rekenen-app

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door meintje, 14 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Onze meid heeft wat moeite met het automatiseren van het rekenen. Ze heeft dus wel het begrip en komt wel tot de goede antwoorden, maar het duurt veel te lang en gaat te omslachtig.

    Ze is versneld op school (heeft groep 3 overgeslagen) en gaat na de zomervakantie in groep 5 beginnen.

    We weet er een leuke app of zoiets waarmee ze het automatiseren van het rekenen wat zou kunnen oefenen? Ze beleefd weinig plezier aan het simpel oefenen van rijtjes sommen, maar juist door oefenen zal ze sneller kunnen gaan rekenen uiteindelijk. We willen proberen het rekenen spelenderwijs en op een leukere manier aan te bieden.

    Ik hoop op wat tips voor haar, ze trekt het zich wel aan dat ze ondanks 2 keer extra hulp in de week eigenlijk enkel verslechterd is op dit punt.
     
  2. belize

    belize VIP lid

    25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn zoon heeft gr3 ook niet gedaan! hij gaar na zomer naar gr6. met rekenen heb je junior einsteins, rekentuin, ambrasoft. deze zijn betaalde sites. en ik raad deze echt aan. want de niet betaalde sites zijn niet zo mooi als deze. je betaalt heel weinig en kan meerdere kinderen op zitten en junior einsteins heeft dus van alles samen met rekenen. van topo tot begrijpend lezen met goede uitleg.
     
  3. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Je kunt aan school vragen of je een account inlog kunt krijgen van bijv. Ambrasoft. Vaak geven ze dat in groep 4 mee.
    Junior Einstein is ook fijn, dat hebben wij ook, met name voor mijn dochter met dyslexie, niet teveel afleidende onzin er omheen en uitleg.
    Oh, mijn kinderen hebben met automatiseren van rekenen ook veel aan dit gratis spel gehad: http://www.bigbrainz.com/index.php
    Het gaat heel snel (je kunt zelf het niveau instellen, even uitvogelen, want het is op het Amerikaanse schoolsysteem gericht), dus je moet gewoon snel tafels en andere sommen maken, zonder teveel uit je hoofd uit te rekenen, wat kinderen met een grote voorsprong vaak doen. Doe je dat niet, dan kom je niet verder of krijg je een dreun op je hoofd :D. Mijn dochters tempo lag in groep 4 wat laag, maar na een paar weken dit spel te hebben gedaan had ze zo'n beetje de hoogste scores van de groep met rekentoetsen waar je maar kort de tijd voor kreeg.
    Op het filmpje lijkt het net of het alleen om tafels gaat, maar je kunt ook voor plussen en minnen kiezen.
     
  4. meintje

    meintje Fanatiek lid

    9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Bedankt, ik ga er zeker naar kijken en ook of ze het (hopelijk) leuk vindt!
     

Deel Deze Pagina