Rot opmerkingen en stomme uitspraken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lolalala, 13 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kroontje1992

    Kroontje1992 Actief lid

    9 feb 2018
    237
    221
    43
    Vrouw
    Gisteren zei iemand: Jezus, wat word jij dik!
    Thanks...
     
  2. BethElisa

    BethElisa Lid

    28 nov 2017
    92
    37
    18
    Vrouw
    Ik ben nog maar net zwanger dus krijg nog niet echt opmerkingen (is bij veel mensen ook nog niet bekend!) Maar bij onze eerste zwangerschap, wat helaas mis ging, kreeg ik als reactie van iemand: oh wat leuk! Nu mag ik je legaal 'dikke' noemen. Dat die persoon mij aan de stevige kant vond was altijd wel duidelijk, maar toen stond ik echt even met mijn mond vol tanden. Later ben ik er op teruggekomen en heb heel vriendelijk gezegd dat ik dat helemaal niet zo'n top idee vond. Gelukkig wel een sorry gehad, dus het is m vergeven
     
  3. FayMylmama

    4 aug 2015
    33
    8
    8
    NULL
    NULL
    Die opmerkingen zijn heel naar.
    Ik heb 2 HG zwangerschappen gehad, dus ben goed bekend met de opmerkingen.
    Voornamelijk
    'zwangerschap is geen ziekte'
    'misselijk zijn hoort erbij'
    'hoor jij niet te groeien ipv afvallen'
    'wat dacht je, met zo'n slang in mijn neus zien ze dat ik ziek ben' (jaja sondevoeding, en nog kut opmerkingen plaatsen!)

    Nu zwanger van mijn 3e, (andere partner) in het begin wel echt de HG gevoeld gelukkig nam deze af na 16 weken. En is het nu te doen!
    En nog krijg ik vervelende opmerkingen hoor, aangezien ik verzwakt ben en dus niet alles kan.

    Hoe moeilijk het ook kan zijn, maar probeer het van je af te zetten.
    Ik vind het zwanger zijn vreselijk door de HG, maar dat mensen mij dan vragen waarom ik aan een 3e begin vind ik onbegrijpelijk!
     
    Stampertje1 vindt dit leuk.
  4. Mien30

    Mien30 Fanatiek lid

    6 jul 2015
    1.606
    431
    83
    Vrouw
    Zo herkenbaar!
     
  5. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    :roflmao: wat maken mensen toch soms stomme opmerkingen. Veel zijn vooral erg onbenullig, sommige ronduit kwetsend. Ik heb er zelf niet zo heel veel problemen mee eerlijk gezegd. En ik krijg ze ook hoor. Nouja nu nog niet, maar bij de zwangerschap van mijn dochtertje en daarna .. Of we al dachten aan een tweede en of dat wel verstandig zou zijn.. Ok... Boodschap duidelijk, punt gemaakt, en thnx. Omdat jou het niet verstandig lijkt wachten we nog wel eventjes .:roflmao::thumup: (Reden was btw erg onzinnig, omdat we geen 50 uitstapjes per maand maken, vinden we zonde geld, zijn we vast armoedzaaiers.)
     
  6. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.583
    4.625
    113
    Sommige mensen nemen uitspraken ook wel heel erg hoog op. Bedenk dat mensen ook iets verkeerds kunnen zeggen uit ontwetendheid. Of omdat ze gewoon wat willen zeggen maar het verkeerd formuleren.

    Ik denk dat het heel veel verschil maakt wie het zegt en op welke toon. Is het oprechte interesse of belangstelling. Of echt vervelend bedoeld? Als niemand iets zegt over je zwangerschap is het ook niet goed.

    Dat een leidinggevende bijvoorbeeld uitbreiding van je functie na je verlof pas wil bespreken lijkt mij niet zo gek. Kijk eerst maar eens of je het dan nog wilt en aankunt. En wie weet zijn er al anderen die dit werk gaan doen tijdens jouw afwezigheid. Je weet gewoon soms niet hoe het gaat.

    En als mensen een opmerking maken over geld kan daar best een zinnige gedachte achterzitten. Als je weinig geld hebt en met moeite rond kunt komen (en dus nergens heen kunt met je kind) kan dat bij mensen soms vragen oproepen of zorgen geven. Natuurlijk ligt het aan de toon. Maar de vraag op zich hoeft niet altijd verkeerd te zijn.
     
