Schema baby 7 weken

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Anniek88, 29 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    onze dochter is gisteren 7 weken geworden. Ze doet het onwijs goed, heerlijk meisje.
    Mijn man en ik zaten alleen wat te brainstormen over de flessen en hoeveelheden.

    Ze drinkt nu 6 flessen per dag. We bieden 120+4 aan, welke bijna nooit helemaal opgaat. Meestal drinkt ze 110/120 cc.
    Ze slaapt na de laatste fles zon 6 uur s nachts. De eerste fles is dan rond 5/6 uur. Vervolgens komt ze tm 23/24 uur ongeveer elke 3/4 uur. We merken wel dat de laatste fles met de weken steeds later wordt. Mijn man heeft haar gisteravond om 24u daarom maar wakker gemaakt want ze sliep al 4 uur. Plus hij wilde toch wel graag naar bed :roflmao:

    Ze krijgt voldoende voeding binnen in deze 6 flessen, ongeveer 650-725 per dag. Ze weegt zon 4,5 kg. Ik hoef nog helemaal niet naar 5 flessen toe, maar merk dat zij zelf wel meer begint te rekken.
    Ik zou het liefste gewoon nog even op 6 flessen blijven dus (omdat ze haar flessen nu al niet leegdrinkt), zonder die mooie nacht kwijt te raken. Want wees eerlijk, we zijn dolblij dat ze zo lang slaapt.

    Wat is nou raadzaam, haar blijven wekken voor de laatste fles rond een uur of elf?
    We hanteren nu als ‘regel’ drie uur tussen de fles minimaal, moeten we daar misschien vier uur van maken? Zodat ze per fles iets meer gaat drinken en wellicht dan toch naar vijf flessen gaat?
     
  2. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Heb je al geprobeerd om een droomvoeding te geven? Dus niet wekken voor de laatste fles maar gewoon aanbieden terwijl ze slaapt?
     
  3. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Ik geloof dat ik d'r vanaf die leeftijd na een fles om 19.00/20.00 wel gewoon liet slapen tot ze zelf kwam. Hier namelijk geen man die er voor op bleef aangezien z'n eigen wekker ook rond 5.00/5.30 gaat, dus we ging gewoon beiden op tijd naar bed en dan zagen we wel hoe laat ze kwam. Ze heeft een korte tijd 5x 120/4 gedronken, soms wel eens 6 flesjes maar ze ging doordat ze 's nachts langer sliep al snel overdag meer drinken en zat volgens mij met 8-9 weken op 5 flesjes van 150/5.
    Hier was op die leeftijd meestal rond 21.00 de laatste, dan sliep ze tot 4.00/5.00, kreeg dan een flesje en sliep nog verder tot 8.00/9.00 en vanaf dan om de ongeveer 4 uur een flesje, was wel eens 3,5 uur en als ze een keer goed sliep 4,5 uur.
    Wij zaten vrij vlot op een ritme van 5.00/9.00/13.00/17.00/21.00. Zie wel dat ze ruim een kg minder weegt dan onze dochter op die leeftijd, maar als ze verder zelf komt voor de voedingen en helder en alert is, goed poept en plast zou ik het zoveel mogelijk aan haar overlaten.
    Overdag zoveel mogelijk voeden op verzoek met max. 4 uur er tussen en 's nachts als ze er wakker voor wordt.
     
  4. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Wij hebben uit gewoond mijn zoontje tot 8 weken wakker gemaakt om 23.00
    Hij kwam dan uit een diepe slaap en dronk dan een paar slokjes.
    Toen besloten hem zelf te laten komen en hij sliep door tot 5.00
    Die tijd werd steeds later en uiteindelijk werden de avonden steeds vroeger.
    Ik zou haar dus wanneer ze haar nacht in gaat (wanneer ze dus diep en lang slaapt) niet meer wakker maken.
    Op het begin is dat 21.00/22.00 vaak
     
  5. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Inmiddels is ze ruim 8 weken. Vorige week nog wel vastgehouden aan het schema van 6, dat deed ze gewoon zelf.
    Inmiddels flessen iets opgehoogd naar 145/150 cc omdat ze allemaal schoon leeg gingen. Maar alsnog blijft ze een beetje rond 135 cc stemen. Ritme is daarmee wel weer veranderd.
    Overdag komt ze om de 3 uur, Ze slaapt nu ineens na de fles van 17uur heel lang. Gisteren om half 9 wakker gemaakt maar wellicht laten we haar vanavond maar zelf komen.
     
