School VS vraagt toestemming om leerlingen te slaan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door In your eyes, 13 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

    Manque Niet meer actief

  2. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    In die staat is het dus wettelijk toegestaan.
     
  3. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    “Georgia School for innovation and the classics”

    Zouden ze dit zelf innovatief vinden of is het één van de klassiekers die ze uit de kast trekken?

    Ik heb het inspectierapport van the governor’s office of student achievement er even bij gezocht. Wat een verrassing: bij het schoolklimaar scoren ze maar 1 van de 5 sterren. Maar wie weet wordt dat beter nu ze 1/3 deel van de kinderen mogen slaan... :rolleyes: Academisch gezien scoren ze ook niet zo geweldig, trouwens. Dus wat die discipline van ze nou helemaal oplevert, blijft een raadsel.
     
  4. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Mijn kind ging daar per direct weg. Hoe kan 1/3 nou toestemming geven?!
     
  5. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
  6. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Bizar!ben blij dat het hier bij wet verboden is.
     
  7. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Niet om het goed te praten ofzo, maar dat vind ik dan nóg weer anders.
    Als iemand er thuis voor kiest om die zogenaamde 'opvoedkundige tik' als onderdeel van de opvoeding te gebruiken, vind ik dat nog 1 ding. (Wederom, niet om het goed te praten oid)
    Maar dat een school zulke maatregelen neemt, vind ik nog weer een grens verder...
     
  8. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    nou!!! En ik maar denken: "zoiets kan echt alleen maar in Amerika"....Dom volk vind ik het!

    En verder ben ik wat betreft dit nieuws sprakeloos geloof ik :|
     
  9. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Maar een "opvoedkundige tik" vind ik nóg weer totaal iets anders als zeggen: ik sla je anders voor je mond.....

    Ongelofelijk dat dit soort ouders nog mogen rondlopen (en ik ben echt niet tegen een tik op de billen, maar in het gezicht??? nee dat kan echt niet!!)
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  10. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Echt typisch iets wat in een westers land als Amerika gebeurt :rolleyes:
    Walgelijk, echt walgelijk. Die ouders moeten zich gaan schamen en zelf een pak slaag krijgen wanneer ze 3 x iets fout doen.
     
    sleutelbloem en DastyQueen vinden dit leuk.
  11. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Even klein beetje meer achtergrond info. Dit gebeurt echt alleen in sommige zuidelijke staten. Vrijwel iedereen aan de kusten en rondom de grote steden, reageert net zoals als jullie hier. Aan de Noord-Oostkust en Westkust zou dit totaal ondenkbaar zijn!! Een aantal van zuidelijke staten loopt nou eenmaal minstens 50 jaar achter in veel sociale opzichten...

    Overigens ken ik het gebruik in de praktijk alleen van middle schools en junior high, dat is vanaf een jaar of 10/11 tot 15 - niet dat dit het goedpraat uiteraard. Ook is het zo dat de kinderen meestel zelf mogen kiezen tussen lijfstraf (pak slaag) of andere straf zoals detentie, schorsing of iets anders. Kinderen die voor slaag kiezen moeten dan dus die toestemming van de ouders hebben.

    Ik vind het overigens net zo absurd als iedereen hier hoor. Maar ja in veel van die staten leren de kinderen ook dat mensen vroeger op dinosaurussen reden. Het zal nog wel wat decennia duren voor ze ook toetreden tot de 21ste eeuw...:rolleyes:
     
    Hopsatee, Zoe123, Rian85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Wat een beeld wordt er weer geschetst zeg.. dus omdat er 1 school is waar een groep idioten bedacht heeft dat slaan de oplossing is, en er ook nog ouders zijn die dat oke vinden, is heel Amerika een land vol idioten :rolleyes:. Ik vind het van de zotten dat de school hiermee komt en ouders daar ook mee akkoord gaan (in een staat die ook niet echt bekend staat om zn vooruitstrevendheid), maar heel eerlijk denk ik dat je in Nederland er ook van zou schrikken hoeveel mensen zouden zijn die zouden zeggen pak maar een latje als het hen gevraagd zou worden. Verschil is dat het hier bij wet verboden is dus een school het nooit zou opperen. En ja uiteraard is het van de zotten dat dat niet bij wet geregeld is, maar goed net als een groot deel van de rest van de wereld, waar nog wel gekkere dingen toegestaan worden rondom kinderen. Dat artikel klopt wat dat betreft ook niet, dat alle landen groen zijn en alleen de VS niet, aangezien ze het hebben over 20 landen die geratificeerd hebben van de landen die überhaupt getekend hebben de eerste keer.
     
    Nikki88 vindt dit leuk.
  13. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    nou nee, ik heb meer redenen dan dat om Amerika een land vol idioten te vinden om heel eerlijk te zijn en de grootste idioot van dat land is Trump....
     
    DastyQueen, Zoe123 en 2littlemonkeys vinden dit leuk.
  14. Kinderwens87

    Kinderwens87 Fanatiek lid

    31 aug 2012
    4.170
    1.591
    113
    Vrouw
    Daar zijn we het in ieder geval wel over eens;). Hopelijk over 2 jaar een andere president..
     
    sleutelbloem vindt dit leuk.
  15. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik had in groep 7 een leerkracht die met een stok sloeg en kinderen in de hoek zette. Zo lang geleden is dat niet hoor... toen mijn ouders dat hoorde was ik van school af. Niet veel later was hij weg... ik denk dat het vaker gebeurd dan wij denken...

    Nooit dat ik daar toestemming voor zou geven! Echt no way.
     
  16. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik weet bijna zeker dat mijn moeder met een stok op school zou zijn verschenen als ik haar dit zou vertellen.... en ze zou die leraar ook na een klap in de hoek hebben gezet.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Manque

    Manque Niet meer actief

    #37 Manque, 26 sep 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 sep 2018
    Het is toch belachelijk dat een land dat zichzelf ontwikkeld noemt, zo'n verdrag niet ratificeert? Als dat gebeurd was, kon er ook niet zoiets ontstaan als een school waar lijfstraffen gegeven worden. Anno 2016 hadden 196 landen het verdrag wél geratificeerd, overigens. Wat is het Amerikaanse excuus om dat niet te doen? Weerstand van Zuidelijke lidstaten bij de komende verkiezingen? Als die niet stemmen, gaat de conservatieve partij op zijn gat? Is de bescherming van kinderen is misplaatste overheidsbemoeienis :rolleyes: net zoals gunlaws?
     
  18. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    'Alleen maar' ten grootte van heel Europa ongeveer, hé.
    Het zijn miljoenen mensen die zich op de borst slaan als de meest ontwikkelde samenleving in de wereld, geen handjevol dorpelingen.
     
  19. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Check even op de site van UN zelf ;).
    Of lees wiki verder dan de eerste alinea, waar jij het over hebt is het jaar van de invoering van het vedrag.
    Inmiddels zijn we 28 jaar verder en is het verdrag door alle landen behalve US geratificeerd.

    En het is absoluut niet waar dat 'in het grote deel van de wereld' kindermishandeling toegestaan is. Zeker niet in het deel dat zich westers noemt..
     
    Manque vindt dit leuk.
  20. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Deze man was ook de directeur. Mijn ouders hebben ook een groot aandeel gehad in zijn ontslag. Heeft daarna niet meer als leerkracht gewerkt.
     
    DastyQueen en 2littlemonkeys vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina