeg ik tegen mijn man een lekkere vriend ben je dan als je je vrienden zo'n barrel adviseert, hij houdt dan geen vriend over volgens mij haha.
     
  12. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Precies dit ook gehad met onze oude vaatwasser!! Deed het ook prima en na 2 weken dit precies hetzelfde.
    Brrr dat was echt naar! Is voor ons al wel 5 of 6 jaar geleden gelukkig..
     
  13. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.759
    6.568
    113
    Vrouw
    Das typisch inderdaad. Bij ons is het... een jaar of 3 terug denk ik. Wat hebben jullie toen gedaan?
     
  14. Veerlev

    Veerlev Actief lid

    2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Hoezo past niet in de auto? Dan pak je toch een skateboard?
    Wij hebben ooit een 2 persoons zitbank verkocht via MP. Komt een jong stel hem halen. Wij helpen mee de bank naar beneden te tillen (woonde toen nog in een appartement 2 hoog). Beneden keek ik rond op zoek naar een aanhanger of busje maar zie alleen maar de auto's van de buren. Ik al balen want dacht een stuk te moeten gaan lopen met die bank naar de auto, zegt die jongen: ja zet hem hier maar op. Mijn vriend en ik kwamen niet meer bij van het lachen. Ze zijn heel de stad doorgewandeld met een bank van zeker 2 meter en 4 losse kussens vooruitduwend op een skateboard. We hebben ze zelfs met mond open staan nakijken tot de hoek van de straat om te zien hoe ze die bocht gingen maken, maar dat hadden ze duidelijk vaker gedaan ;).
     
    floppie888, gitaartje, Chocolat en 13 anderen vinden dit leuk.
  15. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Whahaha briljant!
     
  16. Mammaaa

    Mammaaa Fanatiek lid

    5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    Elk nummer waar ze mee belde geblokkeerd. De anonieme nummers tijdje niet opgenomen. Politie laten weten wat er gebeurd was. Deze konden niks doen maar dan waren ze in ieder geval wel op de hoogte.
    Het is na een maandje of 2 over gegaan.
    Als ze voor de deur hadden gestaan had ik wel het geld in huis om terug te geven. Ze waren erg agressief over de telefoon dus dacht als ze komen dan geef ik geld en klaar..
     
  17. veense

    veense Niet meer actief

    Bedenk me nu dat er ooit een jonge knul een bureaustoel kwam halen op de fiets: hij heeft kilometers lang die stoel laten mee rijden naast de fiets.
     
    Veerlev en Lill vinden dit leuk.
  18. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
     
  19. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.759
    6.568
    113
    Vrouw
    Ja waren ze bij ons ook... heel naar
     
  20. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Hier laatst ook een rare koper. Boxspring staat te koop en die man wou alleen de ''omranding'' en '' ik hoef de matrassen niet, wat is dan je prijs?'' uhh... do you know what a boxspring is?

    en wat wel lachen was is dat er zeker 2 mensen aan de telefoon in plaats van box-spring, spring-box zeiden en van zichzelf in een deuk lagen.

    Die is vandaag overigens wel gekocht door een serieuse koper, alles verliep prima. Zette ik uiteindelijk de boxspring op: VERKOCHT op facebook. krijg ik meteen een berichtje:
    zij: wat?
    ik: de boxspring is verkocht. (blijkbaar word er dan naar iedereen waar je een chat mee hebt gestuurd een melding gestuurd)
    zij: maar morgen hadden we om 11 uur afgesproken?
    ik: uhh? Ik had een tijd voorgesteld en jij zou nog met je partner overleggen en mij wat laten weten, maar na dagen heb ik niks meer gehoord en is het bed nu verkocht sorry.
    zij was eerst heel boos en daarna bood ze haar excuses aan omdat ze me lang liet wachten en geen antwoord had gegeven.

    Voelde me op de een of ander manier toch schuldig, heb al zoveel ''gekken'' gesproken die halverwege ons gesprek afhaken door niet meer te reageren en niet op te komen dagen, dat ik niet meer weet op wie ik wel of niet moet rekenen.
     

Deel Deze Pagina