Reminder waarschuwing winterjas in autostoeltje

Discussie in 'Meld onveilige producten en situaties' gestart door Zonnestralen, 2 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ja zit wat in.
    Maar hoe moet ik mijn baby daarna der jasje aan zien te krijgen buiten met -1.... Zal er vast te moeilijk over denken. Maar ook s ochtend als ze naar de oppas gaat in der pyjamaatje is een dekentje over de beentjes exht veel te koud.
     
  2. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Het veiligst is om je baby of kind geen dikke winterjas in de auto aan te doen. De gordel van het autostoeltje moet strak zitten met niet meer dan 2 vingers ruimte. Een dikke jas wordt bij een botsing totaal platgedrukt. Dan ontstaat er teveel ruimte tussen je kind en de gordel en is het niet meer veilig. Beter dus om de dikke winterjas uit te doen als je kind in de autostoel zit. Mocht het te koud zijn kan je een dekentje over je kindje heen leggen.

    @123laura Vaak heb je de verwarming in de auto aan, dus in de auto wordt het al snel aangenaam. Bij aankomst zou ik dan zo snel mogelijk het jasje aan doen. Misschien niet de meest praktische oplossing, maar wel veilig!

    Zelf zit ik ook vaak zonder jas in de auto, want anders wordt het wel heel warm met een jas. (heb de verwarming op 21 graden staan. :oops:)
     
  3. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ja als ik lang in de auto zit ook.
    Maar als ik naar de supermarkt ga of me dochter naar de oppas breng die 2 min rijden weg woon niet. En dan is mijn auto met -2 graden om 07.30 uur ook echt nog niet opgewarmd maar zou ik het zonder jas wel heel koud hebben.
     
  4. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Maar daar is dat dekentje dan toch voor? En als je op de plaats van bestemming bent doe je snel haar jasje aan.
     
  5. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.973
    7.903
    113
    Vrouw
    Heeft maxi cosi er geen zak voor? Toen onze kindjes nog een stukje kleiner waren kregen ze een vest aan en een deken over ze heen. Dat deden wij al binnen en daarna gingen ze met mc en al de auto in.
     
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Voor een baby zou ik een voetenzak gebruiken, dan kan je je baby thuis al lekker warm inpakken.
    Voor een groep 1 stoel een vestje en een warme deken.
     
  7. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.413
    3.965
    113
    noord holland
    Ik zou voor een kort ritje naar de oppas of de plaatselijke supermarkt ook echt niet moeilijk doen en gewoon de jas aan houden. Eigenlijk alle ritten waar je zelf het ook erg warm krijgt met een jas en hem uit doet, telt dat ook voor je kind.
    Je kunt hem dan ook in de auto voor het vast gespen uitdoen en eroverheen vouwen als dekentje. Voor 5 min. doe ik dat niet, ook niet bij mezelf, om dat de auto dan nog niet is opgewarmd door de verwarming.
     
    Biny vindt dit leuk.
  8. Roos32

    Roos32 Bekend lid

    2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik gebruik zelf een warme omslagdoek van baby's only die je in een autotoeltje kan gebruiken omdat er een gat zit voor de gesp. Vind ik zelf ook een stuk fijner dan die kleine in een winterjas wurmen.
     
  9. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar als je dan een ongeluk krijgt bestaat de kans dat je kind door de gordels glipt. Moet iedereen zelf weten dus, maar veilig is het niet.
     

Deel Deze Pagina