  6. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Ze doet het dus hartstikke goed! 135cc is gewoon goed hoor. Ze drinkt gewoon wat ze nodig heeft.
    Lijkt erop dat ze om 17.00 haar nacht in gaat. Je kunt haar inderdaad zelf laten komen. Ze zal de eerste periode nog wel in de nacht komen dan, maar de tijden gaan vanzelf schuiven.
     
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    Hier maakte ik ze na een voeding om 17.00 nog wel wakker na max. 4 uur slapen. Beide kinderen hadden hier de neiging om ook om 17.00 al de nacht in te gaan en dat vind/vond ik gewoon te vroeg. Ik liet ze dus max. 1,5-2 uur slapen (op die leeftijd) en maakte ze een uurtje voor de fles wakker, dus rond 20.00. Dan lekker even knuffelen/ spelen, rond 20.30 in bad of mee onder de douche en dan nog een fles en weer lekker slapen. Beide kinderen sliepen op deze manier al vrij snel tot 4.00/5.00 's nachts en dan met een fles weer door tot een uurtje of 8.00.
     
  8. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.029
    17.042
    113
    Vrouw
    Ik zou dan 4 uur er tussen gaan laten zodat je op 5 flessen uitkomt, maar bij mij zoontje heb ik nog lang die laatste fles gegeven (denk tot hij zo'n 5 maanden was) omdat hij zo lekker doorsliep dan.
    Je kan het eens proberen om de laatste fles niet te geven, en kijken wat het doet.
    Ik durfde dat zelf niet omdat ik bang was dat dan heel z'n schema verdraaid werd
     
  9. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Gisteren kwamen we op 5 flessen uit, de laatste om 20.30 gegeven. Ze meldde zichzelf vannacht rond half 2. Daarna pas weer om half 8. Dus is prima of ze nou 1.30-7.30 maakt of 23.30-5.00 oid zolang het lange stuk ongeveer maar in onze nacht valt.

    Enige is wel dat ze sinds een paar dagen regelmatig begint te krijsen. Meestal begint ze heel enthousiast (Mss wel te gulzig?) aan haar fles. Maar na zo’n 100-120 cc als ik haar een boertje laat doen en de laatste 50 cc wil geven begint ze keihard te krijsen. Als de fles haar lippen al raakt is het drama. Haar kalmeren en weer laten drinken werkt niet. Het is echt klaar. Zo sneu helemaal overstrekken en echt krijsen. Terwijl ze normaal heel weinig huilt. We gebruiken de dr brown fles met een speen 2 erop. Daar drinkt ze al sinds 10 dagen uit omdat ze met nr 1 na de helft al in slaap viel en er weinig uit kreeg.
     
  10. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Wauw, wat een verschil met mijn mannetje van 6,5 weken. Hij krijgt 7-8 flessen per dag van hooguit 100cc. Wij gebruiken ook de dr. Brown's fles met een prematuren speentje. Zo doet hij 15 tot 20 minuten over het flesje, kan hij op die manier zijn zuigbehoefte voldoen en rekken we zijn maagje niet op door te grote hoeveelheden (hoewel 100 cc voor een baby van ruim 6 weken ook al fors is)

    Is het gewoon niet teveel in 1x, dat ze gewoon vol zit of er buikpijn van krijgt. Misschien wat kleinere hoeveelheden in wat meer flesjes? Zelf eet je ook vast meer dan 5x per dag iets?
     
  11. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ik zie dat ik niet alles gelezen heb...
     

Deel Deze Pagina