Schildklierproblemen enkel tijdens de zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door babybelle, 14 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babybelle

    babybelle Bekend lid

    25 nov 2010
    638
    0
    16
    Hoi dames.
    Ik wilde hier graag eens kijken of er anderen zijn die dit herkennen.
    Ik heb tijdens mijn zwangerschappen telkens in de eerste 4 maanden een extreme vorm van zwangerschapsmisselijkheid gehad (hg) en tijdens de piek.. Meestal rond de 9 weken werd ik telkens opgenomen in t zkhs ivm uitdroging. Nu hebben ze telkens mijn bloed gecheckt en elke keer ( 3keer) kreeg ik te horen dat mijn schildklierwaarden niet goed waren.. En dat terwijl ik normaal geen last heb van schildklierproblemen. Het is ook maar kort telkens want na een paar dagen zijn de waarden vaak weer normaal. De dokter zei dat dat de rede was waarom ik mij zo extreem slecht voelde. Nu vroeg ik mij af of iemand dit herkent? Omwille van de andere spanningen rondom mijn eerdere zwangerschappen heb ik niet goed doorgevraagd over dit onderwerp en snap ik eigenlijk niet goed waarom mijn schildklier telkens zo gaat doen. En ik vroeg me ook af of er misschien iets is wat ik kan doen om dit in de toekomst te vermijden?
    Ik ben trouwens nog van plan deze vraag bij mijn ha te stellen.
    Nu zou ik gewoon graag willen weten of iemand hier ook ervaring mee heeft.
    Groetjes Babybelle
     
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Als je schildklier "niet goed" was, hebben we het dan over te langzaam of te snel?

    Je schildklier moet de eerste maanden harder werken omdat je ook de baby moet voorzien van schildklierhormonen, tot 16weken dacht ik. Wellicht heeft het daarmee te maken.

    Daarnaast is zwangerschap natuurlijk lichaamsvreemd wat allerlei autoimmuun reacties kan opleveren, waaronder schildklier.
     
  3. Treez

    Treez Niet meer actief

    Tijdens mijn zwangerschappen heb ik altijd een trage schildklier. Ik gebruik dan ook schildklierhormonen en sta dan onder controle van de endocrinoloog. Direct na mijn eerste bevalling ook een veels te snelle schildklier gehad als gevolg van een ontsteking. Buiten dat werkt mijn schildklier prima. Hij wordt voor de zekerheid jaarlijks gecheckt, maar er is niks mis mee. Wel een verhoogd risico om in de toekomst een chronische schildklierziekte te ontwikkelen, omdat ik wel antistoffen tegen mijn schildklier aanmaken.

    Het heeft inderdaad met je zwangerschap en alle hormonen te maken. Je baby maakt gebruik van jouw schildklierhormonen, waardoor er voor jou te weinig over kan blijven. We weten ook niet precies hoe het bij mij zit. Ik heb sowieso problemen met zwanger blijven en hormoonproblemen. De endocrinoloog vermoedt dat er een bepaalde afwijking in mijn hypofyse zit, maar weet niet precies hoe of wat. Ze kunnen het niet vinden.
     

Deel Deze Pagina