Hartkloppingen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nathalie1973, 4 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

    Nathalie1973 VIP lid

    28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Overdags merk ik er niet veel van,maar zodra ik mijn middagdutje doe of 's avonds naar bed ga,krijg ik last van vervelende hartkloppingen :(
    Soms moet ik gewoon even rechtop in bed gaan zitten,omdat ik er gewoon naar van word :rolleyes:

    Mijn vraag is:hebben jullie daar ook zo'n last van?
     
  2. ikke1981

    ikke1981 VIP lid

    14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja heb er ook erg last van gehad, dit kan kan onder andere komen door dat je lichaam harder moet werken. ivm je kindje!
    Ik kreeg het advies om ijzerrijk voedsel te nemen, toen werd het wel minder. Minder koffie en dat soort dingen nemen scheeld een hoop.
    Als je het niet vertrouwd of niet lekker bij voeld even vk of ha bellen

    Succes
     
  3. marianne1984

    marianne1984 Actief lid

    15 aug 2007
    402
    0
    0
    ik heb ook weleens last van hartkloppingen, maar ik de laatste tijd veel last van dat ik lucht te kort kom, vooral met liggen 's avonds.
    misschien hebben dat nog meer mensen, ik lees even met je mee
     
  4. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hier ook lucht tekort en hartkloppingen. Moet zeggen dat het de laatste week wel goed gaat. Hopen dat het zo blijft, misschien is het tijdelijk :rolleyes:
     
  5. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik had het ook heel erg, nu gelukkig wat minder. De hartkloppingen worden veroorzaakt doordat er door je lichaam veel extra bloed wordt aangemaakt, zo'n 40 procent extra.
     
  6. Anita30

    Anita30 Lid

    4 jun 2007
    66
    0
    0
    Friesland
    Ik heb het ook al bijna de hele zwangerschap, soms om gek van te worden.

    Anita
     
  7. Niet meer actief

    ja de mijne gaat sinds deze week ook als een gek te keer af en toe....erg vervelend soms ben ik bang dat ie ermee stopt ofzo weet je wel...
     
  8. fimmes

    fimmes Lid

    2 sep 2007
    13
    0
    0
    hallo,

    Daar heb ik dus ook erg last van en vooral als ik dan in de rust kom zelfs als ik lekker tv zit te kijken dan voel ik het gewoon bijna in mijn keel bij wijs van spreken.

    het duurt bij mij niet lang gelukkig het is wel een super vervelend gevoel.

    fimke
     
  9. Princess

    Princess Actief lid

    Ik heb dat dus ook hé, zelfs als ik heel rustig ben. Hopelijk gaat dit snel voorbij, want het is wel vervelend.
     
  10. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Ik heb dit ook! Dus ben blij te lezen dat ik niet de enige ben en het er blijkbaar bij hoort...

    Vooral aan het eind van de dag word ik erg benauwd en in bed moet ik wat rechterop slapen omdat ik anders bijna geen lucht krijg. Gewoon het gevoel dat ik niet helemaal volledig in kan ademen, echt heel eng soms...
     
  11. Niet meer actief

    En ik heb het ook, vooral s'avonds.
    Heb het dan ook erg warm, maar geen koorts.
     
  12. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Is inderdaad een verschijnsel wat ik ook heel erg herken.
    't Schijnt dat je zoveel meer bloed rond moet pompen, dus je lichaam moet hard werken, dus geen wonder eigenlijk.

    Zelf heb ik er ook nog hartritmestoornissen bij gehad, gelukkig zijn die door de pilletjes wel zo goed als over. Tja, de één krijgt dit, de ander dat... de derde niets en de vierde van álles!
     
  13. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Heel herkenbaar. Bij mij is het verergerd aan 18 weken en toevallig las ik toen:

    Je hart werkt nu dubbel zo hard als voordien. Het moet immers voldoende bloed rondpompen om al je vitale organen van bloed te voorzien. Bijvoorbeeld je baarmoeder en je huid hebben twee keer zo veel bloed nodig als vroeger en je nieren 25% meer.
    (ik ben ingeschreven op een nieuwsbrief van Kind en Gezin - België)
    Dus... het hoort er bij. Bij mij duurt het ook nog steeds verder. Heb er vooral 's avonds in bed last van; lig dan nog een hele tijd wakker...
     
