Dames, Momenteel ben ik 13 weken zwanger van een tweeling. Nu heb ik bij mijn eerste zwangerschap geen ruggenprik oid gehad. Ook nooit over nagedacht, want ik wou graag thuis bevallen (uiteindelijk niet gelukt, maar ja ander verhaal ) Maar nu ik zwanger ben van 2 ga ik er wel steeds meer over nadenken.. Ik zie nu gewoon al veel meer op tegen de bevalling dan bij de eerste omdat ik nu weet wat er komen gaat.. maar toch ook weer niet want het zijn er nu 2.. wordt het dan ook 2x zo erg? Misschien zijn er meiden met ervaringen die ze willen delen.. zodat ik beter een keuze kan maken. Kan veel informatie vinden op internet, maar ervaring uit de praktijk is toch het fijnst
Ik heb bij de bevalling van ons zoontje een ruggeprik gehad ivm weeen storm die niet meer ophield. Heerlijk was het, na een klein half uurtje zo goed als pijnvrij. Zou er nu zeker weer kiezen mocht het nodig zijn. Dit was alleen een bevalling van een kindje van bijna 19 wk dus weet niet hoe anderen het hebben ervaren met de persweeen.
heb 2x een ruggenprik gehad maar dan voor operatie. bij de bevalling had ik het pompje maar had achteraf toch liever voor de ruggenprik gegaan. eerst was het heel fijn hoor dat pompje maar toen de weeenstorm op gang kwam heb ik er eigenlijk niks aan gehad
Ik heb tijdens mijn vorige bevalling een ruggenprik gehad. Het haalde niet alle pijn weg maar wel veel. Ik heb het als prettig ervaren en kies er de komende bevalling weer voor als het nodig is.
Het krijgen van de ruggenprik zelf lijkt me ook zo pijnlijk?.. of valt dat wel mee? (vast wel in vergelijking met weeen ?)
Ik voelde niets van de ruggenprik. En de pijn was gelijk weg. In een woord, heerlijk! Nadeel was dat ik niet goed kon plassen waardoor ik een katheter kreeg. Kan ook zijn doordat mijn zoontje via een vacuumpomp is geboren. Ik ga dit keer proberen zonder, maar ik ga me niet slecht voelen als ik er weer om vraag
Hier ook ruggenprik gehad, werd doorgeleid en na al 6.5 uur aan het infuus (en 3.5 uur weeeenstorm) trok ik het niet meer, had nog maar 2/3 cm ontsluiting en kon gelijk naar de verkoeverkamer, wat een uitvinding, met tranen ging ik die kamer op, en met een lach kwam ik eraf! Tuurlijk, de prik zetten is niet heel fijn, maar dat is maar een paar seconden, was gelijk pijn vrij, kreeg ook katheter en de prik moest wel even uitwerken voor ik kon persen..
Bij mij was het een drama. Had me er zo op verheugd, alle pijn weg. Helaas werkte de ruggeprik maar aan een kant. M'n weeën vielen weg door de ruggenprik waardoor ik aan de wee opwekkers moest. Maar omdat ik dus maar half verdoofd was kon ik deze weeënstorm echt niet handelen. Daarna een pompje er bij gekregen wat de scherpe kantjes er af haalde, maar voor mij was het echt een verschrikking. O ja, ik kreeg ook nog koorts en m'n kleine mannetje ook. Ik weet niet of ik het weer zou doen..ergens denk ik dat ik gewoon pech heb gehad, aan de andere kant durf ik niet goed meer.
Ik voelde er helemaal niks van! Echt super gezet. Hoe het ivm de weeen is kan ik niet zeggen aangezien ik geen weeen heb gehad, maar als ik de spuit zo al niet voelde, kan het in vergelijking met weeen alleen maar beter zijn.
hmm ja.. het is denk ik vooral het idee.. zo'n grote naald in je rug.. maar ja.. nog een keer een bevalling (nu wel wetend wat er komt, ongeveer..) en dan ook nog een tweeling.. pff.. ik zie er echt tegenop.. misschien maar eens bespreken met mijn gynaecoloog..
Ik heb er nu een aantal gehad ( ook voor operaties) en het valt echt mee. De huid wordt verdoofd, als ze de wervel langs gaan voel je dat wel maar meer als een enorme druk dan als echt pijn. En het is eigenlijk zo voorbij. Lekker is het niet, maar ja dat is bevallen ook niet .
Ik heb ook ruggeprik gehad, voelde er weinig van qua zetten. En hij prikte ook nog mis. De weeen waren vele malen heftiger en pijnlijker. Ik was niet volledig pijnvrij daarna maar wel voldoende zodat ik de weeen weer zelf kon opvangen en de ontsluiting beter ging. Heb 18 uur gedaan over de eerste 4 cm en toen na ruggenprik binnen 6 uurtjes mocht ik persen en is hij geboren
En hoe gaat dat dan met persen?.. Ze moeten de ruggenprik 'stoppen' zodra je mag gaan persen toch? Voel je dan gelijk ALLES weer? Of is het nog wel tijdelijk een soort van verdoofd?
Hier werkte het langzaam uit, je voelt vanzelf dat je kan persen zeg maar.. Wel nog twee dagen doof gevoel in een been gehad
Zetten van de ruggeprik vond ik reuze meevallen. Bij mij werd deze bij volledige ontsluiting uitgezet om te kunnen persen en dat was een regelrechte nachtmerrie! Niet geleidelijk maar bijna direct 5 uur lang zeer extreme pijn in buik en tig zonder tussenpauze...achteraf gehoord dat het achterhaald is deze uit zetten voor persen - dus laat je alsjeblieft goed voorlichten en zet afspraken in je bevallingsplan is mijn advies!
Ik zou het gewoon afwachten, je kan tijdens de bevalling (die toch al medisch zal zijn) altijd nog kiezen voor een ruggeprik. Ik was bij de tweede ook best bang dat het meer pijn zou gaan doen dan bij de eerste. Maar heb juist een makkelijke bevalling gehad en absoluut geen behoefte aan pijnstilling. Was er wel maar eentje, maar ze floepte er zo uit en misschien jouw tweeling ook wel
Volgens mij hoeft dat niet... maar dat zou ik even navragen bij je gynaecoloog, zal ook verschillen per ziekenhuis misschien.
Hier was het plan om te bevallen zonder ruggeprik .. hen een angst voor naalden Tegen elke vk / arts / verpleegkundige / gynaecoloog die ik zag heb ik dit verteld .. Op het moment van bevallen trok ik het niet meer en na een half uur had ik de prik! Dus aangeven hoeft niet van te voren.. De prik heb ik niet gevoeld hij werd tijdens een wee gezet dus voelde alleen de weeën ipv de prik.. Ik voelde daarna nog steeds de weeën maar kon tussen Door even heerlijk op adem komen
Zoooo, ik was erg gelukkig met de ruggenprik. Al was hij niet helemaal goed gezet (ik zat zo vol met vocht dat t een uitdaging was voor de anesthesist), het was zo'n enorme opluchting na die uren van gruwelijk pijnlijke weeën! Overigens bleef ik ze wel voelen, maar niet meer zo belachelijk pijnlijk en de rest van mn lijf kon zo veel beter ontspannen! De prik op zich deed me overigens geen pijn. Ik Was er erg bang voor, maar vergeleken met die weeën was t echt n eitje! Overigens heb ik daarna een andere ruggenprik gekregen voor een keizersnede. Dat vond ik een minder fijne verdoving. Heel bizar om totaal uitgeschakeld te zijn daar beneden. Maar best fijn hoor, dat je niks voelt als er in je gesneden wordt