    Sado vindt dit leuk.
  7. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik heb m’n schoonvader achteraf echt uitgelachen.
    Die zei namelijk net na mijn bevalling dat hij erg opgelucht was dat ons dochtertje gezond was want ik was zoooo dik geweest dat hij echt bang was dat er iets aan ons kind mankeerde. (Heel knap dat je dat zien kunt aan de omvang van mijn buik:o:)
     
    Riverdale87 vindt dit leuk.
  8. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik was blij dat mijn ex zijn mond gesnoerd werd bij de afgelopen zitting door zowel zijn advocaat als de rechters.
    Bij de vorige zitting maakte hij de opmerking dat ze mijn eierstokken hadden moeten verwijderen want ik mocht nooit meer kinderen krijgen (iets wat hij bij oudergesprekken herhaaldelijk aangegeven had), aanleiding was dat de rechter toen wilde weten wat de medische omstandigheden waren dat ik een oudergesprek had afgemeld en dat was omdat ik een spoedoperatie vanwege een bbz had een paar dagen voor het gesprek waarbij ik aldus de artsen door het oog van de naald was gekropen (eileider was al gescheurd).

    Verder tijdens de zwangerschap vooral positief bedoelde opmerkingen gehad, waaronder van de rechters dat ik het wel aan moest geven als ik weeen kreeg heb ze wel even verteld dat ik nog niet in het derde trimester zat op dat moment.
    Verder vooral opmerkingen dat ze hopen dat ik een aantal kilo’s vast zal blijven houden na de bevalling.
     
  9. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Door een vervelende tante op het felicitatiekaartje voor de geboorte van mijn zoon.

    Zo, nu dan door voor een meid anders had je nu kunnen stoppen.
     
  10. Lolalala

    Lolalala Lid

    11 okt 2016
    88
    13
    8
    Vrouw

    Haha, hij had in ieder geval de beleefdheid er niets van te zeggen tijdens je zwangerschap.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  11. Lolalala

    Lolalala Lid

    11 okt 2016
    88
    13
    8
    Vrouw
    #51 Lolalala, 19 sep 2018
    Laatst bewerkt: 19 sep 2018
    Ik begrijp je punt en ik ben het ook deels met je eens. Waar ik met dit topic op doel is vooral het gebrek aan tact van veel mensen. Daarbij verbaas ik me over en erger me aan dat het gros van de mensen meent dat je tegen een zwangere zonder blad voor de mond maar alles kan zeggen. Alsof je tegen iemand die om wat voor (andere) reden dan ook erg is aangekomen zou zeggen ‘tjoh.... jij hebt het er van genomen zeker’ of ‘zo hé! Jij bent gegroeid de laatste tijd’
    Ik vind dat onbeleefd en onnodig kwetsend. De intentie kan dan misschien niet verkeerd zijn, het komt even hard binnen.
    Zoals ik in mijn bericht al aangaf, ik kan best wat hebben, ben van nature niet erg onzeker, maar als je iedere dag meermaals hoord hoe ontzettend dik je wel niet bent, gaat dat toch aan je vreten.
    Bij mij resulteerd het erin dat ik me probeer te ontrekken aan sociale aangelegenheden, eerder met verlof ga (kan ik als zelstandige gelukkig zelf bepalen) en op een forum een topic als deze open in de hoop zoveel mogelijk mede-bekritiseerde te vinden en ik dus niet de enige zwangere ben die niet volgens “de norm” groeit.
     
    Riverdale87 en NdNk vinden dit leuk.
  12. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Oh dit os zo mijn frustratie en ergenis nr 1. Ik ga echt niet meer op visites hoor. Wat ik ontwijken kan ontwijk ik.
    Een greep uit mijn ervaringen:
    • Zwanger van de derde, toe maar, js het wel gewenst?
    • Zo zo...dat zal lekker pittig worden. En dan straks maar door voor nr 4 en 5 zeker?
    • We dachten dat jullie wel klaar waren, jullie hebben al een koningskoppel
    • Is het gepland?! (Babys kun je niet plannen die mag je krijgen of niet = standaard antwoord)
    En in alle 3 de zwangerschappen:
    • Zo zo...zitten er niet 2 in? Zeker weten?
    • Ach jeetje, je valt vast zo voorover met zo'n buik
    • Zo zeg! Wat een dikke buik, je hoeft vast niet lang meer (toen nog 3 maanden)
    • Je bent wel kogeltje rond niet? (Nee hoor ben gewoon zwanger)
    • Jeetje wat een grote buik, succes met de laatste loodjes (bij 27 weken zwangerschap)
    • Zeekoe :$
    • Zo je hebt wel een hele grote buik voor je termijn (Ik vind mezelf ook mooi zwanger, dankje :| :thumup:)
    Na de 2 zwangerschappen:
    • Zo, duurt lang he die zwangerschapskilo's eraf te krijgen
    • Zo je hebt nog wel buikje he, lastig zeker?
    • Van borstvoeden gaan je borsten zo hangen (nee dat komt door de zwangerschapshormonen, mn kont hangt ook :|)
    Als je niks aardigs kan zeggen, zeg dan maar niets.
    Ik hoor zelden dat ik mooi zwanger ben.
    Terwijl deze 3e zwangerschap mn buik echt heel mooi is. Groot weliswaar maar wel mooi.
    Ik draag alles op mijn buik, het is mijn 4e zwangerschap, 3e kindje, dus ja je ziet het sneller.
    Ik ben zelf niet groot dus ja baby moet wel ergens naar toe.
    Ik zie zelf ook wel dat ik een grote buik heb. Maar de opmerkingen maken echt dat ik me rot voel en niet kan genieten.
    Zo jammer.
    Plus nu allemaal rot opmerkingen maken maar als de baby er dan eenmaal is dan komt het andere gezeik. Of over je lichaam na de bevalling of het verplaatst zich naar de baby.
    *Slaapt ie al door?
    *Misschien krijgt hij te weinig?
    *hij moet in zijn eigen bedje slapen hoor!
    *Zo lang borstvoeding? Straks wil hij niks anders, of...hij kan nu echt wel wat anders eten en drinken hoor!

