Peuter is ziek en drinkt niks!

Discussie in 'Voeding' gestart door adi, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

    adi Niet meer actief

    Mijn dochtertje is flink verkouden met behoorlijke hoestbuien erbij en slijmophoping. We zijn vanochtend bij de ha geweest en ze heeft geen infectie aan haar keel of luchtwegen gelukkig, het is een virus.'

    Ze wil alleen werkelijk helemaal niks drinken! Ik begin me onderhand echt zorgen te maken. Het maakt niet uit wat of hoe ik het aanbied, ze neemt een slok en dan stopt ze. Ik zie dat ze moeite heeft met slikken.
    Maar ik zou denken dat ze juist behoefte zou hebben aan koud water oid als ze zoveel last heeft van slijm?

    We hebben naar mijn idee alles geprobeerd:
    - uit een glas, sportbeker, rietje, pakje drinken, zo'n slurppakje, yoghurtdrankje, allerlei sapjes, smoothies enz.

    Het maakt me nu echt niet WAT ze drinkt, als ze maar drinkt. Haar mond is hartstikke droog. En ze heeft koorts.
    Ze spuugt gelukkig niet en heeft geen diarree, verder is ze goed actief en hartstikke vrolijk, heeft voldoende energie.

    Het rare is dat ze wel wil eten! Ze had straks 3 boterhammen op! Maar drinken ho maar... Ik snap er werkelijk niks van.
    Vanochtend heb ik haar nog kunnen foppen met mousli met melk, maar na een paar hapjes wilde ze dat ook niet meer. Soep wil ze eigenlijk nooit...

    Iemand ideeën/ tips? Herkenbaar?
     
  2. Jasminum

    Jasminum Fanatiek lid

    16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Bah wat vervelend... Hier ook een heftig virus achter de rug. Heeft wel 4 weken geduurd. Gelukkig wou ze nog wel drinken.
    Als ik je verhaal zo lees dan lijkt het inderdaad alsof ze een zere keel heeft, maar dan is het wel vreemd dat ze de boterhammen wel goed eet. Misschien lust ze een zelfgemaakt ijsje?=veel vocht en lekker koud voor de keel?

    Beterschap!
     
  3. adi

    adi Niet meer actief

    Goed idee, ik heb ze meteen gehaald (dus niet zelfgemaakte even geen tijd), en zal het straks proberen.

    vanochtend heeft ze weer wat mousli met melk op, en veel meloen en druiven. Gelukkig wil ze wel fruit en krijgt ze zo ook vocht binnen. Ze plast nog wel, maar weinig.

    Bedankt voor de tip, ik ga het proberen!
     
  4. Bri

    Bri Niet meer actief

    Fruit bestaat voor ongeveer 90% uit vocht, dus je mag bijna het hele gewicht aan fruit meetellen als 'drinken'. IJsjes zijn super! 't Is vocht, 't is zoet (dus veel kinderen vinden ze lekker) en de kou verdooft een beetje.

    300 cc is wat ze per dag minimaal zouden moeten binnenkrijgen, als ze daar echt onderblijft zou ik goed in de gaten houden of ze geen tekenen van uitdroging vertoont. Bij twijfel hierover: ha inseinen.
    Veel beterschap!

    (Ik heb het vorig jaar meegemaakt met m'n toen 2,5 jaar oude zoon. Die at én dronk haast niets en is toen 2,5 kilo afgevallen in 3 weken tijd. Huisarts gaf die 300 cc aan als 'bodem' en zei ook: maakt niet uit wát hij drinkt, als hij maar drinkt. Als het alleen chocomel is, dan alleen chocomel. Zelfs al is dat slijmbevormerend; uitdrogen is een groter probleem dan wat meer slijm. Zoonlief wilde nl ook geen fruit, maar koude chocomel ging er nog wel in...).
     
  5. oleander1986

    oleander1986 Fanatiek lid

    20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Mij schiet ook meteen fruit te binnen omdat ze wel eet. Hoppa, lekker volstoppen met waterig fruit. Komkommer is ook een goede misschien?
    Veel beterschap met je meisje!
     
  6. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Drinkt ze inmiddels?

    Ik zou ook fruit, komkommer, waterijsjes etc.
     
  7. fafje

    fafje Niet meer actief

    manderijntjes zij op het moment ook in overvloed! mn zoontje eet er zo 5 :)P) op een dag..en ze zijn super sappig...!! mss helpt dat nog aan het vocht gehalte!
     
  8. adi

    adi Niet meer actief

    Bedankt voor de tips!

    Nou waterijsjes waren geen succes, ze wilde het niet eens proberen.

    Het is vandaag re-de-lijk gegaan.. Ze heeft het volgende op:
    - ongeveer 10 happen melk van een lepeltje met mousli;
    - ong 250cc sap
    - een halve meloen (yes)
    - een volle bak druiven (yes)
    - 1,5 boterham
    - 2 crackers;
    - wat avondeten;

    Het was een 'heerlijke' dag, Aldin heeft ook keelontsteking. Hij drinkt gelukkig wel veel, maar eet werkelijk niks. Ik zie hem gewoon afvallen, en hij is al zo slank. Hij heeft vandaag 2 crackers, een bakje druiven, 2 happen vlees, veel sap en 300cc melk op..

    ppfff... dit breekt wel op hoor.. ik ben niet gewend aan niet etende kinderen, die ook nog koorts erbij hebben..
     
  9. fafje

    fafje Niet meer actief

    zielig zeg, opzich klintk het voor dochter wel goed aa vocht!

    beterschap!! geeft altidj zo'n akelig gevoel van binnen als ze weingi eten heh!
     
  10. stopcontact

    stopcontact Fanatiek lid

    9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Het heerst echt heel erg op het moment. Hier eentje met keelontsteking en het eten en drinken ging ook slecht. Maar sinds hij een kuurtje heeft is het sinds gisteren weer wat beter.
     
  11. Jasminum

    Jasminum Fanatiek lid

    16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Graag gedaan. Als ik het zo lees dan heeft ze nog wel behoorlijk wat gegeten en gedronken. Natuurlijk lang niet zo veel als normaal gesproken, maar ik ken verhalen waarin kinderen werkelijk níets eten en drinken! Ik zou er niet te lang mee doorsukkelen en voor de zekerheid alvast ORS in huis halen om uitdroging te voorkomen.

    Heel veel succes en beterschap!
     
  12. adi

    adi Niet meer actief

    Ze eet en drinkt vandaag al wat beter.

    Maar het is feest thuis:

    M heeft blijkbaar 6de ziekte (ze had dikke keel en koorts, nu ineens pukkeltjes op de romp);
    D heeft sinds vandaag ook keelpijn en koorts, dus waarschijnlijk ook 6de ziekte;
    A heeft keelpijn, koorts en oorontsteking :(
     
  13. fafje

    fafje Niet meer actief

    ohhh jee alles tegelijk!!!! nou beterschap hoor...hoop dat ze snel opknappen!!!! gelukkig drinkt ze alweer beter1
     
  14. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    misschien onverantwoordelijk van me maar ik zou haar zelf laten uit kiezen wat ze wel wil drinken.( iets wat ze normaal niet zou mogen)

    al is het bij wijzen van spreken cola.sinas. Drinken is het belangrijkste dat wil nog wel eens helpen als ze echt niks willen fruit en die dingen klinken ook goed.

    Beterschap met de kinderen.
     

Deel Deze Pagina