Zwanger en vliegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marja84, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marja84

    Marja84 Lid

    10 nov 2010
    21
    0
    0
    operatieassistent
    Hallo allemaal, wie kan mij een antwoord geven op de vraag of je veilig kan vliegen als je zwanger bent (en in het eerst trimester zit)?
    Als je internet afzoekt zijn de meningen nogal verdeeld, maar het lijkt mij dat het geen kwaad kan? Ik ben 8 weken zwanger als ik een lange vlucht (naar Argentinie) ga maken en 13 weken als ik begin aan de terugreis.. Dat kan toch allemaal geen kwaad?
     
  2. L0nneke

    L0nneke Fanatiek lid

    21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Zo ver ik weet mag je gewoon vliegen.
    Ikzelf heb ook in het eerste trimester gevlogen, gewoonweg omdat ik niet wist dat ik zwanger was!
     
  3. Rowenavb

    Rowenavb Actief lid

    21 mei 2008
    490
    0
    16
    Flevoland
    Je mag volgens mij vliegen tot 28 weken zwangerschap!
    Ik heb gevlogen toen ik 18 weken zwanger was er heb er niets van gemerkt hoor, gewoon alsof je in de bus zit haha!
     
  4. s1986

    s1986 Niet meer actief

    Volgens mij mag je pas bij een week of 34 niet meer vliegen. Stel dat je moet bevallen in de lucht!! Zou voor de zekerheid even je gyn. bellen of vk.

    Edit: Lees dit stuk maar eens.
     
  5. Isis26

    Isis26 Niet meer actief

    Heeft geloof ik meer te maken dat het van de luchtvaartmaatschappijen niet mag ivm bevallen etc... Verder heb ik met 7 weken gevlogen en kan geen kwaad
     
  6. Floor85

    Floor85 Fanatiek lid

    26 jul 2009
    1.679
    0
    36
    Vrouw
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heeft inderdaad niks te maken met of het wel of niet goed is voor je kindje. Maar gewoon omdat de luchtvaartmaatschappijen geen zin hebben in luchtbevalling ;)
    Volgens mij mag je vliegen tot 34e week? Zou even bellen...
     
  7. Gul83

    Gul83 Bekend lid

    22 apr 2010
    564
    27
    28
    Ik heb van mijn verloskundige begrepen dat je gewoon mag vliegen maar mij werd wel verteld dat ik het even moest melden als je door die nieuwe poorten bij schiphol moest. Weet even niet meer hoe ze heten. Het schijnt dat het effect op ongeboren baby's en dan vooral in het eerste trimester niet bekend is. Als je het aangeeft mag je er langs lopen en word je gewoon gefouilleerd.
     
  8. danielle2911

    danielle2911 Bekend lid

    6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Ik heb gewoon gevlogen toen ik 17 weken zwanger was en dat was geen probleem.
     
  9. misa

    misa Niet meer actief

    Volgens mij mag je gewoon vliegen. De reden dat het later (laatste weken) niet meer mag, is omdat ze niet willen dat je gaat bevallen in het vliegtuig.. ;) !
     
  10. Bri

    Bri Niet meer actief


    Bodyscan heet dat toch?
    Daar zou ik idd voor de zekerheid niet doorheen lopen, maar voor de rest: vliegen mag!
    (ben zelf met de trein een paar dagen weggeweest toen ik 7 weken zwanger was. was een leuk tripje, maar man wat voelde ik me beroerd: moe, misselijk... hoop voor jou dat het meevalt!)
    tipje: mocht je niet van te voren al stoelen kunnen reserveren, zeg dan bij het inchecken dat je zwanger bent en nogal misselijk, of ze daarmee rekening kunnen houden dat er niemand naast je zit - je zou niet willen dat er iemand last van heeft als je steeds moet overgeven, toch?
     
  11. Desert

    Desert Fanatiek lid

    18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Je mag idd gewoon vliegen hoor! Je mag ook gewoon door de bodyscan of de metaal detectie poort hoor, kan echt geen kwaad. Maar kan me voorstellen dat je het niet wilt, dus dan word je gewoon gefouilleerd..
     
  12. Klijntjuh

    Klijntjuh Fanatiek lid

    28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik heb gevlogen met 4,5 maand.
    Vond het niet prettig (Andy bewoog de hele vlucht!! 9 uur lang)
    maarja, daarna kwam ik er achter dat Andy ook constant beweegt in trein, bus, tram e.d.
    vraag me niet waarom haha.
     
  13. jomidi

    jomidi Bekend lid

    13 okt 2010
    904
    1
    0
    Nog gevlogen met 30 weken, no problemo.
     
  14. Marja84

    Marja84 Lid

    10 nov 2010
    21
    0
    0
    operatieassistent
    Top! Bedankt allemaal. Ik zal dat over de bodyscan nog even navragen aan de gyn. Denk dat ik inderdaad ga voor fouilleren.. En inderdaad hopen dat ik niet te misselijk ben. Het wisselt een beetje per dag. Ik hoop dat het niet erger wordt dan dit..
     

Deel Deze Pagina