  14. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik ben nog niet zo ver maar ik heb er sinds vorige week erg veel last van. Ik heb er bij gezondheid ook een topic over geopend. Ik maakte me eerste erg ongerust want zelfs als ik erg rustig ben heb ik er last van. De hele dag door en als ik ontwaak begint het alweer opnieuw. Bij mij voelt het alsof mijn hart uit mijn lichaam bonst :confused: en het voelt inderdaad vervelend aan...
     
  15. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Hoi Mano! Ik heb er ook al last van sinds ik 9 weken zwanger ben, maar aan 18 is het dus nog erger geworden :) :) :) Veel succes! Je kunt het alleen maar doorstaan.
     
  16. Karagoz

    Karagoz VIP lid

    14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    toen ik zwangerwas van tamer rond de 20 weken had ik dat ook. vond het gewoon eng en vreselijk maar schijnt er bij te horen en na een paar weken was het ook ineens over.
     
  17. driekeerdaan

    driekeerdaan Bekend lid

    9 okt 2007
    505
    0
    0
    Hoe kwam je erachter dat je ook hartritmestoornissen had...?
     
  18. Kisbaba

    Kisbaba Fanatiek lid

    23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    't Is wel een heel verhaal, maar als je het telang vind, sla het maar over hoor. ;)
    Ik weet het, omdat ik tien jaar en zes jaar geleden ook al ritmestoornissen gehad heb. Toen was ik niet zwanger hoor, dus naar de huisarts, doorgestuurd naar het ziekenhuis. Fietsproef gedaan, hartecho, cardiogram, 24 uur holterkastje gehad... na dat hele traject konden ze gelukkig niets vinden, maar ik kreeg wel medicijnen waardoor het afzakte. Soms was het maanden weg, maar de meeste dagen voelde ik wel een klein gek tikje. Maar de artsen en ik gingen er maar vanuit dat het bij m'n hart hoorde. Ik kreeg er pillen voor.
    Toen ik een paar weken overtijd was, kwam het opeens heel erg terug. Maar omdat we al zoooooooolang wachten op een baby die nooit kwam, had ik niet eens een test gedaan, dus ik wist wel dat ik overtijd was, maar ik had geen zin om de honderdste test te doen en dacht: stel je niet aan, je wilt al 19 jaar lang zwanger worden, het lukte nooit, dus waarom nu dan wel? Je lichaam houdt je gewoon weer voor de gek!
    Maar goed: na tien weken toch maar een testje gedaan en toen bleek dat ik tóch zwanger was! We konden wel dansen en springen en dat hebben we ook gedaan, maar de pilletjes moesten snel naar andere (veiliger voor de baby) omgezet worden.
    Gelukkig zijn de ritmestoornissen nu bijna over, hoewel ik (net als vanouds) bijna dagelijks wel een paar gekke tikjes voel. Maar ja, dat hoort gewoon bij me, kennelijk.
     
  19. amma

    amma Bekend lid

    1 nov 2006
    824
    0
    0
    hallo hallo,

    ik herken het ook, het schijnt erbij te horen.

    even een tip voor benauwd worden en hartkloppingen:
    als je die krijgt wanneer je op je rug ligt kan het helpen om op je linkerzij te gaan liggen!

    Liefs
    Amma
     
  20. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik vermelde dit gisteren bij de gyn en die raadde me aan nog meer te drinken, veel bladgroenten te eten en zout... Ze raadde aan veel sla en veldsla te eten. Ze weet dat ik oplet met rauwe groenten omdat ik niet immuun ben voor toxoplasmose, maar zei toch dat je bij gekookte, gestoofde,.. groenten wel wat verliest,
    Ik wou dit even doorgeven, misschien dat jullie er ook iets aan hebben.
     

Deel Deze Pagina