    Nou ja...ik kijk er niet zo naar uit.
    Ik hoop dat het straks met de 3e mee valt en iedereen zo slim is om zijn mond te houden. Ten slotte heb ik er al 2 ;)
     
  13. Lolalala

    Lolalala Lid

    11 okt 2016
    88
    13
    8
    Vrouw
    #53 Lolalala, 21 sep 2018
    Laatst bewerkt: 21 sep 2018
    :( Ja echt shit he?! Je wilt het je niet aantrekken, maar het is gewoon moeilijk om je te wapenen tegen dit soort opmerkingen...

    Vandaag even naar de prenatal, moest een klein stukje wandelen van mijn auto naar de winkel. Een passerende dame ‘dat kan niet lang meer duren, het is niet verstandig hoor zo op het laatst alleen op pad’

    In de prenatal een eveneens zwangere dame ‘oef ik word al moe als ik naar je kijk, die laatste loodjes lijken me zo zwaar, zet hem op he!’

    Bijna terug bij mijn auto een passerende meneer ‘pas je op dat ie er niet uitvalt hehe’

    Stuk voor stuk, aardig of grappig bedoelde opmerkingen, maar ze geven mij het gevoel dat ik wil liegen over mijn termijn. Oftewel dat ik me schaam voor hoe dik ik ben voor mn termijn.

    Ik ben nu 32 weken zwanger:oops:
     
  14. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Toen ik zwanger was van de tweeling en dit bekend maakte:
    ‘Nou jij liever als ik’ (wetende dat zwanger worden voor ons niet vanzelf ging)

    ‘Wilde je dat wel een tweeling? (Natuurlijk, ben hartstikke blij dat het ons gegund is)

    En ook nu ze er zijn, pff soms om niet goed van te worden.
     
  15. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Serieus? Pffff mensen moeten zich eens schamen. Wat een rare opmerking zeg.
     
  16. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ja super vervelend. Het stopt ook niet na je zwangerschap want dan mag je je weer weren tegen al die andere goed bedoelde adviezen en opmerkingen. Met alle info die we tegenwoordig voor handen hebben liggen lijkt het wel of iedereen wel weet wat je moet doen of wat goed is. Inclusief al die schreeuwende blaadjes ;)
     
  17. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Dit heb ik ook allebei gehoord inderdaad.
    Ook iemand die vroeg hoe we dat gedaan hadden? Als in, ivf of gewoon alleen hormonen gebruikt? *steekt middelvinger op*
     
  18. amy2015

    amy2015 Bekend lid

    23 feb 2015
    528
    234
    43
    Oh ik herken zo deze uitspraken. Onze dochter was ernstig van plan om te vroeg te komen begon met week 19 al met problemen en uiteindelijk gelukkig nog heel lang blijven zitten met alle medische toeters en bellen. Schoonzus vond het onnodig dat de foto die we verspreiden na geboorte duidelijk was dat ze een infuus had. Had je haar armpje niet kunnen afdekken?

    Nou je had ook een makkelijke bevalling... Ja bevalling wel maar bijna 15 weken zorgen in de zwangerschap .

    Tijdens mijn ziekenhuis verblijf van andere zwangere dat ik echt een te kleine buik had en dat de baby daar vast last van krijgt... Ja klopt vliezen zijn gebroken maar bedankt voor de peptalk.
    Kennis ook zwanger kwam langs en vroeg tips om de bevalling op gang te helpen... uuhh ik lig hier aan de weeënremmers.... moet dit...
    En ga zo maar door.

    Vreemde vind ik altijd nog als je iets terug zegt vinden mensen het raar dat je je aangevallen voelt...

    Hopelijk gaat het nu goed met je dochtertje



     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  19. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.141
    4.360
    113
    Home
    ik heb een jongen en een meisje nu zwanger van de derde ik hoor echt heel vaak oooo wou je nog een?
    je hebt toch al beide? 3 kinderen is zo druk bla bla bla
    echt ik word er zo ziek van bemoei je met je eigen
     
  20. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    @amy2015 jahoor ze doet het nu fantastisch. Geen enkele zorgen meer gelukkig.

    Bij jou ook goed afgelopen??
     

Deel Deze Pagina