Rare ronde rode vlekken, wat kan dit zijn?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door ikkie97, 18 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Onze dochter (6) kwam vanmorgen melden dat ze twee hele grote muggenbulten op haar buik had. Nou zitten er inderdaad steeds muggen op haar kamer maar dit leken wel twee hele rare en vrij grote muggenbulten....
    Maar verder geen acht op geslagen.
    Vanavond ontdekten we bij ons zoontje (3) een nog grotere donderrode vlek op zijn bovenbeen, een beetje verdikt met een heel klein wit puntje in het midden. En ook hij had zo'n vlek op zijn buik.

    Ik dacht aan ringworm, maar ze hebben beide geen jeuk en je ziet ook geen schilfers.
    Als het er morgen nog zit bel ik de huisarts even, maar iemand een idee wat dit kan zijn?
     
  2. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Niemand dus?
    Dochter kwam vanmiddag thuis met een enorme plek op haar kuit, ze kon amper lopen.
    Het lijkt op een extreme reactie op muggenbulten ook als ik het vergelijk met plaatjes op Google. Maar zo raar dat ze dit allebei hebben ineens terwijl zelf daarvoor alleen jeuk hadden van muggen.
    Mijn vriend denkt aan muggen met een virus ofzo maar we wonen toch niet in de tropen denk ik dan?
    Als ze morgenochtend nog zoveel pijn heeft bel ik toch de huisarts maar.
     
  3. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Krentebaard?

    Gaat hier enorm rond. Dochter heeft het ook. Had drie 'muggebulten' op haar been dachten wij en daarna een plekje aan haar neus en toen ik haar haren kamde vond ik daar ook drie plekken.
    Dat bij haar neus herkende ik meteen, maar die rare bulten had ik het niet van gemaakt. Na de behandeling wel trouwens. Die vieze gele pussige korsten.
     
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Had inderdaad gelezen over krentenbaard maar er zit echt een ontsteking onder haar huid. Dik, hard en warm. Dus straks maar richting huisarts.
     
  5. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Klinkt als een allergische reactie op een muggenbult.
    Mijn dochter krijgt ook altijd enorme harde schijven.
     
  6. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Zo, na een halve ochtend ziekenhuis zijn we weer thuis met en dosis antibiotica.
    De huisarts had binnen 5 minuten besloten dat hij een kinderarts mee wilde laten kijken want hij vond de zwelling op haar kuit vrij extreem en de pijn die ze aangaf ook.
    Na de apk keuring door de co assistent (beetje overdreven volgens mij maar ok misschien hoorde het bij haar stage) kwam de arts zelf en besloot tot antibiotica. Ze heeft ook een kweekje genomen van het plekje dus hopelijk weten we binnenkort ook wat de oorzaak is.

    Ik denk zelf een muggenbeet of toch weer waterwratjes, daar heeft ze eerder ook heel veel last van gehad en de jongste is er net eentje kwijt na een ontsteking dus msischien heeft hij zijn zus toch weer besmet.
     
  7. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    919
    903
    93
    Ik heb er niet heel veel verstand van, maar ik dacht dat je waterwratjes niet opnieuw kunt krijgen als je er eenmaal vanaf bent. Dan heeft je lichaam er voldoende anti-stoffen tegen aangemaakt toch?
     
  8. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    Dat dacht ik ook maar wellicht heeft ze dan toch niet voldoende antistoffen opgebouwd ofzo... Hoop maandag te horen wat de oorzaak is, dan worden we gebeld door de kinderarts.
    Ondertussen gaat het gelukkig een stuk beter. Ondanks het feit dat ze thuis geen druppel antibiotica heeft gehad.... Ik wist wel dat ze dat pertinent zou weigeren en heb dat ook aangegeven maar geloof dat ze dat niet echt serieus namen. Ze heeft de eerste dosis nog in het zhuis gekregen onder dwang van mij en twee verpleegsters (ook nog een keer uitgespuugd dus toen moest het nog een keer). Dus nu krijgen we er bij haar natuurlijk nooit van ze lang zal ze leven meer medicatie in want elke keer gaat het toch vanzelf over. Terwijl de arts heel duidelijk gezegd heeft dat mocht dit niet afdoende zijn dan moet ze hier blijven en aan een infuus....
     

Deel Deze Pagina